Advies koptelefoon versterker voor AKG K701

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb een koptelefoon AKG 701 van iemand overgekocht ( moet nog aankomen )
Deze wou ik gebruiken bij mijn laptop blijkbaar is deze koptelefoon totaal overkill dus ik moet er eigenlijk een hoofdtelefoon versterker bij kopen. Ik kan er eigenlijk niks van maar voor een beginner had ik in gedachte om een tube versterker te kopen van Little Dot.

Ik ben nog enkel aan het twijfelen tussen een Little Dot MK II of een Little Dot MK III
Welke kan ik best kan nemen voor een beginner eventueel met andere tubes i.p.v die er al standaard op zit. Mits dit nog overkill is kan ik nog altijd op een gewone tv aansluiten.

bijvoorbeeld bij Little Dot MK II moet je er boxen aansluiten eigenlijk wou ik enkel een koptelefoon aansluiten ??

[ Voor 9% gewijzigd door superchanbe op 30-03-2010 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Ik weet niet wat voor laptop je hebt, maar ik vrees dat die analoge uitgang niet echt van goede kwaliteit is (waarschijnlijk paar chips die samen nog geen euro kosten). Misschien eens kijken naar een DAC/versterker met USB (of optisch als je laptop dit heeft) aansluiting.

Ik zelf heb de AKG K 601 en kan je vertellen dat deze dingen echt niet gemaakt zijn om rechstreeks aan te sluiten op een laptop of mp3 speler. De uitgang van een Xonar D1 desktop geluidskaart krijgt er wel wat volume uit, maar zit wel direct op zijn max. belasting te werken. Zelf ben ik wegens een beperkt budget aan het zien naar een Mini³ zelfbouw versterker (draagbare 3 kanaals solidstate versterker die werkt op 9v bat of dc/net adapter).

Anders kan je op head-fi wel veel informatie vinden, bv. http://www.head-fi.org/fo...phone-amp-pre-amp-284835/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 01:36
als je het kunt betalen zou ik deze kopen http://www.audio-gd.com/enweb/pro/FUN/DAC-FUN.htm die kun je ook via usb aansluiten en is een zeer goede dac en headamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
thx all ff nog een dagje wachten zodat eerst kan horen hoe slecht het klink op min laptop Dell XPS 16.
ik heb nop een desktop staan met een creative X-fi sound kaart dan kan ik eerst vergelijken met een 20 EUR koptelefoon.Ik was eigenlijk niet van plan om meer dan 200 EUR aan spenderen voor een Amp.

Nu zeggen jullie dat het beter is om een DAC/versterker te kopen das nog duurder dan mijn laptop :p
als ik maar 20-30% de potentieel van mijn koptelefoon kan gebruiken ben ik al blij.

die Audio-gd FUN ziet er goed uit enkel kan ik er geen prijs vinden ??

[ Voor 6% gewijzigd door superchanbe op 30-03-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
330 dollar + 57 dollar verzend, dat is omgerekend 287 euro, daar kan eventueel 19% invoertax bijkomen, dat is dus wel wat meer dan die 200 euro. MAAR, met de DAC zet je het digitale signaal van de laptop om in analoog, als je dat door de laptop laat doen dan klinkt het zelfs met de versterker niet super, en is het eigenlijk zonde om zo veel uit te geven. Als ik jou was zou ik dus kijken of je niet iets meer kunt uitgeven, desnoods even door sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
K0L3N schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:35:
330 dollar + 57 dollar verzend, dat is omgerekend 287 euro, daar kan eventueel 19% invoertax bijkomen, dat is dus wel wat meer dan die 200 euro. MAAR, met de DAC zet je het digitale signaal van de laptop om in analoog, als je dat door de laptop laat doen dan klinkt het zelfs met de versterker niet super, en is het eigenlijk zonde om zo veel uit te geven. Als ik jou was zou ik dus kijken of je niet iets meer kunt uitgeven, desnoods even door sparen.
thx beter iets meer uitgeven dan naderhand teleurgesteld worden
dan maar iets langer sparen.
Het is wel een pak goedkoper dan gelijk aardig merk producten :P

naar nog wat meer te lezen USB vs SPDIF ook al een groot verschil zo een poort zit om me mijn laptop niet wel bij Deskop pc. dus zo te zien moet er nog een usb to spdif converters bijkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door superchanbe op 30-03-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
de FUN heeft ook een usb ingang, dus dat hoeft niet :P.
Het zijn goede apparaten voor een enorm goedkope prijs, en de ervaringen op head-fi zijn heel erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
kwalitatief gezien zijn er veel positieve reviews en comentaren maar ik blijft in hoofd zitten met die versterkers met tubes qua uiterlijk ben ik er verlief op :9

FUN DAC - Headphone Amplifier 330 USD
Afbeeldingslocatie: http://i687.photobucket.com/albums/vv234/superchan_be/1.jpg

Little Dot MK III Tube Headphone Amplifier / Pre-amplifier 194 USD
Afbeeldingslocatie: http://i687.photobucket.com/albums/vv234/superchan_be/MK3Iso.jpg

Little Dot DAC_I Digital to Analog Converter 259 USD
Afbeeldingslocatie: http://i687.photobucket.com/albums/vv234/superchan_be/DACFront.jpg

lol shit samen is dat 453 USD

of derde optie

Little Dot DAC_II DAC / Headphone Amplifier 289 USD
Afbeeldingslocatie: http://i687.photobucket.com/albums/vv234/superchan_be/3.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door superchanbe op 31-03-2010 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
tja je kunt ook de buizen versterker nemen, en dan later een DAC kopen, maar je weet dat buizen ook een heel ander geluid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
ik heb toch maar besloten om een DAC - FUN tekopen maar er zijn 2 versie met USB input

Version A : USD330 (With USB input)

Version B : USD285 (With USB input)

beidde heeft Default supports up to 96KHz/24Bit
en kan geupgrade naar DIR8416 module (192KHz/24Bit)

welke versie kan ik best nemen en met of zonder upgrade aub ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
versie A, die upgrade kun je doen, maar als je die gebruikt heb je meer last van jitter, waarvan ik niet precies weet wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Jitter in audio is het verschil in timing waarin de 1en en 0en getransporteerd worden in de digitale overdracht. In hoeverre je jitter kan horen is weer heel subjectief. Het ligt er natuurlijk ook erg aan hoe goed de standaard clock is in vergelijking met de upgrade. Ik gok dat de standaard module al meer dan goed klinkt. Verder ondersteunt de duurdere module een audioresolutie van 192KHz/24Bit; probeer maar eens muziek in dit formaat te vinden (ik heb er zelf welgeteld 2 albums in); laat staan het verschil te horen met 24/96, of zelfs 16/44 (redbook CD audio). Maar ja, zo kun je door blijven redeneren; de volgende stap is dat je het verschil met 16/44 320 kbps of V0 mp3 waarschijnlijk ook niet hoort. Daar loopt nu (en haast maandelijks) weer een discussie over in hetzelfde subforum hier.

Of je wilt upgraden is dus een vraag van: wil ik van debiel goed geluid naar éxtra debiel goed geluid, of niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:17
Zelf heb ik een jaar terug een K701 gekregen voor kerst, ik heb hier toen de Total Bithead bij gekocht. Dit is een Dac/versterker in een, krijgt ook lovende reviews. http://www.headphone.com/product_review.php?icn=0000010013 . Wanneer hij niet portable hoeft te zijn zijn er natuurlijk nog meer mogelijkheden. Ik gebruik hem nu in combinatie met een Denon AH-D5000, de K701 heeft mijn vader overgenomen daar deze mij niet fijn zat.
Het is ook maar net hoeveel geld je eraan wilt besteden, laat staan of je het verschil nog gaat horen op een bepaald moment.

[ Voor 12% gewijzigd door Millert op 31-03-2010 10:13 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
thx een portable moet zeker niet.
Koptelefoon is net aangekomen ik moet zeggen dit totaal niet te doen om rechtreeks aan te sluiten op een laptop. Ik snap hoe sommige op het web zo fier kan zijn :p Zelf mijn 20 EUR koptelefoon doet nu beter.
Op desktop met creative sound kaart is het iets levendiger maar ik ben nog niet onder de indruk (wilders uitspraak):p

[ Voor 9% gewijzigd door superchanbe op 31-03-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:17
Op headphone.com staan ook aanbevelingen wat versterkers betreft, zeker het bekijken waard.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
head-fi.org is dé site voor dit soort dingen, dus kijk vooral daar eens rond, en ik blijf er bij dat je met de FUN het meeste waar voor je geld krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatmo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 08:46
Heb me een tijdje terug de Pro-Ject Head Box II aangeschaft icm de AKG K701.
Goedkoop en doet wat het moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nieuw kost die 701 450 dollar volgens google, dan denk ik meer aan een 30/30/30/10 verdeling voor source/amp/headphone/kabels? Ik vind dat je wel iets meer mag sparen en zou meer voor deze prijsklasse gaan: http://www.headphone.com/packages/micro-stack-package.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 18:16
wagenveld schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:20:
Nieuw kost die 701 450 dollar volgens google, dan denk ik meer aan een 30/30/30/10 verdeling voor source/amp/headphone/kabels? Ik vind dat je wel iets meer mag sparen en zou meer voor deze prijsklasse gaan: http://www.headphone.com/packages/micro-stack-package.php
Met huidige dollar koers kan je beter naar de euro kijken ipv omrekenen... en hij staat in de pricewatch voor 209 euro (toch wel groot verschil)

Daarbij zegt TS dat hij hem goedkoop 2e hands heeft kunnen krijgen, je kan dan uiteraard niet zomaar met de originele prijs gaan rekenen voor de spullen erbij, want waarschijnlijk zou de TS niet zoveel neer willen leggen als hij al een 2e hands koptelefoon koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
in iedereen geval heb ik de advies gevolg van K0L3N deze headfone amp + pre amp + DAC is het gene dat ik nodig heb. Mits het geluid mijn niet voldoet dan kan je nog altijd bepaalde onderdelen upgraden voor een andere geluid gevoel.En al besteld.

Ik had AKG K701 2H hands gekocht van iemand die hem eigenlijk niet heeft gebruik. Aan een prijs van 130 EUR is het voor mij al een koopje vind ik toch. De verkoper had een jaar geleden meer dan 270 EUR voor betaald. Ook al kan je die nu kopen aan 209 EUR nieuw.

@ Flatmo
Pro-Ject Head Box II weet niet of die ding aan mijn behoefde kan voldoen.Omdat mijn mijn laptop sound kaart al sucks brengt dat apparaat niet genoeg verbetering.

Reden voor aankoop is voor Blu Ray films en voor muziek ben ik nog aan het zien welke source ik best kan verzamelen FLAC of mp3 320 kbps ik heb niet zoveel cd-rom muziek.

[ Voor 23% gewijzigd door superchanbe op 02-04-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
liefst flac maar mp3 320kb/s is ook wel goed aan te horen hoor :P
ga je voor de FUN? of iets anders?

Ik heb zelf de Zero, de FUN is min of meer de reactie daarop (de eigenaars van de zero en audio-gd gingen kijken wat er nog miste of verbeterd kon worden en dat werd de compass, fun is daar weer de upgrade van.) en ik gebruik hem als dac voor mijn speakers en headamp voor mijn hd595, ik heb ook wel eens geprobeerd om mijn headphones of mijn speakers op mijn x-fi aan te sluiten, maar dat klinkt veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
K0L3N schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:38:
ga je voor de FUN? of iets anders?

Ik heb zelf de Zero, de FUN is min of meer de reactie daarop (de eigenaars van de zero en audio-gd gingen kijken wat er nog miste of verbeterd kon worden en dat werd de compass, fun is daar weer de upgrade van.) en ik gebruik hem als dac voor mijn speakers en headamp voor mijn hd595, ik heb ook wel eens geprobeerd om mijn headphones of mijn speakers op mijn x-fi aan te sluiten, maar dat klinkt veel minder.
FUN :) met zo een naam zal het geen slecht apparaat zijn.
van een laptop unboard sound kaart naar dit is al een grote sprong vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
mooi, laat even weten hoe het bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
K0L3N schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 01:37:
mooi, laat even weten hoe het bevalt :)
gezien dit mijn eerste toestel is kan het niet anders zijn dan een positief reactie .... :p

maar natuurlijk is nog duurder versie nog beter
bv Audio-GD DAC 19 ( 480 USD tot 630 USD ) +
C-2C Headphone Amplifier ( 300 USD )

voor een beginner met een laag budget moet ik toch tevreden zijn voor het geen dat FUN bied.
Bovenstaande combinatie zou bijna evengoed moeten zijn als die 2000 ++ EUR HIFI apperaten met merk ??
Als ik meer geld had ik liever die DAC en headphone amp twee aparte apparatuur van gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door superchanbe op 03-04-2010 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
die combinatie is minstens even goed en misschien zelfs beter dan de apparaten met merk, en inderdaad de losse combinatie is beter maar daar betaal je dan ook voor :P, en voor dat budget is de FUN gewoon heel erg goed, mocht je later willen upgraden kun je ook eerst de headamp vervangen voordat je de dac vervangt, en volgens mij kun je ook een andere DAC aan de FUN hangen, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

K0L3N schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:38:
FLAC is fijn voor archivering, of als je meent dat je het verschil écht kan horen. Het zou natuurlijk zo maar kunnen, zeker met een headphone rig als de FUN + K701. Anders zou ik gewoon voor V0 (beste variabele bitrate kwaliteit) gaan. 320 is vrij overbodig geworden sinds de komst van V0 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Cambridge Audio heeft ook een leuke DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
vandaag aangekomen ( duurde maar 1 dag voor het verzending ervan )
op dit ogenblik ben ik al zeer tevreden terwijl het geluid zeker nog kan veranderen na 200 uren Burn in ??
Nu is het aangesloten via USB via mijn laptop tegen morgen zal ik dat testen op een pc via S/PDIF aansluiting

ik had ook nog appart een OPA-EARTH Modules bijgekocht dus er kan van alles veranderd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door superchanbe op 08-04-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
dat is snel :) veel plezier ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door K0L3N op 09-04-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Qua hoofdtelefoonversterkers lijkt me dit ook wel interessant:

http://cgi.ebay.com/Bass-...ain_0?hash=item20b05db486

Is weer eens wat anders dan anders en de reviews zijn best positief (google op cmoy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
skndd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:54:
[...]

FLAC is fijn voor archivering, of als je meent dat je het verschil écht kan horen. Het zou natuurlijk zo maar kunnen, zeker met een headphone rig als de FUN + K701. Anders zou ik gewoon voor V0 (beste variabele bitrate kwaliteit) gaan. 320 is vrij overbodig geworden sinds de komst van V0 imo.
hebben jullie super oren ofzo ik hoor bijna geen verschil tussen 192 kbps en 320 kbps _/-\o_
en tussen 320 kbps en Flac lijkt het precies ook zelfde :p

[ Voor 6% gewijzigd door superchanbe op 09-04-2010 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 18:16
superchanbe schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 01:11:
[...]

hebben jullie super oren ofzo ik hoor bijna geen verschil tussen 192 kbps en 320 kbps _/-\o_
en tussen 320 kbps en Flac lijkt het precies ook zelfde :p
Het verschil zit voornamelijk onderin, en dat hoor je wel beter als je een goede set hebt, hoewel ik het ook niet overal altijd bij hoor.. Hangt ook beetje van de soort muziek af bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Sailorman schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:58:
Qua hoofdtelefoonversterkers lijkt me dit ook wel interessant:

http://cgi.ebay.com/Bass-...ain_0?hash=item20b05db486

Is weer eens wat anders dan anders en de reviews zijn best positief (google op cmoy).
Dat is een leuke versterker voor bij je mp3 speler, maar voor bij de pc is het toch slim om een wat betere te nemen (met DAC!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
darkpluisje schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 01:27:
[...]

Het verschil zit voornamelijk onderin, en dat hoor je wel beter als je een goede set hebt, hoewel ik het ook niet overal altijd bij hoor.. Hangt ook beetje van de soort muziek af bij mij
Ik vind de verschillen tussen 192 en 320 best duidelijk meestal, het zijn gewoon details die net wat beter klinken, het verschil tussen FLAC en goede mp3 vind ik veel minder duidelijk, er is wel iets, maar ik kan het niet goed omschrijven, details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:52

-Stef-

Slainthe!

K0L3N schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:12:
[...]

Dat is een leuke versterker voor bij je mp3 speler, maar voor bij de pc is het toch slim om een wat betere te nemen (met DAC!)
Dat ben ik het helemaal mee eens. Om te voorkomen dat je "ruis" gaat versterken is het beter om eerst de bron fatsoenlijk om te zetten naar analoog signaal en dit vervolgens te versterken. Of te wel met een DAC-versterker combinatie.

Zelf heb ik onlangs een iBasso D2+ gekocht om op mijn Sony Vaio fatsoenlijk te kunnen luisteren naar muziek of films. Werkt perfect.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
Tijdens het testen USB vs SPIDF stelde USB niks voor t.o.v SPIDF (optische) /coax terwijl het machine meer aankan :p Op elke opzichte kan USB er niet aantippen. Geluid is dus veel doffer en klink iets minder krachtig.
Jammer genoeg zit er zo poort niet op mijn laptop.
Dus als er ooit nog een beter USB outpute chip wordt gemaakt dan wordt dat zeker mijn volgende upgrade.

[ Voor 28% gewijzigd door superchanbe op 09-04-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
dat is jammer, misschien is een m-audio transit een oplossing? al weet ik niet of die beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
ik nu dus net die standaard OPA2134 net vervangen door een OPA-EARTH Modules.
hopelijk compenseerd het mindere kwaliteit van me USB modules.

Afbeeldingslocatie: http://www.pedalpartsplus.com/mm5/graphics/00000001/OPA2134PA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.audio-gd.com/Pro/diy/OPA/OPA-earth5.jpg

bottleneck van USB modules = Supports 32-48KHz/16Bit USB input.

dus hopelijk komt later een betere USB modules of een andere duurder oplossing is een USB Digital Audio Interface

Afbeeldingslocatie: http://vaiopocket.up.seesaa.net/image/hiface2.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door superchanbe op 10-04-2010 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

darkpluisje schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 01:27:
[...]

Dat is heel raar! het verschil zit hem namelijk in de hoge tonen, dat kun je prima zien als je een audio-plot maakt. De lage tonen blijven vrijwel ongemoeid.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
die HDAM klinkt inderdaad een stuk beter :P en bij mp3 worden inderdaad de hoge frequenties gefilterd, ik dacht de tonen die je niet bewust hoort of zo, boven 20khz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 20:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

superchanbe schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 02:08:er een betere USB modules of een andere duurder oplossing is een USB Digital Audio Interface

[afbeelding] afbeelding M2Tech HiFace
he die heb ik ook :)
vind het beter klinken dan de standaard optische uitgang in mijn Mac Mini , maar dat kan prima placebo zijn natuurlijk.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
mr.paaJ schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:34:
[...]

he die heb ik ook :)
vind het beter klinken dan de standaard optische uitgang in mijn Mac Mini , maar dat kan prima placebo zijn natuurlijk.
waar kunt je die in europa kopen aub ??
ik vind zelf met google geen enkel webshop ??
en welke kabel gebruik u ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 20:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Op de m2tech.biz website kun je hem bestellen via de mail.
Ik gebruik hem met een standaard usb verlengkabel en een Blue Jeans Cable (.co.uk) coax kabel. Optische kabel was de goedkoopste van de MediaMarkt.

[ Voor 14% gewijzigd door mr.paaJ op 11-04-2010 11:21 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
voorlopig nog niet die M2Tech HiFace gekocht anders ben ik alweer 100 ++ EUR kwijt.
Zo te zien na het burn in van iets meer dan 100 uurtjes hoofdtelefoon + FUN ( DAC + headphone AMP ) klinkt het nu nog iets gedetailleerder en scherper. Momenteel ben ik zeer tevreden om nu nog spenderen lijkt me niet zo verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

superchanbe schreef op zondag 25 april 2010 @ 03:52:
voorlopig nog niet die M2Tech HiFace gekocht anders ben ik alweer 100 ++ EUR kwijt.
Zo te zien na het burn in van iets meer dan 100 uurtjes hoofdtelefoon + FUN ( DAC + headphone AMP ) klinkt het nu nog iets gedetailleerder en scherper. Momenteel ben ik zeer tevreden om nu nog spenderen lijkt me niet zo verstandiger.
Burn-in?????? Waarvan...Moest de hoofdtelefoon nog ingespeeld worden?

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
amp en headphones volgens mij
en ja burn in van headamps is een omstreden onderwerp maar toch horen veel mensen verschil (kan ook wennen aan het geluid zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 15:26
Als je sommige mensen moet geloven hebben zelfs hun stroomkabels burn-in.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
inderdaad, zilveren cryo treated stroomkabels voor net wat strakkere bas 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
Killer schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:55:
[...]

Burn-in?????? Waarvan...Moest de hoofdtelefoon nog ingespeeld worden?
verkoper van hoofdtelefoon had in totaal minder dan 1 uurtje gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
dat verklaart een hoop :) dat maakt echt extreem veel verschil :D
Pagina: 1