Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Beste tweakers :)

Van het weekend en vandaag ben ik er eens goed voor gaan zitten om mijn harde schijven eens goed op te ruimen.
Ben al 110GB lichter maar nu alle grote onnodige bestanden weg zijn duiken alle Thumbs.db bestanden op.
Eerst boeide mij dat niet zo want ik weet wat het is en wat ze doen maar ik ben eens op alle Thumbs.db bestanden gaan zoeken en tot mijn verbazing vind ik er op mijn 500GB schijf iets meer dan 300.

Deze pikken zo stiekem met zn alle toch ff dikke 100MB in.

Vroeger waren er tijden dan ik die 100MB goed kon gebruiken en nu ook vind ik het een beetje onnodig om die te laten staan.

Maar is het schadelijk om die allemaal weg te gooien...?, Ik heb geen zin in corrupte bestanden die straks niet meer willen openen.

Ik zie veel berichten die zeggen dat het niks uit maakt maar als ik zo'n ding wil verwijderen krijg ik wel van die spannende waarschuwingen :?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:03
Thumbs.db slaat de thumbnails van foto's en plaatjes op. Deze zul je dan ook kwijtraken, en zullen bij het heropenen van de map dus trager laden. Daar komt wel bij dat de eerste keer dat je een map met foto's/plaatjes opent, Windows automatisch een nieuwe thumbs.db aanmaakt :)

Maar je kunt ze zeker veilig verwijderen :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

thumbs.db kan je gewoon weggooien. Het bevat thumbnails van de afbeeldingen in die map, zodat die snel weergegeven worden. Je zou eventueel bij de opties de thumbnails uit kunnen zetten, anders worden ze overnieuw gegenereerd.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Niet zo spannend, gewoon verwijderen dus. Zodra je thumbnail dirview aanzet worden ze wel weer opnieuw aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Zitten de miniaturen in van de plaatjes die in die map staan ;)
Dus je verliest niks, de volgende keer als je miniatuur weergave kiest voor die map maakt hij ook weer gewoon een thumbs.db aan van de foto's in de map :)

Dus je kunt het gerust verwijderen, is een beetje hetzelfde als een snelkoppeling verwijderen en bang zijn dat het programma weg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ok toppie mensen, Bedankt _/-\o_

Alleen krijg ik wel een foutmelding 8)7

Als ik ga zoeken naar alle Thumbs.db bestanden en ik wil vanuit de zoekresultaten al die bestanden wissen dan krijg ik een foutmelding: kan bestand niet verwijderen kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/155061c.jpg

Nou heb ik vaker meegemaakt als je dit vanuit de zoekresultaten wist (of gaat verplaatsen) maar hoe kan het anders allemaal in 1 keer...?

Is er een soort non-windows tool die het zelfde kan zoeken en die niet moeilijk gaat doen...?, want voor andere bestandformaten zou het ook wel handig zijn zonder naar iedere lokatie te hoeven gaan en stuk voor stuk te verwijderen.

Edit: Gek genoeg als ik ze in de zoekresultaten per 10 ofzo selecteer dat ik ze dan wel kan verwijderen, dan nog blijft het een beetje omslachtig |:(

[ Voor 20% gewijzigd door crack_en_hack op 30-03-2010 00:57 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
crack_en_hack schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:50:

Nou heb ik vaker meegemaakt als je dit vanuit de zoekresultaten wist (of gaat verplaatsen) maar hoe kan het anders allemaal in 1 keer...?
Dan bouw je er een scriptje voor... Maar mag ik je aanraden om alsjeblieft ook eens wat beter je best te doen en niet zo vaak van die open deur topics te plaatsen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ccleaner kan die ook verwijderen:
meuk: CCleaner 2.30.1130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
alt-92 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:19:
[...]

Dan bouw je er een scriptje voor... Maar mag ik je aanraden om alsjeblieft ook eens wat beter je best te doen en niet zo vaak van die open deur topics te plaatsen?
Scripjes maken gaat iets boven mn pet vandaar dat ik een ander werkend tooltje zoek voor dit soort dingen omdat ik mijn bestanden vaak sorteer op extensie.
En als ik via zoekresultaten alle (bv. mp3'tjes) kan vissen uit ± 100 mappen scheelt dit een hoop tijd.
Vanuit de zoekresultaten werkt dit dus voor geen ene meter vandaar dat ik mij afvroeg of daar (naast een scripje) een andere mogelijkheid voor was met meer mogelijkheden...?
Bijvoorbeeld dat alle bestanden met dezelfde naam vervangen worden door een _01 ofzoiets achter de bestandsnaam en dus niet overschreven worden.
Meer mensen zullen toch wel eens tegen dit probleem zijn aangelopen...?, lijkt me geen open deur maar een serieuze vraag als je niks van scripjes weet.

[ Voor 9% gewijzigd door crack_en_hack op 30-03-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Dan zijn er vast tooltjes voor te vinden. Klinkt alsof je niet eens gezocht hebt. Met 'recursive delete' krijg ik toch een hoop bruikbare hits. Met 'renamer' is de eerste hit al bingo.

[ Voor 69% gewijzigd door _H_G_ op 30-03-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Script hoeft niet eens, gewoon 1 commando per schijf:
del /S /F thumbs.db D:\ 

Verwijderd thumbs.db in alle mappen die op de D:\ schijf staat en forceert eventueel het verwijderen.

Om ze niet meer te krijgen, even Explorer openen, dan Extra > Opties > Mapopties (geloof ik, tweede tab iig) en daar zoeken naar de optie "afbeeldingen in thumbnails opslaan" en uitzetten. Nu kan je alsnog genieten van thumbnails, maar zullen elke keer opnieuw gegenereerd worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
crack_en_hack schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:06:

Meer mensen zullen toch wel eens tegen dit probleem zijn aangelopen...?, lijkt me geen open deur maar een serieuze vraag als je niks van scripjes weet.
En die gebruiken dan scripts, zij het one-liners of andere uitgebreide varianten :)
En als je niks van scripten weet, dan kun je ook dat leren.

[google=learn to script windows] om maar iets te noemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1