Ongewenste bedrijfsvermelding in Google Maps

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 15:57
Hey tweakers, ik heb momenteel een erg ingewikkeld probleem. Bij het bedrijf waar ik mijn dienstverlening uitvoer is onlangs iemand vanwege een conflict vertrokken. Zijn huisadres stond geregistreerd als een officiële vestiging van ons bedrijf. Nu hebben we deze vestiging overal al verwijdert op het internet (KVK, telefoongids, enz.).

Probleem is echter dat als je "bedrijfstak" + "woonplaats oudgediende" intypt in google je een bedrijfsvermelding van ons krijgt met website maar met de contactgegevens van deze oud medewerker. Mensen bellen of bezoeken hem nu in de veronderstelling dat hij nogsteeds operationeel is voor ons.

De enige manier om dit te veranderen is door de bedrijfsvermelding te claimen, dat lukt echter alleen door een kaartje naar het adres te sturen of door het huisnummer te laten bellen. Beide mogelijkheden zijn dus uitgesloten omdat de oud werknemer per definitie niet zal meewerken.

Google is niet te bereiken, eventuele telefoonnummers verwijzen je door naar de help sectie op het internet en op het forum van google maps wordt er simpelweg niet gereageerd.

Wie weet wat ik nog kan doen? Zelf ben ik ten einde raad... :/

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Het lijkt me dat je toch bij Google moet zijn.
Zij vermelden informatie die jij niet wilt.

Als ze niet reageren, komt al snel een brief van de rechtsbijstand om de hoek kijken.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
Ja, zover ik weet sta ik ook volledig in mijn recht. Punt is echter dat een brief van de rechtsbijstand enorm veel tijd en energie kost, bovendien zou ik google wel te vriend willen houden omdat onze huidige ranking erg netjes is. O-)

Maar is er echt geen enkele manier om in contact te komen met Google buiten het forum om? Ik citeer van hun informatiepagina ([url=http://maps.google.com/support/bin/request.py]klik):
Alleen in de volgende gevallen bieden wij ondersteuning via e-mail:
•Ik heb een foutmelding ontvangen dat de pincode die ik heb opgegeven, ongeldig is
•Mijn persoonlijke contactgegevens worden weergegeven in een bedrijfsvermelding
•Er staat onjuiste bedrijfsinformatie vermeld voor hulpdiensten, ziekenhuizen of opvangcentra
•Meld verouderde inhoud van een Helpcentrum artikel
•Ziet u ongepaste of illegale inhoud? Meer informatie over het rapporteren van deze inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
offtopic:
Subtiel kickje

Iemand enig idee hoe ik in contact kan komen met google om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Ik meen dat die vermelding in google maps is gebaseerd op gegevens die via google Adwords zijn opgegeven. Google adwords bied in ieder geval de mogelijkheid om ook op maps te adverteren op locatie met contactgegevens.

Dus dat is een plek waar je zou kunnen kijken of zijn gegevens er misschien tussen staan om ze vervolgens te verwijderen.