Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

voor ons 2e hands winkeltje in de woongroep, heb ik een alcatel c 550 met oplader gekregen. helaas heb ik de aanbieder niet zelf gesproken.
nu wilde ik de telefoon controleren en tuurlijk zit er een code op. simkaart eruit de mijne erin maar nee hoor niet de simkaart code zat op slot maar de telefoon zelf. ( hij gaf trouwens wel aan dat de gegevens opgeslagen werden, hoop niet dat mijn gegevens nu op deze telefoon staan????)
nu krijg ik NCK-code ingeven . wat is dit??? en kan ik deze opheffen om de telefoon aante bieden voor de bewoners ? met een simkaart erin moet ie het toch altijd doen?

wacht op antwoord bedankt alvast

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De telefoon heeft een simlock (blokkering) van een bepaalde netwerkprovider, hij is dus alleen bruikbaar met eenzelfde soort simkaart, als die, waarmee hij is aangeschaft (waarschijnlijk prepaid).
Ik begrijp, dat de bijbehorende simkaart er nog inzat ? Is die dan niet meer bruikbaar, event. na opwaarderen ? Of heb je de pincode ervan niet ? Al eens 0000, dus 4 x nul, geprobeerd ?
Lukt dat ook niet, en staat de providernaam erop, dan kun je een nieuw prepaid simkaartje kopen, van diezelfde provider, dat waarschijnlijk wel zal werken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Marly

dank voor je antwoord. het sim kaartje is van AH en 0000 heb ik idd geprobeerd. ( en nog vele andere codes) als ik bij 8x 0 intoetsen kom, dan zegt ie 'onjuiste code' dus ik denk dat, die NCK code dus, uit 8 getallen bestaat. in mijn eigen toestel doet dat simkaartje het wel maar is denk ik leeg. (geeft gewoon netjes het netwerk aan zonder code in te geven) dus denk ik echt dat de telefoon zelf een code heeft.

maar wat is nu die nck-code ; ws een beveiliging van de provider (hopelijk ah), maar hoe kom ik dus achter die code?

zal misschien van de zelfde provider een simkaartje kopen (of aan iemand vragen of ie de simlock er van af haalt. (dat soort dingen heb ik ook op het net gevonden; simlockvrij maken.) en dan zou ie het toch moeten doen?

Verwijderd

Topicstarter
ben erachter gekomen dat het tele-2 is, gewoon kaartje eruit gehaald en de telefoon deed het gewoon. vroeg alleen om de simkaart te plaatsen, door even in de telefoontje kijken gaf ie verbindingen aan van tele 2, vandaar.
mijn conclusie, ik heb dus een telefoon die alleen tele 2 aankan en als ik een simkaart plaats doet ie het. hoe simpel kan het zijn

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:38

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Alleen waar verkopen ze losse Tele2 simkaarten? That's the question!