Toon posts:

Hoe belangtijk is de monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor onderstaand systeen, op een Samtron svga monitor 14" een andere videokaart zetten (budget!).
Is een voodoo3 dan een goed idee, of moet ik eerst een betere monitor kopen?

Verwijderd

monitor moet je de hele dag naar kijken, is dus imho het belangrijkste onderdeel van de pc.

Iets waar dus niet op bezuinigd moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zie ik veel verschil als ik een betere videokaart koop of meer als ik een monitor koop?

Verwijderd

ligt er aan wat je belangrijker vind, maar als je monitor ook aardig "oud" is, dan kan die toch niet overweg met de hogere res./refresh rate van je nieuwe videokaart.

IK zou persoonlijk gaan voor een nieuwe monitor. Is maar net wat je budget is...

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dat als ik een V3 koop, dat hij waarschijnlijk niet past?

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 21:49 schreef Quadrizz het volgende:
Bedoel je dat als ik een V3 koop, dat hij waarschijnlijk niet past?
Je V3 draait wel, maar als je monitor ut niet aankan heb er niets aan....

Verwijderd

Jawel hij zal wel passen, maar de beeldkwaliteit hangt in dat geval af van het maximaal haalbare van je monitor. M.a.w. je videokaart komt niet tot z'n recht op die monitor.

Is ook maar net wat je er mee doet...voor tekstverwerken is 14" op zicht groot genoeg en is de grafische kaart niet echt van belang.

Ga je echter flink grafisch aan de gang, ben eigenlijk gebaat bij een nieuwe videokaart en een nieuwe monitor. Een goede 2e hands 17" is voor een 400 gulden wel te krijgen.

edit: mijn handen kunnen mijn gedachten soms niet bijhouden...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag een V3 staan voor f 110,-, ik denk dat ik die koop en over een half jaar ofzo een 17", ik neem aan dat ze dan nog weer wat goedkoper zijn?
Een echte spelfanaat ben ik niet, maar het irriteerd mij dat ik zo'n terugval krijg als ik van mijn werk af kom: daar heb ik dus echt bioscoopformaat, terwijl ik daar alleen maar tekst verwerk.

Verwijderd

Monitoren dalen niet zo gek snel in waarde. Alleen een maand of 2 nadat ze net uitzijn maken ze een val, maar daarna blijven de prijzen vrij constant.

Mijn 17" schermpie kostte 2 jaar geleden 1350 gulden, is 2 maanden later (was dus net uit toen ik 'em kocht) gedaald naar 900 gulden, en zit daar nog steeds ongeveer.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, weet nu heel wat meer!!! :)

Verwijderd

Misschien dat je hier een leuke 2e hands monitor vind: http://www.tweakers.net/aanbod/cat/6

Verwijderd

Topicstarter
Laatste vraag:

Is een 15" een goede upgrade en waarom zijn er geen 16"?
Twee vragen dus, sorry.

Verwijderd

Op zich is een 15" voor tekstverwerken goed genoeg, maar ik denk dat je er later spijt van gaat krijgen. Zeker nu een 17" maar 2-300 gulden duurder is dan een 15".

Er bestaan weldegelijk 16" schermen, maar de stapjes zijn veel te klein om de een voldoende grote afzetmarkt te hebben.

edit: en vragen staat natuurlijk altijd vrij :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

monitor is HEEL belangrijk.
neem er eentje met een redelijk hoge refresh rate, in ieder geval 75 Hz. Het werkt het prettigst vanaf 17", hoewel mijn 22" ook niet echt slecht is >:)
Pagina: 1