@ blakar
Je wordt als je een betaling doet omgeleid naar de website van buckaroo het loop volledig buiten hun eigen website om.
Er worden door mijn ouders geen gegevens geregistreerd van de gebruikers omtrent de betaling.
Dus volgens mij voldoen mijn ouders dan aan PCI DSS.
Maar buckaroo verwijst ons doodleuk door naar de credit card maatschappijen om verhaal te halen.
Aan wie moet je verzekeren dat je aan PCI DSS voldoet trouwens?
De credit card maatschappijen geven de garantie dat als je 3d secure gebruikt je maximaal maar 30% van het bedrag terug hoeft te betalen.
Voor zo ver ik kan vinden bied buckaroo geen 3d secure.
Wat het hard uit de naad werken qua het pakken van fraudeurs ze zouden dit soort dingen standaard moeten maken sommige bedrijven vragen trouwens meer geld voor de 3d secure optie.
En een klant mag tot 2 jaar na de bestelling nog zijn geld terug vragen en dan is het nog steeds het probleem van de winkel en niet de credit card maatschappij. En dat is dan niet eens fraude het is het recht van de klant. Dit is ook iets dat wel populair aan het worden is je besteld dingen en een maand later vraag je het bedrag weer terug geen winkel die er iets aan kan doen.
Dus dat te laat ontdekken doet er volgens mijn niet echt toe.
Maar ik ben benieuwd hebben jullie dit soort problemen gehad en moesten jullie het toen terug betalen?
Misschien dat winkeliers beter beschermt zijn in belgie?
Weet je per ongeluk hoe dit wettelijk geregeld is met het voldoen aan PCI DSS anders zou het misschien interessant kunnen zijn hier eens meet te gaan dreigen bij buckaroo.
Wat mijn ouders nu gaan doen is alleen mensen iets opsturen naar het adres waar hun kaart op geregistreerd staat dan voorkom je in ieder geval dat mensen die met gestolen kaarten niets kunnen bestellen.
Of ze moeten op de stoep bij het aflever adres gaan zitten wachten.
@Sjaool
Nee niet dus als winkelier ben je gewoon de lul.
Het lijkt bij de credit card maatschappijen te liggen maar die schuiven het lekker door en je kunt op je kop gaan staan maar je krijgt niets.
Lees het volgende artikel daar wordt het uitgelegd.
http://www.vicus-webshop....0&tx_ttnews[backPid]=1645
En een zelfde geval met informatieve reacties.
http://twinklemagazine.biz/nieuws.aspx?id=26804
en nog even een korte uitleg over chargebacks.
[/quote]Wat is een charge-back?
Fraude wordt vaak gerelateerd aan charge-backs: transacties die door de kaarthouders worden betwist. Dat kan gaan om bestellingen die nooit gedaan zijn. Dan is er sprake van fraude door een creditcarddief. Het kan ook zijn dat de kaarthouder zijn bestelling niet heeft ontvangen, of vergeten is dat hij ergens een abonnement op heeft genomen. Gartner meldt dat 90 procent van de ondervraagde e-tailers een charge-back percentage heeft van gemiddeld 2,64%. Daarvan zou zo'n 40% te wijten zijn aan fraude. First Data Corp zegt dat 1,25% van alle internet-transacties eindigt in een charge-back. (bron: Wall Street Journal)
Wie betaalt de charge-back?
In ieder geval niet de consument, want die is tenslotte koning. De kosten van een charge-back liggen normaal gesproken bij de creditcardmaatschappij. Op het web is de winkelier echter de klos, omdat er geen handtekening gezet wordt onder de transactie, met alle frauderisico's van dien. De winkelier moet de kosten aan de creditcardmaatschapij vergoeden. Woordvoerder Marcel Woutersen van Interpay Nederland (dat Eurocard/Mastercard transacties afhandelt ) zegt hierover:
"Voor wat betreft de aansprakelijkheid voor SSL-transacties het volgende. Deze wordt vooraf en per bedrijf vastgesteld. In zijn algemeenheid ligt deze bij de internetwinkelier. De belangrijkste reden hiervoor is dat via deze wijze van betalen de authenticiteit van de kaarthouder niet kan worden vastgesteld. Uiteraard kan in overleg een aantal aanvullende maatregelen worden getroffen die de risico's beperken. De bewijslast ligt hierdoor veelal bij de winkelier in geval van een betwiste transactie. Overigens aanvaart de winkelier dit risico wanneer hij/zij op deze wijze betalingen via internet accepteert. Uitzonderingen hierop zijn echter mogelijk. De belangrijkste toegevoegde waarde van betalen via Eurocard/MasterCard met SET en Maestro met SET is dat de echtheid van beide partijen vooraf kan worden vastgesteld."
[quote]
[
Voor 41% gewijzigd door
kaaas op 18-04-2010 23:43
]