[Windows 7 x64] Van Ultimate naar Home Premium

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Hee,

Ik heb een probleem. Ik heb Ultimate geïnstalleerd, alleen heb ik geen Ultimate licentie maar een Home Premium. Nu wou ik net een gedownloade Home Premium installeren, alleen blijkt het niet te kunnen omdat er Ultimate op staat en ik dus naar beneden ga kwa mogelijkheden. Nu vroeg ik me af of ik met een met een systeem back-up gewoon een schone installatie van Home Premium kan volgen, mijn licentie gebruiken en alle instellingen inclusief programma's terug kan plaatsen.

Heel erg bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

QErikNL schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:33:
Nu vroeg ik me af of ik met een met een systeem back-up gewoon een schone installatie van Home Premium kan volgen,
Systeem backup = Systeem backup dus ook de versiespecifieke zaken.
mijn licentie gebruiken
Kwestie van de juiste versie selecteren bij het installeren. En dat hoor je met een Retail DVD sowieso al te kunnen, dus ik vraag me nu wel een beetje af wat voor installatiebron je dan wel hebt gebruikt..
en alle instellingen inclusief programma's terug kan plaatsen.
[google=Windows easy transfer]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Kijk, ik heb bij mijn nieuwe Sony Vaio een licentie gekregen. Alleen geen dvd. Ik wou een herinstallatie doen omdat er veel bloatware op geïnstalleerd was, en dat per ongeluk Ultimate (een gedownloade versie, dat is niet illegaal als je een licentie hebt). Ik wil die licentie gewoon gebruiken, ik vind het zonde om dan illegaal te gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

QErikNL schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:44:
Kijk, ik heb bij mijn nieuwe Sony Vaio een licentie gekregen. Alleen geen dvd. Ik wou een herinstallatie doen omdat er veel bloatware op geïnstalleerd was,
Tot zover ga ik met je mee :) Al heeft toevallig deze maand de C'T ook een artikel hoe je je bloatware eraf kan krijgen.
en dat per ongeluk Ultimate (een gedownloade versie, dat is niet illegaal als je een licentie hebt).
Per ongeluk kan je geen Ultimate installeren, want er zijn geen officiële downloads buiten een Technet/MSDN abonnement die je die media met keuze geven ;)

En dan zit je al gauw aan de ali-illegali dingen die automagisch de Ultimate installeren..
Ik wil die licentie gewoon gebruiken, ik vind het zonde om dan illegaal te gaan doen...
Snap ik , maar dan verwijs ik je toch naar het C'T artikel over Windows 7 van deze maand :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Je kunt toch gewoon nogmaals starten van de dvd en dan de juiste versie installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:11:
Je kunt toch gewoon nogmaals starten van de dvd en dan de juiste versie installeren?
Niet als de dvd een (gedownloade) modified, Ultimate only versie is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Ik heb nu een heel groot probleem... Ik had een ´´backup´´ met Windows Easy Transfer gemaakt, toen opnieuw een clean install van Windows gemaakt. Daarna heb ik alles terug gezet met Easy Transfer. Maar nu kom ik erachter dat alle programma´s die ik had geinstalleerd het niet meer doen! Ook kan ik ze niet van de computer afhalen met progrmma's verwijderen, en ik ga ook geen programma's handmatig verwijderen want dan blijven er sporen achter... Heeft iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:37
Het zijn geen programma's meer, maar alleen bestanden in de map program files en evt system32.
Omdat de registerinstellingen ontbreken kan je ze daarom niet meer verwijderen via het configuratiescherm.
De oplossing is om in de map program files en in de map met de desbetreffende software het uninstal exe bestand aan te klikken. Dit bestand haalt dan alle eerder geinstalleerde bestanden weg, maar geeft misschien een foutmelding als het register aangesproken wordt. Vaak lukt het zo om alles te verwijderen.
Lukt dat niet dan is de oplossing om zonder de software te verwijderen deze opnieuw op dezelfde plek te installeren. Alle koppelingen en registerinstellingen worden dan hersteld, maar evt updates van bestanden blijven bewaard, omdat de nieuwste versie niet overschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

QErikNL schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:36:
Maar nu kom ik erachter dat alle programma´s die ik had geinstalleerd het niet meer doen!
Applicaties zul je opnieuw moeten installeren - dat is nogal logisch - om de executables en systeemwijde eigenschappen te registreren , maar afhankelijk van wat je aangegeven hebt mee te willen nemen in je WET backup werkt daarna (bijna) alles weer zoals voorheen.
(Zorgen dat je je AppData folders en ProgramData die je wil hebben ook meeneemt).

* alt-92 nu al 3x op die manier PC's overgezet thuis, en het is echt plug & play wat dat aangaat - op een paar loze shortcuts na die met een GUID werken dan.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 01-04-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Naja, net toch maar voor de zoveelste keer een clean install uitvoeren en helemaal opnieuw beginnen... Hier kan eventueel een slotje op.
Pagina: 1