Hoi,
Ik zit al een paardagen op het volgende te broeden:
Ik heb van een aantal pakketten de afmetingen (HxBxD). Pakketten beschouwen we even als legosteentjes: Verschillende afmetingen maar altijd rechthoekig. Ik wil deze pakketten samenvoegen tot 1 groot pakket, met handzame afmetingen. Alle pakketten achter mekaar zou een heel raar lang pakket opleveren, dat moet toch handiger kunnen. Ik wil een samengevoegd pakket hebben waarbij de totale afmetingen zo klein mogelijk zijn.
Ik zit al een paardagen op het volgende te broeden:
Ik heb van een aantal pakketten de afmetingen (HxBxD). Pakketten beschouwen we even als legosteentjes: Verschillende afmetingen maar altijd rechthoekig. Ik wil deze pakketten samenvoegen tot 1 groot pakket, met handzame afmetingen. Alle pakketten achter mekaar zou een heel raar lang pakket opleveren, dat moet toch handiger kunnen. Ik wil een samengevoegd pakket hebben waarbij de totale afmetingen zo klein mogelijk zijn.
- Hoe zouden jullie dit aanpakken? Mijn beste oplossing so far is steeds het pakket zo kantelen dat de kleinste H, B of D op het totaalpakket wordt geplakt aan de kant van de grootste H, B, of D. Maar dat kan vast beter?
- Ik wil de optimale pakvorm grafisch weergeven als plaatje. Omdat je best wel complexe verpakkingen kan krijgen denk ik dat gewoon ruimtelijk tekenen (evt met per pakketje een andere kleur met legenda) niet gaat werken, omdat je er dan niet binnenin kan kijken. Ik zou natuurlijk ook de blokken transparant maken, of alleen de lijntjes weergeven?