[2008 R2] terminal server license issue

Pagina: 1
Acties:

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:35
WIj hebben een 2008 R2 terminal server license server draaien (met genoeg tscals aan boord)
Aan de terminal server group op de license server zijn de terminal servers toegevoegd en de license server zelf is een member van de builtin AD group voor terminal server license servers

Als je nu op een terminal server aanlogt (windows 2008) krijg je rechts onderin een popup balloon met een melding dat er geen geldige licentie server gevonden kan worden
Het vreemde is dat hij wel goed is geconfigureerd en als je in de terminal server configuration kijkt zie je ook gewoon dat hij met de licentie server kan praten. Ook zie ik in de eventlog van de license server dat hij TScals issued.

Mijn vraag is nu hoe kom ik van die popup balloon af die meld dat er geen geldige licentie server beschikbaar is?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

zijn het user of device licenses en in welke modus is de terminal server opgezet user of device. Ook heb je de license server handmatig erin gezet of autodiscovery (forest installatie license server)

• Dracula
Per User licenses.

De license server heb ik handmatig opgegeven omdat er nog andere license servers in het domain zitten die niet goed geconfigureerd zijn (in andere landen) waardoor de terminal servers misschien naar de verkeerde license server gaan kijken met autodiscovery.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je zeker weet dat hij wel netjes een cal issued kan je met een GPO setting die melding uitzetten

GPO Setting

A wise man's life is based around fuck you

• Dracula
Thanks, ik ga eens testen.

• Dracula
Oke test succesvol. De test user heeft gewoone en TSCAL gekregen en de popup is nu weg. ( na het enabelen van de policy)

Alleen vraag ik mij af wat er gebeurt als de grace period voorbij is?? (de melding is dan wel "verstopt"maar zodra ik de policy disable is de melding meteen weer terug)

Erg raar dat die melding steeds naar boven komt. (het gebeurt alleen op windows 2008 terminal servers trouwens die melding, R2 hebben we nog geen terminal servers van)

[ Voor 16% gewijzigd door Dracula op 31-03-2010 18:09 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
grace period :? je hebt toch cals ingevoerd en geactiveerd :? dan heb je met die hele grace period niks te maken

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

als een testuser netjes een call krijgt heb je niks met de graceperiod te maken. of het moet al een temp call zijn..dan moet je verder spitten.

• Dracula
Powershell schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:07:
grace period :? je hebt toch cals ingevoerd en geactiveerd :? dan heb je met die hele grace period niks te maken
Ja de calls zijn ingevoerd en geactiveerd. Ik zie ook dat als ik met een test user (nieuw aangemaakt) inlog hij keurig een tscal krijgt.

Ik snap alleen die gekke popup op de terminal server niet dat hij geen valid license server kan vinden (en dat je dan dus nog een x aantal dagen hebt om die alsnog beschikbaar te maken)
Pagina: 1