• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:30
Hey,

Ik heb een vraag naar aanleiding van een slecht ingerichte omgeving.
Ik beheer een RDP netwerkje, wat lang geleden is aangelegd door een oude collega. Nu is dit niet heel erg goed in elkaar gezet, waardoor je dus bv niets per user in kan stellen zonder het hele systeem opnieuw in te richten. Dit staat gepland voor over enkele maanden, dus voorlopig zoek ik een WorkAround.

Ik heb van al mijn RDP werkplekken, 1 werkplek die niet afgesloten mag worden door de SessionTimeOut van de server. nu word deze werkplek na 6 uur inactiviteit verbroken, en dat mag dus niet.

Ik kan geen software op de server installeren... (let op Installeren... ik kan wel scripts draaien)
Ik kan de GPO ed niet aanpassen...

Dus ik zoek eigenlijk naar iets wat mijn sessie in leven houd.

Wie kan mij helpen...?
Een vriend zei... als je nu een mailtje laat forwarden van je Gmail naar je Outlook, en die laat je met een regel elke keer heen en weer sturen. Dan blijft er activiteit in je sessie... dat zou een mogelijkheid zijn.

Nu is dit wel een heeeeel erge work around, maar zelfs voor dit soort oplossingen sta ik open. Dus hoe gek je het ook verzint, waarschijnlijk kan ik er iets mee.

Nogmaals standaard oplossingen als GPO ed gaat echt niet., en vraag me niet waarom want ik krijg er de balen van...

FreeReef.nl

Verwijderd

Kan je niet gewoon de RDP connector binnen Terminal Server configuration aanpassen met een hogere timeout? Of mag dit niet omdat dat dan voor alle gebruikers geld?

Jelle

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan je ook geen gewoon .exe bestand runnen? Je zou namelijk zo iets kunnen programmeren in vb.net oid wat je Sessie regelmatig even triggert. Op die manier blijf je "aanwezig" :) .

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:07:
Kan je niet gewoon de RDP connector binnen Terminal Server configuration aanpassen met een hogere timeout? Of mag dit niet omdat dat dan voor alle gebruikers geld?

Jelle
Ja dat gaat dus niet... enkel en alleen al omdat ik het admin wachtwoord niet heb/kan vinden.
Aloys schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:14:
Kan je ook geen gewoon .exe bestand runnen? Je zou namelijk zo iets kunnen programmeren in vb.net oid wat je Sessie regelmatig even triggert. Op die manier blijf je "aanwezig" :) .
Dat zijn inderdaad de dingen waar ik naar op zoek ben... ik kan alleen bijzonder weinig programeren, dus ik zal zo een script moeten vinden, of een klik en play oplossing zoeken.

FreeReef.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan eventeel een simpel script proberen wat het een en ander met sendkeys doet één keer per uur ofzo als het ding idle is? :)
Maar je beheert een server waar je geen passwords van hebt?

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 31-03-2010 08:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-01 14:51
als je al dat soort dingen niet mag hoe verwachten ze dan dat je een normale oplossing tot stand gaat brengen :s
dan ga je toch zelf ook lopen beunen in een beun omgeving....
laat ze je lekker admin wachtwoord geven en dan kan je iig normale policies inrichten.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:47
MrHarry schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 08:42:
als je al dat soort dingen niet mag hoe verwachten ze dan dat je een normale oplossing tot stand gaat brengen :s
dan ga je toch zelf ook lopen beunen in een beun omgeving....
laat ze je lekker admin wachtwoord geven en dan kan je iig normale policies inrichten.
Dit vraagt hij toch niet? Hij zegt zelf dat de overhaul van de omgeving voor een paar maanden gepland staat.

[on-topic]
Ik zou inderdaad voor een VB-script ofzo gaan. Hoeft niets ingewikkelds te zijn.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-01 14:51
lezen is ook niet altijd mijn vak geweest :D
en als je niet vertrouwd bent met vb kan je ook een batch file maken en een scheduled task laten runnen ( ligt eraan hoeveel rechten je hebt om dat in te stellen )
en in die batch zet je dan gewoon dir ofzo en die laat je dan elke 5 uur draaien. zou het ook horen te doen

Verwijderd

Ping -t :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MrHarry schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 08:56:
lezen is ook niet altijd mijn vak geweest :D
en als je niet vertrouwd bent met vb kan je ook een batch file maken en een scheduled task laten runnen ( ligt eraan hoeveel rechten je hebt om dat in te stellen )
Punt is dat je dat in de sessie van de desbetreffende gebruiker zal moeten doen, en een scheduled task met een batchfile wil nog wel eens in z'n eigen niet-interactieve desktop sessie draaien (niet in je RDP sessie).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

code:
1
2
Send("{RIGHT}")
Sleep(5000)

Auto It

:Y)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Volgens mij kan het op deze manier:
  1. From your computer's Start menu, point to Programs, point to Admin Tools, and then click Terminal Services Configuration.
  2. In the right pane of the window, click RDP-Tcp.
  3. Click the Sessions tab
  4. Specify the values you want to use.
Kun je bovenstaande wel?

offtopic:
By the way, ik vind het raar overkomen, dat je het Admin Wachtwoord niet hebt, dan zou ik weigeren om zo'n netwerk te beheren, maar ja dat ben ik, zo kun je je werk toch niet normaal uitvoeren?

[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 03-04-2010 20:56 ]

Pagina: 1