[suggestie] Bijlages in het forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weia
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-07 10:23
Nadat ik het Starcraft2 beta topic heb doorgelezen kwam ik heel vaak een lijst of tabel tegen die telkens geupdatet wordt, dit neemt veel ruimte in en is soms vrij irritant. Ik bedacht het volgende: een soort bijlage die aan een topic of topicreeks hangt die vanaf elke pagina is op te roepen met een knop. Op die manier of je niet terug te bladeren als een lijst alleen wordt geedit en neemt het niet de ruimte in van opnieuw posten.

Het lijkt mij handig voor tabellen, grafiekjes, polls, etc.(eigenlijk alle content die continue muteert) Ik stel voor dat de TS de schrijfrechten bepaald. Ook lijkt het mij handig als het niet een link is naar een losse pagina maar als een soort 'overlay?!' getoond wordt, zodat er snel even gekeken kan worden tijdens het lezen van het topic.

Ik zou op verzoek nog wel wat conceptschetjes willen maken van het idee, maar het lijkt mij een beter plan om te kijken wat de rest er van vindt. :+

PS. Ik ben een echt noob op website gebied, dus als iemand de correcte term voor overlay heeft zou ik deze graag leren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het idee vind ik niet slecht en voor een aantal dingen best bruikbaar. Bij veel fora zie je dat er een pollfunctionaliteit zit die automatisch bovenaan de pagina staat (bijv: http://x-life.me.uk/?page=showtopic&id=6250). Die een vaste positie geven dat die vanaf iedere pagina makkelijk terug te vinden is is misschien wel handig. Hetzelfde voor bijvoorbeeld het taxatietopic. Daar staat een tabel in de startpost. Die update ik eens in de zoveel tijd wel, maar gezien die in de startpost staat en het topic al weer 600 posts lang is, niet altijd even handig.

Een overlay lijkt me eerlijk gezegd niet handig, maar het ding bovenaan een pagina (of boven de quickreply) te hebben staan kan best makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weia
Misschien is het handig om dan een in/uitklap knopje te maken net zoals bij de kopjes in myreact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

weia schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:43:
Misschien is het handig om dan een in/uitklap knopje te maken net zoals bij de kopjes in myreact?
Ja zoiets, zodat het niet overdreven irritant aanwezig is (want als we het hebben over tabellen dan is het best wat data), maar wel binnen handbereik mocht je dat willen. En dat het op de eerste pagina waar de TS staat gewoon standaard openstaat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:05

remy007

Broodje Bakpao Helmond

weia schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:43:
Dit lijkt mij dan inderdaad een beter optie. Zo bespaar je ook ruimte, en zorg je ervoor dat mensen het op elk moment kunnen oproepen.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weia
Zou het mogelijk zijn om pas de data binnen te halen wanneer de bijlage uitgeklapt wordt? dat zal een hoop serverkracht schelen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

weia schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:13:
Zou het mogelijk zijn om pas de data binnen te halen wanneer de bijlage uitgeklapt wordt? dat zal een hoop serverkracht schelen denk ik
Is prima mogelijk door middel van een ajaxrequest, maar of het zinnig is vraag ik me af, ik denk dat het beetje extra data wat je meestuurt minder load veroorzaakt dan een extra request.
Pagina: 1