Ik verplaats dit topic naar
Videokaarten & Beeldschermen omdat het over een beeldscherm gaat

.
Terw_Dan schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:11:Maar als ik jou was zou ik eerst opzoeken hoe eea eruit ziet en wat nu waar zit aan een beeldscherm. Je kunt zo'n ding wel lukraak openschroeven, als je niet weet wat je aan het doen bent kun je er vrij weinig mee.
Aan de andere kant: het apparaat is defect en daardoor eigenlijk waardeloos: waarom niet openschroeven? Op die manier kan sandernaus kijken naar de onderdelen en deze identificeren (volgen hoe de onderdelen aangesloten zijn, nummers opzoeken met Google). De inverter moet dan vanzelf wel voorbij komen

.
Vervolgens is het een kwestie van de inverter vervangen. Het zoeken naar een nieuwe gaat wederom met behulp van type- en serienummers

.
Overigens hoeft het niet zo te zijn dat de backlight kapot is. Ik heb hier nog een 19" Medion scherm staan waarvan één van de voltage regulatoren kapot is (doorgebrand). Dit scherm gaat aan, geeft beeld en gaat na een paar seconden weer uit. De reparatie is in mijn geval niet de inverter maar een nieuwe FET

.