Welke printer voor niet vaak maar wel veel ineens in kleur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Ik weet dat er een FAQ-item bestaat over printerkeuze, maar mijn situatie is niet heel gebruikelijk.

Ik moet elk jaar (en in de toekomst misschien vaker) een flinke hoeveelheid CDs labelen, en inlays en inserts maken. Begin april staat een oplage klaar van 150 dubbelCDs. (300 labels, 150 inlays en inserts). Alles moet full-color en (redelijk) waterbestendig.

Naast deze sporadische grote print-jobs, print ik zelden iets in kleur.

Als ik deze oplage bij de drukker laat doen (drukken, rillen en snijden) ben ik een kleine 400 euro kwijt. Dit vind ik eigenlijk veel te veel; ik doe het met plezier met de hand (i.e. printen en snijden), en ik ben op zoek naar de beste optie om dit zo voordelig mogelijk te doen, met een goede acceptabele (hoeft niet exceptioneel fantastisch) kwaliteit, i.e. de soort papier voor de inserts kan me niet zoveel schelen, zolang de eerste indruk maar niet is: "Ach, wat armoedig geprint..."

Aangezien ik verder zelden in kleur print (ik heb een goede laser-all-in-one) droogt een inkjet in mijn situatie volgens mij veel te snel uit, en neigt mijn keuze naar een laserprinter, eveneens omdat ik het idee heb dat de prints dan beter tegen vocht kunnen.

Belangrijke punten (in volgorde van prioriteit):
* Lage inkt/tonerverbruikskosten
* Geen belabberd uitziende kleurenprints op normaal papier
* Lage aanschafprijs

Vooral objectieve / op tests gebaseerde informatie over tonerverbruik van kleurenlaserprinters met lage aanschafkosten kan ik niet goed vinden. Heeft iemand ervaring / informatie hierover, die mij kan helpen met het uitzoeken van de juiste printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke

pelleke

Topicstarter
*ploep*

(Of mag dat niet op GoT? Voor 't eerst dat ik het nodig heb, anyway :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dat mag zeker wel, na 24u, zit net op het randje dus :P kan prima

http://tweakers.net/price...euren-laser-printers.html hier al gekeken? Kan je ook filteren op prijs. Dan hou je er een paar leuke van over en kan je wat reviews zoeken.

Mijn ervaring met HP's is op zich redelijk positief, maar dat verschilt echt heel veel met aan wie je dat vraagt. Qua verbruik zou ik me denk ik niet al te druk maken. Zeker met de hoeveelheden die jij print. Tegen de tijd dat je nieuwe patronen moet hebben kan je beter een nieuwe printer kopen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt het over labels, maar als je echt voor kwaliteit gaat wil je denk ik wel de cd's printen ipv een label er op plakken. Dat kan dan met een aparte cd printer of met een normale printer die ook cd's slikt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:49:
Je hebt het over labels, maar als je echt voor kwaliteit gaat wil je denk ik wel de cd's printen ipv een label er op plakken. Dat kan dan met een aparte cd printer of met een normale printer die ook cd's slikt.
Ja, daar had ik al aan gedacht, maar dat zijn vrijwel allemaal inkjets. (of je moet speciaal voor de opdruk een thermische printer aanschaffen.) Mijn bezwaar tegen inkjets is dat ik ze naast deze producties zo weinig gebruik dat ik er vrijwel zeker van ben dat de kop in no time is uitgedroogd. Bovendien - correct me if I'm wrong - printen laserprinters watervaster dan inkjets, en dat zorgt ook alweer voor een iets professioneler ogend resultaat. :)

Het aantal productreviews in de pricewatch vond ik enigszins matig, de meeste (goedkope) laserprinters hebben geen reviews. Op de rest van het internet vond ik er gelukkig wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344347

instap color laserjet kopen.
Inktjet dan ben je na 3 á 5 keer intens a4 volledige bedrukt je cartridges kwijt.

of een HP JET die middelgrote drukmachines :p maar kosten ook wat.
Voor de rest kan je ook Pixma's nemen met cd functie, die schrijft dan op de blanco 'cd'.

:)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 344347 op 06-04-2010 16:46 ]

Pagina: 1