De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!
Wat je wint is snelheid wat je eventueel verliest is je cpu!
zo extreem is het ook weer niet, je moet wel heel ver gaan wil je hem stuk maken.Danielson schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:19:
Wat je wint is snelheid wat je eventueel verliest is je cpu!
je wint er snelheid mee, deze snelheid kun je afhankelijk van wat je doet gebruiken om meer prestaties te hebben. lees anders eens erover, kun je zelf oordelen of het de moeite waard is voor jou.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Kennelijk weet je niet eens wat overklokken is, dus lees je eens in zou ik zeggen.
En hoezo "laat" overklokken? Je zit op tweakers.net hoor
En hoezo "laat" overklokken? Je zit op tweakers.net hoor
Zolang je niet met stiksof / LN2 / dryice aan de gang gaat kan er eigenlijk weinig misgaan. Zorg voor een goede koeling en ram niet teveel voltage door de chip.
Met een stevige overklok zal de levensduur van een chip wat afnemen, de vraag is of je dat zal merken of een chip nu 12 jaar meegaat ipv 15. Chip failures door overclocks zijn zeldzaam, afgezonderd van wereldrecords e.d.
Kan me nog wel Northwoods herinneren die gevoelig waren voor voltage (SNDS), voor de rest zijn CPU's tegenwoordig bullitproof. Een moederbord of geheugen heeft er vaak meer van te lijden.
Met een stevige overklok zal de levensduur van een chip wat afnemen, de vraag is of je dat zal merken of een chip nu 12 jaar meegaat ipv 15. Chip failures door overclocks zijn zeldzaam, afgezonderd van wereldrecords e.d.
Kan me nog wel Northwoods herinneren die gevoelig waren voor voltage (SNDS), voor de rest zijn CPU's tegenwoordig bullitproof. Een moederbord of geheugen heeft er vaak meer van te lijden.
[ Voor 6% gewijzigd door InfinityG35 op 30-03-2010 19:56 ]
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Dat heet het Northwood Sudden Death Syndrom of zo iets, kwam ik ook achter toen ik 4 jaar geleden mijn Northwood wilde gaan overclocken
(die doet het trouwens nog wel, momenteel in gebruik voor het kijken van films op de tv, ik werd gelukking op tijd gewaarschuwd)
@ TS, zolang je weet waar je mee bezig bent, geen exotische koelingsmogelijkheden gebruikt, geen voltages hoger dan 1.5 (voor een 24/7 snelheid, hoger kan altijd) kan er weinig mis mee gaan.
En overclocken LAAT je niet doen, dat doe je ZELF.
@ TS, zolang je weet waar je mee bezig bent, geen exotische koelingsmogelijkheden gebruikt, geen voltages hoger dan 1.5 (voor een 24/7 snelheid, hoger kan altijd) kan er weinig mis mee gaan.
En overclocken LAAT je niet doen, dat doe je ZELF.
[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 30-03-2010 20:00 ]
Neem Overclocking & Tweaking FAQ eens door voor de basis van overclocken.
Pagina: 1