Toon posts:

Vragen betreffende samenstellen PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na een flinke tijd sparen is het zo ver en ga ik een nieuwe desktop kopen. Mijn oude pentium III is ook niet meer wat hij geweest is en het beeldscherm is nog groter dan de vriezer in de keuken.

Aangezien ik veel game wordt het een game-pc. Mijn budget is rond de 1000 euro en dit zijn de onderdelen die ik interessant vind: Erachter de prijzen zoals die het goedkoopst gevonden konden worden.

Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 139,95
Kast: Antec Three Hundred Zwart € 44,95
Vid card Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP) € 220,09
Voeding Cooler Master Real Power M620 € 72,95
RAM Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 84,90
moederbord MSI 785GM-E51 € 61,75
dvd Samsung SH-S223B/BEBE € 19,90
HDDSamsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 70,85
SchermSamsung Syncmaster P2370 € 179,15
w7 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64b € 17

Nou waren er nog een aantal vragen:
1. Weet iemand hoe het precies zit met garantie? Als ik de onderdelen los bestel, heb ik dan garantie op ieder onderdeel apprt?
2. Is alles compatibel met elkaar? Het zou vervelend zijn als ik op de aan knop druk en de boel vliegt in brand.
3. Misschien hebben jullie nog suggesties om een onderdeel uit de lijst te vervangen voor een betere / andere?
4. Raden jullie aan de onderdelen bij 1 verkoper te bestellen, of gewoon de goedkoopste bij verschillende verkopers?

Ik dacht, post dit hier, want jullie zijn de beste in het vak ;-)
Alvast hartelijk dank

Groeten,

David

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33
Kijk even in onderstaande topic mbt meer info over dit soort topics:

CSL FAQ en *LET OP* - Wat moet ik kopen

Jouw vraag zou je bv goed in dit verzameltopic kwijt kunnen: [BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010

Garantie heb je op elk onderdeel apart. Sommige webshops kunnen het assembleren (tegen een meerprijs) ook voor hun rekening nemen indien je daar alles besteld, en vaak heb je dan ook (extra) garantie op je complete systeem. Systeem ziet er verder goed uit, 785G chipset is misschien overbodig als je toch een extra kaart erin stopt.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Neem eens een kijkje bij de BBG (als je dat nog niet gedaan had) en voor dit soort vragen zijn de [BBG aanschaf]-topics. Maar om even snel een antwoord op je vragen te geven:
1. ja, garantie op onderdelen heb je sowieso, het enige verschil met een kant-en-klaar pc is dus dat je zelf een evt. defect onderdeel moet opsporen als het niet werkt, en dat je bij de assemblage niets moet slopen (uiteraard).
2. Ja dat is het wel.
3. Nee ziet er prima uit denk ik eigenlijk :) je kan het dus nog even in het aanschaf-topic posten voor een second opinion. Enkel mobo kan iets goedkoper zoals hierboven gezegd, 760G of 770-chipsets doen het ook prima in dat systeem. Maar het scheelt misschien maar een tientje.
4. Ik zou zo min mogelijk verkopers doen, is minder gedoe. Één is toch het fijnste maar twee of drie als het veel scheelt kan ook best. Koop in ieder geval alleen bij shops met goede reviews, een tientje goedkoper is leuk maar als je slechte aftersales krijgt krijg je toch spijt.

Overigens ga je de HD5850 niet vinden voor die prijs. Eerder iets van 250-260, en dan nog met lange levertijd. Morgen in huis moet je 280-300 voor betalen waarschijnlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 30-03-2010 15:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de vlotte reacties.
Ik zal in het vervolg in de verzameltopic posten. (Er zijn zoveel stickies op dit forum dus heb die even gemist ;-))
Levertijd kan dus lang zijn? Nou dan denk ik dat ik maar alvast ga bestellen.
Zal eerst even opsporen of ik meerdere onderdelen bij de zelfde leverancier kan krijgen, dat scheelt weer verzendkosten.

Goede tip om te kijken naar reviews van de aanbieder. Ik wil inderdaad geen gezeur achteraf.
Verder ga ik hem zelf in elkaar zetten, scheelt weer geld en ik heb iemand die helpt.
Ik zal de prijs van de vid kaart even aanpassen. Ik vond het al zo laag, haha.

Groeten

David