• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-01 22:33
Binnenkort willen we overstappen van FireFox 3.5 naar Internet Explorer 8. Dit is vanuit beheer technisch oogpunt.

In FireFox zit een spellingscontrole, welke onze gebruikers ook echt nodig hebben voor bepaalde webapplicaties. De spellingscontrole willen we in IE 8 ook weer aanbieden, ik kan echter nog geen goede oplossing vinden. Via IE7PRO is dit prima op een Desktop te regelen, ook nog wel op 5, maar gezien de hoeveelheid gebruikers die we hier hebben willen we dit graag regelen door middel van group policies.

Ik heb eerlijk gezegd nog geen pakket gevonden op internet die dit kan. Vaak is het probleem dan dat het wel te installeren is, maar dat je dan met de default taal Engels zit. Dat is bij IE7PRO ook het geval, er moet dan bij elke user in het profiel bepaalde instellingen worden weggegeschreven. Wij beheren de group policies op basis van computers :)

Dus mijn voornaamste vraag is of mensen ervaring hebben met het uitrollen van spellingscontrole in IE8 via group policies, of iets vergelijkbaars!

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zo ver ik weet kan je IE helemaal customizen voordat je het uitrolt. Je kan dus allemaal instellingen al vooraf ingeven en zelfs add-ons meenemen.

Leesvoer: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc985332.aspx

Waar je de spellingcontrole vandaan moet halen weet ik niet.

Ey!! Macarena \o/

• Stefanovic45
Met die tool kun je inderdaad IE aardig customizen, ik kan echter ook geen spellingscontrole daarvoor vinden...

• Stefanovic45
Naar mijn idee is het niet mogelijk om de spellingscontrole via IEAK toe te voegen.

Nog andere ideeën?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Ik weet niet of je bij die webapplicaties kunt, maar er bestaan ook javascript-spellcheck libraries.