Negatieve hoeveelheid karma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wraldpyk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-08 22:13
Wat me opvalt is dat het beschikbare karma de hoeveelheid is van het afgelopen halfjaar minus het uitgegeven aantal karma van het afgelopen halfjaar. Dit lijkt me onwenselijk gedrag.

Dit staat er namelijk in mijn karmastore:

Totaal karma: 2.197
Karma in het afgelopen halfjaar: 495
Uitgegeven in het afgelopen halfjaar: 1.000
Beschikbare karma: -505

Nu moet ik dus eerst 500 karma overbruggen voordat ik dingen zoals custom css kan gaan gebruiken.
In totaal heb ik (geloof ik) 1500 karma uitgegeven op tweakers, wat dus zou moeten resulteren in zo'n 700 karma wat ik nu over heb. Dat scheelt in totaal dus 1200.

En mocht 't wenselijk zijn dat je alleen karma kunt uitgeven wat je 't afgelopen halfjaar hebt verdiend, zorg er dan in ieder geval voor dat de gebruikte karma op een andere manier verrekend wordt. Want dit klopt eigenlijk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En mocht 't wenselijk zijn dat je alleen karma kunt uitgeven wat je 't afgelopen halfjaar hebt verdiend, zorg er dan in ieder geval voor dat de gebruikte karma op een andere manier verrekend wordt. Want dit klopt eigenlijk helemaal niet.
Het karma-systeem is er inderdaad op gericht om gebruikers ook te stimuleren actief te blijven, vandaar dat je alleen 'recent' karma kan gebruiken voor de aanschaf van features.

Het verschil met de huidige berekening en jouw voorstel zou enkel zijn dat je 'nieuw' karma sneller kan aanwenden voor nieuwe features, echter loop je dan weer het risico dat je bij het verlopen van de features dan weer te weinig karma hebt om de feature te verlengen. Op dit moment is het meer een 'spaarsysteem' waarbij eens in de zoveel tijd (bij het verlopen van een feature) er weer een deel karma 'vrijkomt' om uit te geven.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Karma? wa's da?

Dus ik heb dan gewoon 27.000 aan onbruikbare karma ofzo? Dan gooi ik ze wel op V&A :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Da's oud karma. Is helemaal niets waard man :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wraldpyk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-08 22:13
ik vind 't toch maar een iets wat vreemd systeem. Een poos draaide ik positief, en ineens sta ik in 't "rood". Maar een stimulans om actief te blijven is 't zeker.

Bedankt voor de uitleg in ieder geval, en wellicht kun je er toch eens naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

is dit iets dat veranderd is trouwens? Want ik herinner me dat ik al mijn karma heb ingewisseld voor een fotoalbum en daar nu iets van 2GB kan uploaden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
RaZ schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:49:
Dus ik heb dan gewoon 27.000 aan onbruikbare karma ofzo? Dan gooi ik ze wel op V&A :P
Nee dat niet, je totale karma bepaalt de grootte van je fotoalbum en opslagruimte, dus totaal onbruikbaar is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:17
JvS schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:05:
is dit iets dat veranderd is trouwens? Want ik herinner me dat ik al mijn karma heb ingewisseld voor een fotoalbum en daar nu iets van 2GB kan uploaden.
Voor je fotoalbum lever je geen karma in, je hebt er alleen een bepaalde hoeveelheid karma voor nodig. Hetzelfde geldt voor een tweakblog en private storage. Alle andere dingen gaan wel van je beschikbare karma af.

[ Voor 37% gewijzigd door Vihaio op 30-03-2010 19:26 ]

Pagina: 1