IDE Zip drive laat pc vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Ik heb hier een MSI KT7 pro2a moederbord met een Athlon 1Ghz. Op de 1ste ide poort zit een IBM 13,5gb en een WD 20gb. Op de 2de ide poort zit een Creative DVD en een zipdrive.
Elke keer als ik wat naar de zip wil schrijven gaat mijn pc bijna hangen. Hij is dan echt tijden bezig met copieren...kan dan ook niks meer doen op mijn pc.
De Hd zie je wat oplichten en dan heel even de zip...dan duurt het weer heel lang en dan weer zie je de zip oplichten.
Gebruik de nieuwe iomega drivers en de via 4in1 drivers versie 4.28
DMA staat overal aan behalve op de ZIP.
Wie o wie weet wat er mis kan zijn???

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Denk toch DMA(kan je dit wel aanzetten?)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb dezelfde plank. De ZIP kan dus niet op DMA gezet worden. Bij mij is de CD-ROMdrive master en de ZIP slave. Je ZIP moet zelfs zonder Iomega drivers willen werken onder W98/98se en ME. De Iomega drivers voegen volgens mij alleen extra's zoals kopieren e.d. toe. 't moet domweg werken...

• Rico
  • Nu online

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Kan op de ZIP drive wel DMA aanzetten, maar staat nu uit.
Met of zonder iomega drivers blijft het hetzelfde. Zodra ik er iets heen copieer is hij uren bezig....

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gebruik een ZIP drive als slave op secundary IDE, dus naast m'n DVD drive. Ik gebruik de default drivers van Windows in Windows 2000 en Windows 98. Maar ik heb dus wel een ander mainboard...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem.... 100 mb zip ide en probleem zoals boven beschreven... secundary slave en het ding loopt vast..maakt niet uit of ie nu master slave of whatever is....

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Draait verder iedereen Windows 98? Het zou aan de Via drivers voor Windows 98 kunnen liggen. Probeer die eens te uninstallen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Draai Win2K

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 08 maart 2001 23:50 schreef h_e_k het volgende:
Draai Win2K
Ook met Via drivers? Die gebruik ik dus niet, omdat alles dan SCSI wordt en m'n DVD niet meer wil kopieren en grabben. Misschien lost het uninstallen van de Via drivers iets op.

Verwijderd

Da's geen gek idee..hij zegt idd dan dat m'n dvd scsi is geworden....

• Rico
  • Nu online

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Heb het ook al zonder de via drivers geprobeerd...zelfde probleem

• Rico
  • Nu online

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Als ik dit allemaal zo lees zou ik haast denken dat het iets hardwarematigs is.
Hoe hebben jullie je ZIP in je bios staan?
En ik draai win98.
Hebben jullie ook DMA van de HD's aanstaan en welke via drivers gebruiken jullie?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde met me KT7A en
W98. Apart controller-kaartje voor HD, slave of master, primaire of sec IDE, wel of geen
80 pins kabel, het helpt allemaal niet.
Heb het nog gevraagd in de winkel (P****-***e, SweetLakeCity),kan een zip-drive op een ATA100 poort. "Tuurlijk, geen probleem, downwards compatible etc" .
Stelletje garnalen :(

Ik ga maar een usb-geval halen

• Rico
  • Nu online

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Ik zit erover te denken een SCSI versie te nemen. Maar hierboven is ook iemand die het wel draaiende heeft.
Denk dat het een instelling in de bios is...maar welke????

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het moet goed kunnen werken, want ik heb die ZIP drive al 3 jaar. In het vorige systeem (BX bord) nooit problemen mee gehad, en in m'n huidige systeem ook niet (KT133). M'n harde schijf en DVD staan in ATA66 en ATA33, en de ZIP in PIO 0. Nooit problemen in Windows 98, Windows 2000 en Linux. In Windows 98 gebruik ik Via 4.28. Misschien dat het een probleem van nieuwere ZIP drives is, omdat die van mij al wat ouders is. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze 'm echt ingrijpend gewijzigd hebben.

Verwijderd

Heb ook mijn zip als slave naast mijn dvd speler en alles draait als een tiet.:)

Mischien dat het ligt aan je ECP+EPP instellingen. Probeer hier eens wat mee; andere versies bv. 1.7 i.p.v. 1.9 of i.p.v. ECP de instelling ECP+EPP gebruiken.
Overigens heb ik een Abit KT7a en weet niet zeker of dat EPP gedoe ook bij jullie werkt, bij mij hielp het in ieder geval wel (heb nu: ECP+EPP 1.7).

[offtopic: ben nog wel aan het kloten met mijn ATA66 controller voor zip en brander maar die vraag post ik wel in een topic]
Pagina: 1