[2003] Hele diepe geneste, niet te verwijderen directory*

Pagina: 1
Acties:

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Topicstarter
Op onze fileserver (Windows Server 2003 R2) hebben we door een foutje in een backup script (directory met shortcuts erin naar zichzelf, recursief scriptje, de rest moge duidelijk zijn) een directory met daarin een zo ongeveer oneindig diepe directory boom.
Dit heeft tot gevolg dat heel veel software die recursief mappen doorloopt (bijvoorbeeld BackupExec) finaal vastloopt zodra het deze directory tegen komt. Verwijderen lukt ook met geen mogelijkheid, Explorer komt met de volgende fout:
---------------------------
Error Deleting File or Folder
Cannot delete file:
OK

Ik heb het verder al geprobeerd met de command prompt, gewoon met del (crasht), met del en een \\?\ prefix (crasht) en na een hoop gegoogle kom ik eigenlijk ook niet verder. Chkdsk vindt geen fouten. Eigenlijk moet ik gewoon iets hebben die de directory entry gewoon wegmikt in het filesystem, maar alle programma's en dingen die ik vind werken recursive. Ik heb het momenteel maar opgelost door in de virus scanner en BackupExec exclusions toe te voegen op die map, maar het liefst wil ik gewoon de map weg hebben.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je zelf tot een bepaalde diepte gaat (bv. 100 directories diep) en deze directory lokaal mapped met subst (dus iets als: subst Z: C:\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\) en vervolgens ga je daar weer handmatig subdirectories wissen, zo diep mogelijk, lukt het dan ook niet? :)

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-01 12:17
Probeer het programma Unlocker eens: http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Deze heeft mij in het verleden wel eens uit de brand geholpen met verwijderen van mappen met vreemde tekens in de naam. Misschien dat die dit soort dingen ook kan verwijderen.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:55:
Als je zelf tot een bepaalde diepte gaat (bv. 100 directories diep) en deze directory lokaal mapped met subst (dus iets als: subst Z: C:\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\test\) en vervolgens ga je daar weer handmatig subdirectories wissen, zo diep mogelijk, lukt het dan ook niet? :)
Kijk, dat werkt! Waren heel wat nested subst's voor nodig maar daarmee is het gelukt :P Bedankt!