Vote script

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Hoi allemaal

ik maak samen met een vriend een website en we wilden een voting systeem dat lijkt op de kudo's van dumpert. Voor degene die het niet kennen : http://www.dumpert.nl klik ergens op en je ziet dat je kan stemmen.

Ik heb in de broncode gekeken en daar zag ik dat het met Javascript geschreven was, maar toen ik doorklikte kwam ik hier: http://static.dumpert.nl/dump.prod.js.

Voor wat het waard is heb ik ook in de JavaScript Console gekeken, maar aangezien ik letterlijk geen kennis heb van javascript werd ik daar niet veel wijzer van.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat heeft geschreven, dus vroeg ik me af hoe het dan moet. Heeft iemand misschien een idee, of een plek waar wij het eventueel zouden kunnen leren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:32
Hier moeten vast wel voorbeelden van zijn met bron code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Natuurlijk heeft iemand dat geschreven? Dat is niet gewoon 'ontstaan' hoor.

De techniek de gebruikt wordt om zonder de pagina te herladen iets door te geven, in dit geval een stem, heet Ajax. Misschien dat je met die zoekterm wat verder komt?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nou, je zou om te kunnen beginnen al een keuze kunnen maken in welke taal. Als je dat dan weet, ga je beginnen met de handleiding te lezen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Uiteraard zal iemand het wel geschreven hebben, anders was het er niet natuurlijk. Vervolgens is er waarschijnlijk een obfuscator ofzo overheen gehaald, zodat de code niet makkelijk te jatten is.

Wat verstandig is, zet eerst voor jezelf op een rijtje wat je wil gaan doen. Als je dat hebt, dan kun je de functies daarvoor gaan schrijven tot je uiteindelijk je votingsysteem op een rijtje hebt staan. Zomaar in code duiken als je er geen verstand van hebt gaat je nergens brengen, dus begin van voor af aan met het opbouwen zodat je op die manier kan leren hoe het in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
CrazyProf schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:51:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat heeft geschreven, dus vroeg ik me af hoe het dan moet.
Geniaal.

Zoals hierboven ook al wordt verteld; zoek eens op wat ajax tutorials dan kun je zien hoe het ongeveer in elkaar zit.
ajax voting op google levert zelfs al bruikbare voorbeelden op, maar dat ik je niet aanraden want je hebt dan geen idee wat je hebt gedaan.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm, als je je afvraagt hoe die code zo gemaakt wordt, dan is het antwoord al gegeven (obfuscator, maar ik denk voornamelijk een soort compressor om te zorgen dat het javascript bestand zo klein mogelijk is)

Als je je afvraagt hoe je een votebutton systeem meet javascript maakt, dan is het antwoord simpel: Kan niet. Je hebt ook een serverside iets nodig waarin de kuddos verwerkt worden. het enige javascript dat bij de dumpert gebruikt wordt is om de gegeven stem aan de server door te geven zonder dat de pagina opnieuw in hoeft te laden (en het filmpje dus weer helemaal opnieuw begint)

Gezien je vraagstelling en hoeveel je daarvan zelf al opgelost hebt kan ik van dit topic niet meer dan een scriptrequest maken en dat is hier in de devschuur niet de bedoeling.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.