LAN Role Play Games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakerts,

Ik woon sinds een paar dagen samen met een maat van me, maar omdat het internet nog een paar weken op zich laat wachten zoeken wij een game om de verveling te bestrijden!

Hebben jullie nog goede RPG's om over LAN te spelen? Bij voorkeur zoiets als Dungeon Siege (hack&slash) maar ook games zoals oblivion of morrowind zijn welkom. Al ik weet niet of daar wel games van zijn met een goed werkende multiplayer functie.

Bij voorbaat dank :)

PS: Systeemeisen zijn niet heel relevant, we hebben alle 2 een redelijk goede PC.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Baldur's gate 1 & 2 + addons ben je het komende half jaar wel zoet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Warcraft 3 + talloze online rpg maps ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Boeboe schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:32:
8)7 TS niet gelezen zeker?
maar omdat het internet nog een paar weken op zich laat wachten zoeken wij een game om de verveling te bestrijden!

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Diablo 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ook al zijn de spellen oud, ik ga ze wel leuk vinden al ben ik bang dat men maat gaat zeiken over de graphics. (zelf speelt tie nog spellen op de NES en SNES "maar dat is anders!".

Zijn er ook nieuwere spellen? Die ook echt werken, tegenwoordig is de LAN functionaliteit helaas echt een ondergeschoven kindje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
tja, het bekende piraterij verhaaltje helaas :(

volgens mij is de laatste echte rpg die werkt over lan al maanden, danw el jaren geleden.

sacred 2 heeft het misschien, maar dat weet ik niet zeker - anders titan quest?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniebtb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:31
Neverwinter Nights 1 & 2 + addons is een RPG met degelijke graphics, tis enigzins vergelijkbaar met Dungeon Siege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

TheMe schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:34:
[...]

8)7 TS niet gelezen zeker?

[...]
Want WC3 custom maps werken niet over LAN? :z

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Warcraft 3 TFT, kan je nog jaren fun mee hebben.
speel het namelijk nu nog vaak genoeg op LAN-party's en dergelijk, juist RPG's met save codes.
zoals de map The Black Road, Defiance ORPG, zijn er genoeg.
En sacred 2 kan je wel veel plezier mee hebben maar vind het eigenlijk toch een slechte game..

[ Voor 0% gewijzigd door CorVus op 30-03-2010 13:14 . Reden: typ ziekte.. ]

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar eens kijken naar WC3 maps, we kunnen op zich wel een mapje downloaden via de telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Laatste keer dat ik checkte was Warcraft 3 een RTS game?

Ik zou meer naar titanquest gaan kijken voor het betere hack&slash werk.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-AzErTy- schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:09:
Laatste keer dat ik checkte was Warcraft 3 een RTS game?
Boeboe schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:32:
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:37
Titan Quest is zeker aan te bevelen als RPG/Hack & Slash game voor @ Lan. Daarnaast heeft het ook nog is een mooie expansion genaamd Immortal Throne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Tsjah als je niet vies bent van een shooter met rpg-elementen )item-koorts en talent tree builds) kan ik Borderlands aanbevelen ! Ik heb me er enorm mee geamuseerd samen met mijn vriendin :P Met zijn tweetjes baddy's schieten is toch wel een heel stuk leuker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TIGER79 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:16:
Tsjah als je niet vies bent van een shooter met rpg-elementen )item-koorts en talent tree builds) kan ik Borderlands aanbevelen ! Ik heb me er enorm mee geamuseerd samen met mijn vriendin :P Met zijn tweetjes baddy's schieten is toch wel een heel stuk leuker :D
Borderlands hebben we alle 2 al uitgespeeld, leuk spel inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Diablo 2 zou ik ook meteen voorstellen of een RTS zoals W3 of AoE2 is wat ik gewoonlijk doe (maar mijn maat heeft dan ook zo'n oude laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Het eerste antwoord is het enige goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
volgens sommigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Zoals genoemd:

Diablo 1/2
Titanquest
Sacred 1/2
Baldurs gate 1/2
Loki

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titanquest inderdaad, goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 15:04
Titan Quest is idd erg leuk. Erg interesant class systeem met erg veel mogelijkeden. Het enige jammere is dat een hoop stats vaag en onduidelijk zijn, maar heel veel boeit dat niet, de monsters gaan toch wel dood.

Ik kan je wel aanraden een "tank" en "support" char te nemen, anders ga je op nightmare en hell (of hoe dat ook maar in tq heet) heel snel dood!

Daarnaast is een goed potje wc3 tijd leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
Dungeon Keeper 2 (of 1 als je een crappy PC hebt )
(beetje te oldskool misschien )

Nooit de kans gehad om die via lan te spelen :/
Is weer eens wat anders, potjes kunnen ook wel redelijk lang duren

[ Voor 8% gewijzigd door KaWaReZ op 31-03-2010 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Sacred 2 is ook erg leuk, maar wel iets anders spelen dan diablo en titan quest, als we zat zijn van sacred pakken we titan quest er nog weer eens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
TQ + IT is zeker aan te raden! Na Diablo 2, als je het mij vraagt, de beste hack&slash/rpg en staat garant voor tientallen uren :)
P4p3Rc1iP schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 03:01:
Titan Quest is idd erg leuk. Erg interesant class systeem met erg veel mogelijkeden. Het enige jammere is dat een hoop stats vaag en onduidelijk zijn, maar heel veel boeit dat niet, de monsters gaan toch wel dood.

Ik kan je wel aanraden een "tank" en "support" char te nemen, anders ga je op nightmare en hell (of hoe dat ook maar in tq heet) heel snel dood!

Daarnaast is een goed potje wc3 tijd leuk!
Misschien iets meer voor een discussie in het TQ topic maar welke skills vind jij vaag dan? :)

[ Voor 70% gewijzigd door psychoclown op 31-03-2010 08:21 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 19:51

CHeff

Allemaal gekkigheid

Dungeon Siege 1 + 2 . Ook erg vermakelijk :Y

Ow, wacht die heb je al gespeeld. Ik zit weer te slapen :z

[ Voor 40% gewijzigd door CHeff op 31-03-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Toch maar eens Titan Quest proberen als ik dit zo lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Prince of Qin is ook wel grappig, alleen in multiplayer kom je vaak tot een grens waar je nog niet heen mag omdat het character level gebonden is, en dan moet je nog even wat grinden voordat je verder mag. Maar het heeft wel een aantal leuke features zoals houtjes en stenen verzamelen en die kun je bij de weapon smith dan forgen in een wapen. Geen uitgebreid craft systeem, maar elk steentje en houtje heeft eigen stats en die kun je dan samen voegen. Verschillende wapentypen hebben andere hoeveelheden nodig. 2W+1R of 3R+2W (wood/rock) hangt er van af wat de massa is van het wapen. Zo hebben we wel eens echte uber wapens gecraft. Hout bepaald vaak de snelheid en de steen de dmg. Zo heb je ook nog pelts voor armor en tendon voor boogjes etc.

Het hele spel is gebasseerd op de 5 elementen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerofchi.org/5-elements.jpg

Het ziet er ongeveer zo uit als diablo2 maar dan op 1024x768 net iets scherpere textures.

[ Voor 9% gewijzigd door Bulls op 31-03-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Trouwens zijn er niet meer multiplayer RPG's? Ik zit even te zoeken maar verder dan wat hier genoemd is kom ik ook niet.

Ik heb Two Worlds ook gekocht een paar jaar terug, maar daar is multiplayer gewoon zwaar ondergeschikt. Je hebt de volledige spel wereld niet en kan alleen de sidequests doen. Daardoor is het eigenlijk niet veel aan.

Net als een heel oud spel al Evil Islands. Singleplayer erg leuk maar in multiplayer kun je weer alleen vanuit een stadje de naastgelegen locaties bezoeken en hier en daar een quest doen, maar je kan nooit echt de main quest doen en de lijn volgen.

Is NWN2 wel leuk? die heb ik nog nooit gedaan, maar de D&D ruleset (ook van baldurs gate) is een beetje saai met de +1 en +2 wapens en "resten" voor je spelbook.

Ik kijk nu al uit naar Grim Dawn echt veel goede (of uberhaupt) Hack&Slash RPG's zijn er niet eens (in de maak.)

Diablo was de primeur en er volgden amper.
Net als C&C de primeur van de strategie was, en daar zijn duizenden clonen van gemaakt.
Is er dan echt zon kleine markt voor? álles gaat zeker richting de MMO want daar valt meer mee te verdiennen. Maar ik wil juist gewoon lekker met zn 2 of 3n een RPG doen, en geen "Go away this is my spot" en "To slow fucker" MMORPG met die eeuwige raids en bind on equip :r

Of het zijn gelijk Single player games zoals Oblivion en Fallout 3 of de Gothic games. Wat zou dat prachtig zijn als die wel Coop zouden hebben *O*

Dit is misschien nog een kans, nieuws: Warner Bros kondigt LOTR: War in the North aan maar ze zullen multiplayer toch wel schrappen op het laatst net als in STALKER coop gecanceled is. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Command & Conqueror! Generals etc. Uren plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Sinds wanneer is Generals een RPG geworden?
Pagina: 1