Situatie nu:
Man/vrouw (getrouwd) en kind.
Ik heb een inkomen, € 2600 bruto, vrouw heeft geen inkomen.
Vrouw krijgt per maand € 166,- van belasting heffingskorting.
Nu is vrouw begonnen met Tupperware verkoop, ik weet natuurlijk niet of dit goed gaat lopen, maar om er alvast rekening mee te houden.
De verwachte opbrengst is ongeveer tussen € 100,- en € 150,- in de maand, hier moet nog belasting over betaald worden.
- Heeft dit gevolgen voor de heffingskorting die we nu maandelijks ontvangen?
- Heeft dit gevolgen voor de zorgtoeslag die we nu maandelijks ontvangen?
- Welk belastingtarief kunnen we rekening houden en wat zouden we er ongeveer aan over houden?
Nu is de vrouw ook gevraagd om schoonmaakwerk in een kerk te verrichten, er zijn 2 keuze's die je kunt maken.
Of € 6,- netto per uur en dit moet je opgeven aan de belasting, of € 4,50 vrijwilligersvergoeding netto per uur, dit is dan belastingvrij.
- Welke optie zou voor ons het meeste voordeel hebben?
- Hoe zit het dan met heffingskorting/zorgtoeslag en dergelijke?
- Belastingtarief die de kerk dan moet betalen ligt dacht ik rond de 30%, daar ik al een inkomen heb, worden die inkomsten dan nog eens extra belast voor ons zodat wij van die € 6,- weinig overhouden?
Ik heb op de site van de belastingdienst en dergelijke rond gekeken, verschillende personen gesproken, ik hoor allemaal verschillende geluiden en zie door de bomen het bos niet meer.
Lieve tweakers, kunnen jullie mij helpen?
Man/vrouw (getrouwd) en kind.
Ik heb een inkomen, € 2600 bruto, vrouw heeft geen inkomen.
Vrouw krijgt per maand € 166,- van belasting heffingskorting.
Nu is vrouw begonnen met Tupperware verkoop, ik weet natuurlijk niet of dit goed gaat lopen, maar om er alvast rekening mee te houden.
De verwachte opbrengst is ongeveer tussen € 100,- en € 150,- in de maand, hier moet nog belasting over betaald worden.
- Heeft dit gevolgen voor de heffingskorting die we nu maandelijks ontvangen?
- Heeft dit gevolgen voor de zorgtoeslag die we nu maandelijks ontvangen?
- Welk belastingtarief kunnen we rekening houden en wat zouden we er ongeveer aan over houden?
Nu is de vrouw ook gevraagd om schoonmaakwerk in een kerk te verrichten, er zijn 2 keuze's die je kunt maken.
Of € 6,- netto per uur en dit moet je opgeven aan de belasting, of € 4,50 vrijwilligersvergoeding netto per uur, dit is dan belastingvrij.
- Welke optie zou voor ons het meeste voordeel hebben?
- Hoe zit het dan met heffingskorting/zorgtoeslag en dergelijke?
- Belastingtarief die de kerk dan moet betalen ligt dacht ik rond de 30%, daar ik al een inkomen heb, worden die inkomsten dan nog eens extra belast voor ons zodat wij van die € 6,- weinig overhouden?
Ik heb op de site van de belastingdienst en dergelijke rond gekeken, verschillende personen gesproken, ik hoor allemaal verschillende geluiden en zie door de bomen het bos niet meer.
Lieve tweakers, kunnen jullie mij helpen?
Who's general failure, and why is he reading my disk?