[downgrade] Win7 Pro OEM NL naar WinXP Pro OEM

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik las overal op internet dat je Windows 7 Professional kon downgraden naar Windows XP Pro OEM maar dat blijkt alleen te kunnen als je een eigen licentie van XP Pro OEM hebt. Ik heb MS gebeld en dan zij kunnen alleen de media toesturen maar er wordt geen licentienummer toegewezen. Dus als ik een nieuwe pc heb met W7 en ik wil toch naar WXP downgrade en heb geen oude pc dan kan het dus niet.

Dat kunnen de grote merken wel. Wat is hier het verschil? Met grote merken hoef je geen oude XP Pro licentienummer te hebben en kleine bedrijven die moeten maar vertrouwen op de oude pc om daar het licentienummer vanaf te halen en zodoende XP Pro te kunnen installeren. Dan moet het ook nog XP Pro zijn en niet XP Home. Dan mag het niet. Je moet je OEM licentie namelijk transferen.

Ik heb namelijk ook het volgende; Een klant komt van W2000 af en die moet XP Pro hebben. Dat kan dus niet. Daar word ik nou echt niet vrolijk van. Mijn klant wil ook geen merkpc vanwege speciale wensen dus ik kan mijn klant nooit XP aanbieden (alleen dus via de illegale kant maar dat wil ik niet want ik wil gebruik maken van de downgrade officieel en dat kan dus niet). Dus ik heb uiteindelijk 2 keuzes; Merkpc of illegaal. Of is er toch een andere manier op dit voor elkaar te krijgen (behalve de illegale weg)?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download Windows XP Mode is, hierbij zit namelijk Windows XP Professional, en heb je ook nog Windows 7 ;).

(Btw, Windows XP mode zit standaard in Windows 7 Professional, Enterprise en Ultimate)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Dat weet ik maar het gaat mij om aansturing van externe poorten, stuk grafische hardware en nog andere functie waarbij Windows XP noodzaak is en tevens werkt de software niet goed met W7. Dat is de reden waarom ik vraag ook waarom de grote merken wel met hun eigen licentienummer mogen downgraden en wij als een klein bedrijf niet. Dat is toch discriminatie.

Wij kunnen onze eigen klanten niet goed bedienen die wel de behoefte hebben of een eis hebben voor XP ipv W7. Dus we zijn niet vrij in het kiezen van een besturingssysteem en worden DUS verplicht naar W7. Xp start sneller op, is eenvoudiger, etc. Er zijn genoeg klanten die graag XP terug zien en het stukje van 40 euro over hebben om die downgrade te willen. Kan me dat voorstellen. Maar daardoor worden wij als klein ICT bedrijf eigenlijk gediscrimineerd t.o. de grote merken die het maar mogen. Wij mogen wel downgrade mits de klant dus een eigen XP Pro licentie heeft welke je dan kan overzetten.

Neem even als voorbeeld; HP printer MFP die het dus vaak niet doen in W7 en wel in XP. Kan je natuurlijk XP mode draaien maar als je nou elke keer moet scannen moet je dus altijd die XP mode in. Je moet dan opslaan in een gedeelde map en dan pas kan je hem openen in W7. Maar dat is dan toch een hele achtelijke stap? TV kaarten die niet werken in W7, webcams, software etc. Daarom is die downgrade maar we worden gewoon gepakt om W7 te verkopen en die downgrade kan alleen maar als je XP Pro hebt en dat moet je maar weten.

[ Voor 26% gewijzigd door itsalex op 30-03-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xp start sneller op, is eenvoudiger, etc.
Dat is dan jouw mening, men vindt dat Windows 7 sneller en eenvoudiger is.

Ok, even ontopic: Formatteer de schijf (de schijf waar W7 op staat) waarop jij je Windows XP Prof wilt hebben, als je dat gedaan hebt installeer je gewoon Windows XP Prof erop.

Tweede punt: Als je een SATA schijf hebt lees dan deze tutorial (door mij gemaakt).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een opmerking op dat 2de punt:

Lees gewoon de FAQ hier op GoT, en verdiep je in slipstreamen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Met de sata driver is idd slipstreamen maar daar heb ik het niet over.

Het gaat mij echt over het gebruik en je rechten met XP. Eigenlijk is die downgrade zoals ik nu heb gelezen b*llsh*t als je geen officiele licentie hebt voor XP Pro. Er is simpelweg geen officiele oplossing zonder officiele licentie maar het wordt overal zo bagger vermeldt. Wel de oude besturingssystemen uit de markt halen.

Ik heb nog zoveel klanten die spelletje graag spellen of speciale software welke alleen in XP werkt zoals heel veel software voor tandartsen, makelaars etc. Je moet een pc altijd vervangen om die oude licentie te gebruiken (als je het officieel doet). Dat kan je alleen oplossen door een merk pc te kopen want die gebruiken hun eigen oude XP licentie voor de installatie / downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor dat soort situaties waarbij je verwacht tot in het einde der dagen met datzelfde OS (zelfs als het lang in de tanden wordt en geen support meer krijgt zoals bij 2000 en XP) te doen heeft men dan ook Retail licenties.

Daarmee had je keurig de licentie kunnen houden en de onderliggende hardware kunnen swappen.
Maar ja, achteraf kiek oe een koe in de kont, en die OEM was zo lekker goeiekopie he ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Retail of niet. Als kleine oem verkoper mogen we niet naar xp downgraden maar als hp of dell mag je wel.Dan heb je ook over oem en een nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:01:
[...]

Dat is dan jouw mening, men vindt dat Windows 7 sneller en eenvoudiger is.

Ok, even ontopic: Formatteer de schijf (de schijf waar W7 op staat) waarop jij je Windows XP Prof wilt hebben, als je dat gedaan hebt installeer je gewoon Windows XP Prof erop.

Tweede punt: Als je een SATA schijf hebt lees dan deze tutorial (door mij gemaakt).
Da's natuurlijk niet helemaal waar he? Tweakers.net Heeft Win7 en WinXP tegenover elkaar gezet in een review. Bleek dat Win7 zeker sneller opstart, maar eenmaal opgestart is het in de volgende testen even snel of is WinXP sneller. Dus zijn mening is voor een deel onderbouwd door Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt wel, maar in veel dingen is Windows 7 sneller. Maar ok, Windows XP werkt ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
itsalex schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:19:
Met de sata driver is idd slipstreamen maar daar heb ik het niet over.

Het gaat mij echt over het gebruik en je rechten met XP. Eigenlijk is die downgrade zoals ik nu heb gelezen b*llsh*t als je geen officiele licentie hebt voor XP Pro. Er is simpelweg geen officiele oplossing zonder officiele licentie maar het wordt overal zo bagger vermeldt. Wel de oude besturingssystemen uit de markt halen.

Ik heb nog zoveel klanten die spelletje graag spellen of speciale software welke alleen in XP werkt zoals heel veel software voor tandartsen, makelaars etc. Je moet een pc altijd vervangen om die oude licentie te gebruiken (als je het officieel doet). Dat kan je alleen oplossen door een merk pc te kopen want die gebruiken hun eigen oude XP licentie voor de installatie / downgrade.
die bedrijven hebben toch allemaal al een OFFICIELE licentie? of hebben ze eerder illegaal gewerkt? dan is het nu duurder om te downgraden.

Waarom koop je dan geen WINXP Prof ( nog steeds bestelbaar) ben je er ook..

Sorry hoor maar ik vind dat je nogal moeilijk doet. over iets wat vooruitgang heet.
Opties:
1. WinXP oude machine halen ( mits legaal)
2. WinXP bij distri bestellen.( nog steeds leverbaar)
3. Windows 7 met winXP mode

mijn voorkeur is optie 3 hoewel omslachtig, het meest veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

itsalex schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:23:
Retail of niet. Als kleine oem verkoper mogen we niet naar xp downgraden maar als hp of dell mag je wel.Dan heb je ook over oem en een nieuwe pc.
En dat weet je als reseller, want dan heb je alle licentieinformatie en upgrade/downgrade paden in je partnerspullen zitten. Voor jouw klanten die met heel specifieke eisen zitten moet je dan een afweging maken die voor hen ook op de langere termijn het gunstigst is..

Dat kan betekenen dat je moet afwijken van je gebruikelijke verkoopstrategie en in zo'n geval een licentie (retail) verkoopt die de hardware overleeft, of inderdaad dan maar een HP of Dell inclusief downgrade rechten die je zelf dan uitbreidt met de benodigde extra kaart (voor zover dat nog werkt)..

Het spelletjes argument in een snelheidsvergelijking vind ik voor zakelijk gebruik een beetje raar eerlijk gezegd.
En het is nou niet bepaald zo dat deze situatie onverwacht is he ;) tenslotte wist je bij de introductie van Vista al dat XP support (en dus ook de verkoop) een keer zou stoppen.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 31-03-2010 08:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Xp zal netals W2000 ook stoppen maar NT4 wordt nog steeds gebruikt voor banken. Dat is nu wel over naar W2000 dus daarvoor zijn ook nog licentie te koop (ik heb er nog 1 liggen) maar sommige programma's vragen gewoon om een XP omgeving met daar bijhorende hardware.

Maar het zal net zo zijn als BNC voor netwerk wat hier van de markt is gegooid terwijl dat in Duitsland gewoon te koop is. Mediaconverter kost hier 200 euro en in Duitsland 50 euro (met 5 jaar garantie). Leg mij eens het verschil uit. Ik zag in Duitsland dat de downgrade ook weer anders werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Ik snap het probleem niet echt, Als je een beetje goed zoekt kan je via officiele kanalen nogsteeds XP licenties kopen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1