Hp Deskjet 6840 draadloos verbinden met laptop.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een wireless printer gekocht, een deskjet 6840, alleen krijg deze met geen mogelijkheid aan de praat.
Als ik met mijn laptop zoek naar draadloze apparaten, dan vindt ie niet de printer.
Sluit in de printer aan met een USB kabel is het geen probleem en werkt ie direct, maar ik heb deze gekocht voor het draadloze.

Is er iemand die mij in makkelijke stappen kan uitleggen hoe ik deze printer direct kan aanspreken, zodat ik draadloos kan printen?

Ik maak gebruik van Windows 7.

Alvast bedankt!
Richard

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Als je een router hebt, is het makkelijker om de printer te verbinden met de router. Dan kunnen meerdere netwerk-apparaten ervan gebruik maken. Hiervoor moet je eenmalig de USB-kabel aansluiten om de printer te configureren. Hoe dit precies gaat, staat uiteraard in de handleiding.

Overiges moet een ad-hoc verbinding (zoals je nu wil) ook wel kunnen. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de printer aangesloten via utp met de router.
Dan krijgt de printer een IP en printen werkt direct, alleen als ik de utp kabel verwijder doet ie het niet meer, en is ook niet meer aan te spreken.

Ik heb de handleiding doorgenomen alleen kom hier ook niet verder mee.
Als ik inlog in de printer, krijg ik te zien:
Verbindingen Ingeschakeld Verbonden IP-adres Subnetmasker
Bedraad (802.3) Ja Ja 192.168.0.102 255.255.255.0
Draadloos (802.11) Ja Nee

Misschien nog andere opties om te proberen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Zoek de SSID, wachtwoord en encryptie-type (WEP/WPA) van je netwerk op en download op deze pagina van HP de handleiding. Je hebt dus de 'Netwerkhandleiding - (Windows/Macintosh)' nodig. En dan beginnen met lezen vanaf pagina 63. Daarvoor is allemaal duits. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.