Toon posts:

uitleg aanschaf apparaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

zoals mijn naam al zegt weet ik weinig, vandaar mijn vragen. ik ben al bij winkels geweest en de ene verkoper zegt dit en de ander dat (dit maakt mij onzeker) nu mijn vragen

- ik begrijp dat je een voorversterker nodig hebt om mijn platenspeler zonder versterker (sony 10 jr oud)aantesluiten op een aux-ingang met tulp. klopt dit? en waar moet ik op letten bij aankoop?

als dit onduidelijk word of veel typefouten kan dit kloppen, want dit hele verhaaal had ik eerder op geschreven maar door verkeerde klik verdween heel mijn verhaal en moet ik het nu over doen

mijn stereo is kapot gegaan (sony cd-wisselaar, 5 stuks en cassete deck voor geprogrammeerde equlizer) nu zocht ik een nieuw setje, wel goed geluid en goed intestellen ;) dus geen voorgeprogrammeerde equlizer ;)

- ben op zoek naar; setje met radio, cd speler aansluiting voor platenspeler en hoofd/koptelefoon. goed instelbaar geluid, hoge lage tonen en bas dmv knoppen. evt mijn dvd speler aansluiten (met tulp) niet 't belangrijkste
- 2 redelijke boxen (ivm mijn budget)

ben al wezen kijken en luisteren en zal mijn ervaring delen.mijn keuze;

philips 772 ong 350,-
sommige gekochte cd's werden niet goed afgespeeld, blikken geluid, wel goed in te stellen , aux ing. en ik had ergens gelezen over hoge toon uit koeler en ratelen bij afspelen cd

philips 906 ong 450,-
alternatief? nog niet gehoord

http://shop.philips.nl/st...sPage/ProductID.124673100

L.O staat 772 even klikken

sony cmt hx ong 300,-
gehoord blikken geluid, moeilijk in te stellen geen aux-ing volgens mij?

http://www.sony.nl/product/hfs-cd-music-system/cmt-hx30

ik vertelde de verkoper dat ik het geluid niets vond en hij vertelde mij dat ik in een hogere prijsklasse moest zoeken (is dit zo?) daarna liet hij mij een marantz 502 horen met kleine boxen, en je raad het al; blik geluid. later liet hij mij een duurdere marantz horen met veel beter instelbaar geluid en betere boxen (maar dit setje kostte 1200,- ongeveer. ook vertelde ie dat het geluid hetzelde is als van de 502 (toch geloof ik dit niet zomaar) dus ik verder kijken zie ik dit;

marantz 502 set ong 500,- zonder boxen met?
incl 2 boxen, aux-ingang

http://www.marantz.com/ne...06&series=comp&type=style

denon 701 setprijs ong 700,-
phono-aansluiting! nog niet gehoord

http://www.lookenlisten.nl/index_ie.html

ook vertelde de verkoper dat als je eenmaal een merk hebt gehoord dat alle types dan het zelfde klinken !!!???!!!

dus nu aan jullie: wat is jullie advies qua degelijkheid (moet lang mee gaan , maar niemand kan in de toekomst kijken), goed geluid en gebruiks gemak en binnen mijn budget, 500,- liefst maar als het echt opweegt wil ik naar 700,-

sorry voor het lange verhaal , hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keus enne bedankt alvast.

PS ben chronisch ziek dus kan niet zomaar van winkel naar winkel dus doe veel telefonisch en zoek op internet. vandaar ook mijn budget.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Is gebruikt wellicht een optie ? Voor dit geld kan je namelijk best een mooie stereo set samenstellen. Ik zou als basis gaan voor een Marantz PM78 (of omliggende types) Dit is een ouder model met een erg mooie phono ingang (dus die hoef je dan niet los te kopen) Gemiddeld gaan deze voor € 225,--

Speakers is natuurlijk erg persoonlijk en smaak gevoelig. Zelf heb ik een PM80 op de werkkamer met een setje dynaudio audience 42. Die kosten gebruikt ongeveer € 350,-- Dit zijn erg mooie monitor speakers. Maar voor minder geld koop je ook al leuke alternatieven zoals kef.

Met een dergelijke combinatie heb je echt een prima geluid, stukken beter dan de setjes die je hebt beluisterd.

Je mist overigens wel een tuner (radio) dan. Ik weet niet of die belangrijk voor je is ? (losse tuner is ongeveer € 40,--) Ook heb je een losse cd speler nodig. Maar een redelijk bijpassende marantz speler heb je ook rond de € 75,-- gebruikt. Je kan natuurlijk ook je dvd speler gebruiken voor cd's.

Je hebt dan wel wat meer apparaten maar binnen je prijsklasse echt meer waar voor je geld

[ Voor 31% gewijzigd door Ray op 30-03-2010 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Ray

ik heb even gegoogeld en zag de marantz voorbijkomen, leuk apparaatje, maar......nu komt mijn kennis om de hoek kijken, want ik durf niet 2e hands tekopen simpel weg omdat ik niet zelf kan reparen of kan inschatten of het wel goed is. (mienmuts is weer bezig ;) vrouw, nog net niet blond)
en nog meer onwetendheid; die pm 78 is dus alleen een versterker en geen reciever (zo heet dat geloof ik als er een radio bijzit) of is het weer heel wat anders? dus ja, zou wel radio willen luisteren
dus aan die pm 78 zou ik mijn dvd spelertje (van 45,-) aan kunnen sluiten met tulpjes (of anders?) en heb ik nog een redelijk geluid van mijn cd's met goede boxen, of niet?
zou ik dan mijn oude boxen (die ik nu heb) ook op de mp 78 (of iets vergelijkbaars) aan kunnen sluiten?

o jee nog meer vragen :$

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Als je voor een PM78 of vergelijkbaar gaat weet ik er wellicht nog wel wat gebruikt met garantie dus dat zou niet zo'n probleem hoeven te zijn.
De PM78 is inderdaad enkel een versterker, dus zonder radio. Een gebruikte losse tuner kan je er zo op aansluiten.
Je kan inderdaad je dvd speler via tulp aansluiten en deze als cd speler gebruiken. Als je het geluid tegen vind vallen kan je altijd nog een losse (marantz) cd speler kopen.
Je kan ook je huidige speakers aansluiten. Geen idee wat daar de kwaliteit van is maar dat hoor je snel genoeg.

als je bijvoorbeeld zo'n setje koopt ben je in 1x klaar: http://link.marktplaats.nl/327522184

PS de PM68 of PM53 zijn voor jou toepassing ook prima te gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 30-03-2010 23:47 ]

• deboerpp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
Het allerbelangrijkste voor een goed geluid , zijn je speakers. Welke heb je ?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zou ook zeker een tweedehands set aanraden. Voor 700 euro kan je nieuw nauwelijks kwaliteit meer vinden. En zo'n CMT-HX30 stelt echt helemaal niets voor als je muziek echt leuk vindt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
vind het erg moeilijk om 2e hands te kopen maar kan mij iig orienteren op wat er te koop is

hier zie ik ook wat, maar heel ander type pm 62 (nog ouder?)

http://link.marktplaats.nl/331803229
en andere elementen http://verkopers.marktplaats.nl/10601604

dus alles bij elkaar 150,-
maar dan de speakers nog tja dat moet ik toch ect gaan luisteren (als ik nwe wil)

de speakers (ipv boxen dus ;) ) zal zo even kijken. (kom ik straks op terug ) ja en de sony had ik ook al geen hoge dunk van. ik had al meerdere setjes gezien en gehoord, maar deze setjes die ik beschreef daar dacht ik van dat dat de redelijkste konden zijn.

even naar mijn boxen gekeken (dit word een lachertje denk ik) zijn type nr SS-H 2750 van Sony; 6 ohm en 70 W
maar ik vond ze wel goed klinken (oke zet mijn muziek liever zacht dan hard) :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 18:13 ]

Pagina: 1