Toon posts:

MS Exchange wilt geen externe mails vewerken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Sinds vandaag heb ik een Microsoft 2003 Exchange server opgezet.(Naja half)

Het is gelukt om de agenda's te delen en Interne mails over het netwerk te versturen.
Echter lukt het niet om mijn mails naar buiten te sturen even als te ontvangen.

Ik ben sinds vandaag bezig met Exchange, dus het is allemaal nieuw voor mij.

Connect > SMTP heb ik al aangemaakt( smtp.xs4all.nl)

Wat heb ik niet goed ingevuld of moet ik nog invullen?
Ik heb flink de zoek functies op het web gebruikt maar hier kan ik zelf niks wat duidelijk is over vinden.

Misschien iemand nog een goede duidelijke SITE / TIP dan deze URL?

Dit zal voor de ervaren Exchange beheerder een domme vraag zijn?

-Draai server 2003 stnd. edition
-Exchange 2003
-XS4ALL

Groetjes en bedankt

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-01 23:36

@r!k

It is I, Leclerq

Heb je al een mx record op het internet aangevraagd? moet je bij xs4all nog een gebruiekrsnaam/wachtwoord opgeven voor de verbinding? Hoe heb je de smtp connector ingesteld?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je hebt nog een sendconnector en een recieve connector nodig die luisteren naar het mail verkeer.
Dit kan zowel via een smarthost als direct het internet op. Tevens nog dingetjes als port 25 e.d.

Verwijderd

Topicstarter
@r!k schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:17:
Heb je al een mx record op het internet aangevraagd? moet je bij xs4all nog een gebruiekrsnaam/wachtwoord opgeven voor de verbinding? Hoe heb je de smtp connector ingesteld?
De SMTP connector heb ik ingesteld als op "deze website"

Ik heb geen username en ww. voor XS4ALL voorbij zien komen.
Waar kan je een mx record instellen?

Thx

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-01 23:36

@r!k

It is I, Leclerq

Ik zou zeggen koop een goed exchange boek en lees die eens helemaal door. Met alle respect als je zonder kennis aan een exchange installatie begint ga je dit soort dingen gewoon tegenkomen.

Verdiep je eens in de stof en probeer het dan nog eens. Als je nog een goed boek wilt kun je die van mspress pakken, die zijn prima.

Ik heb gezien het feit dat je zelf al zegt dat dit je eerste dag is dat je wat met exchange doet het vermoeden dat je nog veel meer gaat tegenkomen. Succes in ieder geval.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
@r!k schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:14:
Ik zou zeggen koop een goed exchange boek en lees die eens helemaal door. Met alle respect als je zonder kennis aan een exchange installatie begint ga je dit soort dingen gewoon tegenkomen.

Verdiep je eens in de stof en probeer het dan nog eens. Als je nog een goed boek wilt kun je die van mspress pakken, die zijn prima.

Ik heb gezien het feit dat je zelf al zegt dat dit je eerste dag is dat je wat met exchange doet het vermoeden dat je nog veel meer gaat tegenkomen. Succes in ieder geval.
Hey @r!k,

Ja de eerste keer kom je heel vaak dingen tegen waardoor je niet verder kan. Hier leer je natuurlijk wel een hoop van.

Over het netwerk werkt het allemaal prima mailen, agenda enz. ik ben daarom redelijk de goede kant op, lijkt mij.
Is er niet een simpele tutorial die ik niet online kan vinden?

In ieder geval bedankt voor je moeite.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je nou gewoon eens de internet-emailwizard gebruikt van Exchange 2003? Dan kan er niks fout gaan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:27:
Als je nou gewoon eens de internet-emailwizard gebruikt van Exchange 2003? Dan kan er niks fout gaan :)
Ik heb de Wizard gevolgd en het lukt mij nu om mails naar mijn prive mail te sturen(iPhone).
Ook met een test account die ik op de server heb aangemaakt.

Dus dit is al een vooruitgang :).

Ontvangen lukt alleen nog niet. Nog een TIP?

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:47
poortje 25 forwarden in de firewall??? en vergeet ook niet de policy voor ontvangende domeinen goed te zetten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:03:

Ontvangen lukt alleen nog niet. Nog een TIP?
Die is al gegeven, namelijk dat je de basisdocumentatie (en die kun je ook op Technet vinden) erbij pakt.
Het is geen rocket science, maar je vind daar wel alle zaken terug die je nodig hebt.
Bestaat er bijvoorbeeld een MX record voor je domain wat naar de hostname verwijst waar je mailserver draait, en is de SMTP poort ook beschikbaar - dat soort elementaire zaken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:47:
[...]

Die is al gegeven, namelijk dat je de basisdocumentatie (en die kun je ook op Technet vinden) erbij pakt.
Het is geen rocket science, maar je vind daar wel alle zaken terug die je nodig hebt.
Bestaat er bijvoorbeeld een MX record voor je domain wat naar de hostname verwijst waar je mailserver draait, en is de SMTP poort ook beschikbaar - dat soort elementaire zaken.
Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben al aardig bezig geweest met de documentatie, maar krijg het toch niet voor elkaar. :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:35:
[...]

Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben al aardig bezig geweest met de documentatie, maar krijg het toch niet voor elkaar. :'(
1. MX records aanmaken voor je domein

2. Poort 25 open zetten in je modem/firewall

3. Controleren of poort 25 open staat met telnet/ander tooltje (XS4ALL heeft poortbeveiliging, kun je via mijn XS4ALL aanpassen)

4. test mailtjes sturen

5. Config controle doen (oa. open relay test).

OF

1. Popconnector gebruiken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:41:
[...]

1. MX records aanmaken voor je domein

2. Poort 25 open zetten in je modem/firewall

3. Controleren of poort 25 open staat met telnet/ander tooltje (XS4ALL heeft poortbeveiliging, kun je via mijn XS4ALL aanpassen)

4. test mailtjes sturen

5. Config controle doen (oa. open relay test).

OF

1. Popconnector gebruiken
Hey bedankt, het werkt. Ik heb "Popcon" geïnstalleerd en dit werkte gelijk.
Pagina: 1