Toon posts:

Laptopkoeler voor 18,4"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony Vaio laptop van 18,4" (widescreen) en ik merk dat bij het kijken van films of spelen van games hij erg snel heel heet wordt.

Nu zocht ik naar een goede externe laptopkoeler en vrijwel alle koelers die ik vind zijn voor laptops tot 17". Weet er iemand een site/bedrijf waar ze wel koelers voor mijn grootte laptop aanbieden?

Ik zoek bij voorkeur eentje die gericht is op de nieuwere VAIO modellen waar de oververhitting vrijwel alleen aan de linkerkant plaatsvindt.

Alvast bedankt.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Weet je wel zeker dat de laptop te heet wordt, want bij deze welkom op het forum.

Het zou handig zijn als je even de temperaturen laat zien, en de meeste laptops worden wel flink warm/heet.
Je moet er niet raar van opkijken als een videokaart 90 graden wordt, vrij normaal.

Kan bijvoorbeeld met http://www.lavalys.com/pr...php?ps=UE&lang=en&page=48 trail versie.

[ Voor 12% gewijzigd door NeoMe op 30-03-2010 17:58 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet inderdaad zeker dat hij (veel) te heet wordt. Mijn vorige VAIO is kapotgegaan door oververhitting en deze kan ik soms niet eens aanraken aan de onderkant terwijl hij standaard op 'energiebesparing' staat ingesteld. Ook heb ik Speedfan een tijd terug geïnstalleerd en verschillende waardes kunnen oplopen van 25 graden (als ik de laptop net heb opgestart) tot over de 90 graden als ik een film kijk of spel speel (op energiebesparingsstand). Bij 100 graden heb ik telkens de film of het spel stop gezet om ergere problemen te voorkomen.

Oftewel, ik heb echt een externe koeler nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 18:03 ]

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Uit nieuwsgierigheid, het lijkt mij logisch dat de ontwikkelaars bij Sony dergelijke problemen vroegtijdig opsporen. Doe jij iets speciaals met je laptop (bijvoorbeeld de luchtstroom blokkeren door iets voor de outtake te plaatsen, of gebruik in een sauna :) )?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:06
Of er zit gewoon stof in je laptop, even naar een winkel en uit laten spuiten als je niet weet hoe het moet.

Anders de fan in de laptop tegenhouden en met een busje perslucht door de laptop blazen. Kun je niet bij de fan komen om te voorkomen dat deze gaat draaien als je blaast (KAN schadelijk voor de fan zijn namelijk) dan zul je de laptop open moeten schroeven (let op: niet doen als je nog in de garantie periode zit!) en dan even uitblazen, dat scheelt meestal ook een hoop

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Kunt ook gewoone en stofzuiger aan het eind zetten en deze laten zuigen. Dan gaat het meeste stof er ook wel uit, maar als ie heel vies is dan moet ie open.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:06
Stofzuiger vind ik nooit zo heel fijn eigenlijk, mijn desktop pc maak ik altijd schoon met een droog doekje en een busje perslucht.

Het mondstuk van een stofzuiger (ja ook die opzet stukjes) zijn van het zelfde materiaal als die plastic glijbanen waar je als klein tweakertje in de zomer altijd stroom van krijgt = statische elektriciteit. Niet zo fijn voor de pc dus, die hoeft maar statisch geladen te zijn en je kunt een nieuwe laptop/pc kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier trouwens om een Sony VAIO AW21S/B, dus meer een draagbare PC dan een laptop. Ik gebruik hem dagelijks 10uur+ (zowel zakelijk als privé). Stof is waarschijnlijk de hoofdoorzaak, maar ik heb nog een jaar garantie en om bij mijn fan te komen moet ik hem volledig openschroeven, wat ervoor zorgt dat mijn garantie vervalt.
Perslucht naar binnen blazen lijkt mij ook geen optie, aangezien het stof zich dan in mijn laptop blijft bevinden.

Ook ben ik een verstokte roker en zit vaak in een kleine ruimte, waardoor nicotine-aanslag ook een nadelig effect op de koeling kan hebben.

Kortom; bedankt dat mensen mee willen denken naar de mogelijke oorzaken van het probleem, maar ik ben nu simpelweg op zoek naar een goede externe koeler. Na veel zoeken en bellen heb ik van een medewerker bij coolermaster.nl gehoord dat zij vanaf juni ook een externe koeler voor mijn grootte laptop aanbieden. Echter zou het fijn zijn als iemand weet of er momenteel al één beschikbaar is.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wellicht mosterd na de maaltijd etc, maar de Recom Cooldesk Pro kan tot 20" aan...
Pagina: 1