Antenne voor FM ontvangst

Pagina: 1
Acties:

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:16
Heb vandaag een mooie tuner op de kop kunnen tikken maar zit nu met het aansluiten van een antenne.
Ik weet dat het goed werkt met een stukje Coax naar een kroonsteentje en daarna 2 draadjes van een meter verticaal bevestigen. Maar waarop moet ik die COAX aansluiten ?

Ik heb verschillende opties :

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/932/dsc0075js.jpg

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Tussen de eerste en de ground of de vierde en de ground gok ik.

/edit: Je had 't over coax, dus heb je twee draadjes, de binnenste en de mantel, waarvan de laatste meestal aan de ground moet.

[ Voor 81% gewijzigd door Nielson op 30-03-2010 15:07 ]

• Roderiktweaker
Maar aan me antenne heb ik dus dan maar een ''draadje' 'Tenminste als ik zo'n antenne maak. Ik hoef alleen Radio 1 te kunnen ontvangen.

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
En als je gewoon een koperdraad van een halve meter pakt en dan even uitproberen wanneer je signaal krijgt, je hoeft hem niet aan te sluiten op een coax kabel als je alleen radio 1 wilt hebben!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-02 21:31

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

de derde van links een uitgevouwen paperclip... zal ook wel werken :)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Roderiktweaker
Bedankt voor het meedenken. Alleen de Receiver is er mee opgehouden....

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
open schroeven en zekering vervangen. heb ik ook zo vervangen bij me oom en tante, gewoon kijken wat er op staat. staat ergens een amperage op, miss heel klein

en dan naar elektrozaak gaan. is me zelfs in Zwitserland gelukt om aan een nieuwe te komen, ondanks mijn gebrekkige zwitsers, dus dat moet lukken

• Roderiktweaker
Zekeringen zijn heel... Wel valt het op dat de halfgeleider kankzinnig warm word....
Pagina: 1