Toon posts:

KPN Mobile - Onterechte afschrijvingen zonder voortgang.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren KPN Mobile voor de 6e maal gebeld over het feit dat al mijn rekeningen van dit jaar niet goed gefactureerd zijn.

Begin januari heb ik bij mijn "oude" flexibel 45 abbonnement internet Surf en Mail totaal geactiveerd, dit heb ik telefonisch gedaan omdat het KPN systeem niet goed overweg kan met klanten die meer dan 1 mobile nummer hebben op dezelfde naam, KPN heeft dit ooit zelf samengevoegd maar blijkbaar kunnen ze daar toch niet mee overweg. Sterker nog als ik inlog op mijnKPN dan krijg ik overal de melding dat ik niets kan aanpassen daar omdat ik twee nummers op één contractnummer heb staan. Rare is wel wel dat ik twee rekeningen in de bus krijg.

In Februari kreeg ik een rekening van €280,-. Ik gelijk gebeld aangezien dit niet kon kloppen. Het internet gebruik was los gefactureerd. Mevrouw aan de telefoon was zeer vriendelijk en melde mij dat ze hier twee klachten voor zou aanmaken. Eentje om het internet te activeren, er was iets in het systeem fout gegaan en eentje voor de te veel betaling. Activeren zou 15 werkdagen kosten, dit omdat het andere proces verkeerd was gegaan en de terugbetaling zou maximaal een maand duren.

Ik vol goede hoop opgehangen en afgewacht. Maand later kreeg ik een rekening van €315,-. Gelijk gebeld met KPN en uitgelegt dat dit nu wel een erg groot bedrag aan het worden is, immers nu was er al meer dan €500 van mijn rekening afgeschreven. Mevrouw aan de lijn was weer zeer vriendelijk en wist mij te melden dat ik net iets te vroeg belde en dat ze er mee bezig waren. Einde van de week zou het allemaal geregeld zijn en ze hadden zelfs ondenkt dat er een onderling bellen fout in mijn facturen zat die ook gelijk getrokken zou worden. Gezien het nog maar een weekje zou duren had ik dat geaccepteerd en opgehangen.

Inmiddels zijn wij nu weer twee weken verder en nog steeds niets terug gezien. Gisteren weer KPN gebeld en toen kwam het daadwerkelijke probleem naar voren NIET ALLEEN IK MAAR ALLE KLANTEN VAN KPN DIE EEN BUNDEL WIJZIGING DOEN SINDS SELFSERVICE HEBBEN PROBLEMEN.

Meest frustrerende van alles is dat KPN nog steeds niet kan aangeven wanneer alles opgelost is. Ze kunnen wel met zekerheid melden dat mijn derde rekening van dit jaar ZEKER ook niet goed zal gaan dus nog maar eens €300 plus van de rekening af.

Stoneren zou ik kunnen doen echter de voorwaarden van KPN zijn zo dat bij één maal niet betalen men een herinnering stuurd, die niet betalen dan blokkeren ze je nummer en sturen de laatste herinnering. Die ook niet betalen dan sluiten ze je nummer af.

Sinds gisteren ben ik ook gestopt met automatische incasso. Ze sturen maar een rekening en dan laten we ze maar heel even wachten op de centen. Rechtsbijstand heb ik inmiddels ook ingeschakeld dit omdat ik niet nog meer wil betalen maar ook niet afgesloten wil worden.

Zijn er nog meer mensen die hetzelfde nu meemaken als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:22
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:17:
Die ook niet betalen dan sluiten ze je nummer af.
Plus je hebt een registratie bij Preventel te pakken en ga je heel veel moeite hebben met elders een mobiel abonnement af te sluiten... met andere woorden: pas op met zomaar niet betalen, ook al zit KPN fout, hoe vervelend dat ook is (en dat is het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow fijn ook dat nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is niets te regelen met de betalingsafdeling? Mij lijkt dat ze, als ze weten dat het mis zal gaan (en is gegaan), hier wel rekening mee kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
begintmeta schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:52:
Is niets te regelen met de betalin gsafdeling? Mij lijkt dat ze, als ze weten dat het mis zal gaan (en is gegaan), hier wel rekening mee kunnen houden.
Enige wat ze kunnen zeggen is helaas meneer wij kunnen u niet helpen blablabla wel betalen hoor anders moeten we u afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vreemd. Mij lijkt dat het nogal onredelijk van ze is te verwachten/eisen dat mensen meer betalen dan wat verschuldigd is (hoe staat dat in de AV eigenlijk). Soms help het als je niet met de algemene klantenservice maar met de factuurafdeling spreekt. Helaas weet ik het nummer bij KPN niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
begintmeta schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:34:
Vreemd. Mij lijkt dat het nogal onredelijk van ze is te verwachten/eisen dat mensen meer betalen dan wat verschuldigd is (hoe staat dat in de AV eigenlijk). Soms help het als je niet met de algemene klantenservice maar met de factuurafdeling spreekt. Helaas weet ik het nummer bij KPN niet...
Voorwaarden zeggen dat KPN gemachtigd is om te halen bij facturen en te wachten op resultaat van onderzoek.

Factuurafdeling heb ik al gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb net ook ff in de voorwaarden gekeken (de recentst geldig geworden versie).

Wellicht zijn de volgende punten interessant voor jou:

2:4.7 'Betaling mag niet worden opgeschort met betrekking tot het gedeelte van het in rekening gebrachte bedrag waartegen geen bezwaar kenbaar is gemaakt.' Geïmpliceerd wordt dat je betaling van de betwiste bedragen mag opschorten.

2:5.1 'Indien de Contractant van een Abonnement de door hem verschuldigde vergoedingen niet binnen de in
artikel 2:4, vijfde lid, bedoelde termijn heeft betaald of indien de automatische incasso niet is geslaagd, is hij
zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.'
Je bent alleen in verzuim als de vergoedingen inderdaad verschuldigd zijn.

Nu staat over wat verschuldigd is in 1:12.5: 'Voor de bepaling van de verschuldigde bedragen zijn de gegevens van KPN beslissend, tenzij wordt aangetoond dat deze gegevens niet juist zijn. KPN dient bij de vaststelling van deze gegevens de zorgvuldigheid in acht te nemen die daarbij verlangd mag worden.' Dat het niet klopt is aangetoond (en wordt door KPN bevestigd). Ook lijkt me dat ze niet de zorgvuldigheid in acht nemen die verlangt mag worden.

Volgens 1:15 zou je wellicht een geschil bij een externe instantie aan kunnen melden.

Vergeet tzt niet ook rente die ze je verschuldigd zijn te vragen (en aan te kondigen).

maar IANAL...

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-10 13:01
Beide bedragen direct terugboeken en ze schriftelijk (of faxen) in gebreke stellen. KPN rent een stuk harder als ze hun geld nog moeten krijgen. Eventueel zou je het wel verschuldigde bedrag aan ze kunnen overmaken, maar neem van mij aan dat ze daar administratief weer slecht mee overweg kunnen.

Stel ook een reële deadline voor het terugstorten en voor het daadwerkelijk oplossen van je probleem (volgende factuurdatum?) Bij het niet tijdig oplossen of het onterecht afsluiten, geef je aan het contract te ontbinden vanwege het ingebreke blijven.

Eventuele registratie bij Preventel zou ik niet van wakker liggen. Je staat ten slotte in je recht en kan dus eisen die registratie ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
PROnline schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:37:
Eventuele registratie bij Preventel zou ik niet van wakker liggen. Je staat ten slotte in je recht en kan dus eisen die registratie ongedaan te maken.
Daar zou ik wel van wakker liggen. Onterecht of niet, die stichting is zo middeleeuws dat ze uitsluitend schriftelijk per post communiceren. Je zult een bezwaarschrift in moeten dienen waar ze slecht binnen 30 (!!) dagen op zullen reageren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen HEEL erg bedankt voor de goede informatie, jullie hebben mij hier enorm mee geholpen.

Voorwaarden had ik bijvoorbeeld nog niet zo gelezen (in mijn voordeel zeg maar)

Edit: Net KPN gebeld en voor volgende week donderdag heb ik alles terug plus de rente (dreiging met rechtsbijstand inschakeling hielp hier ook wel bij)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
:) Goed om te horen.

Laat even weten hoe het is afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is het D-Day voor KPN. Ben benieuwd. Laat jullie het zeker nog weten hoe het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Status update:

KPN vond dat €100 over maken voor het onderling bellen wel genoeg was. Geen specificatie niets, dus daar was ik het niet mee eens. Immers laten ze maar aantonen dat het echt zoveel was. Wie zegt dat het niet meer is over een periode van 2 jaar?

Terugbetaling van overige twee teveel afgeboekte bedragen hebben ze nog niets meer gedaan.

Rechtsbijstand is er nu mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
jelle. schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:09:
[...]

Daar zou ik wel van wakker liggen. Onterecht of niet, die stichting is zo middeleeuws dat ze uitsluitend schriftelijk per post communiceren. Je zult een bezwaarschrift in moeten dienen waar ze slecht binnen 30 (!!) dagen op zullen reageren 8)7
Ook dat is niet jou probleem maar het probleem van KPN. Ze hebben je onterecht aangemeldt en zullen er dus ook voor moeten zorgen dat ze je verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
PROnline schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:37:
Ook dat is niet jou probleem maar het probleem van KPN. Ze hebben je onterecht aangemeldt en zullen er dus ook voor moeten zorgen dat ze je verwijderen.
Hartstikke leuk, maar volgens mij vergeet je het onderscheid tussen het vrolijk roepen van dit soort dingen en het ook daadwerkelijk gedaan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brief naar KPN is verstuurd. Nu afwachten hoe lang het juridische proces duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
jelle. schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:32:
[...]

Hartstikke leuk, maar volgens mij vergeet je het onderscheid tussen het vrolijk roepen van dit soort dingen en het ook daadwerkelijk gedaan krijgen...
Ik heb het drie jaar terug nog gedaan gekregen met twee briefjes. En nu bel ik op kosten van de zaak..... weer met KPN.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies 1 week nadat ik de rechtbijstand had ingeschakeld om stappen te ondernemen had ik KPN aan de lijn. Sterker nog na één fax in de ochtend belde KPN mij gelijk op.

KPN betaald deze week alles te veel betaalde kosten terug en ze hebben mij een compenstatie van €150 euro gegeven voor het ongemak.

Nieuwe aanbieding telefoon en abbo hebben ze mij tevens de eerste 4 maanden voor niets gegeven. Donderdag eindelijk mijn nieuwe X10 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 17:42
Nette oplossing. Jammer dat je je rechtsbijstand er bij moet halen om je gelijk te krijgen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1