Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik lijk een probleem te hebben met Dead Space in Windows 7. (64-bit.)

Er doen zich twee problemen voor zover...

1) De menu's in het hoofd menu passen niet in het scherm, ook al is de resolutie correct ingesteld, sommige opties raken buiten beeld...

2) Als ik eenmaal in-game ga lijkt de muis vast te zitten naar links. (Camera draait steeds links-om.)

Ik heb al wat geprobeerd, herstarten, driver check, geen geluk.

Systeem gegevens: Processor: Intel Core 2 Duo E6750, RAM: 4GB, Mainboard: EVGA n680i nForce, VGA: Asus EN8800 GTX, OS: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Ook al op Google gezocht, maar dit lijkt geen bekend probleem te zijn, heeft iemand eventueel enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:04
1) Heb je je monitor geprobeert te auto-adjusten als je in-game zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TFTtje met DVI-D aansluiting, en als dat het probleem was dan zou mijn werkbalk in windows ook buiten beeld zitten denk ik. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Omdat het een probleem betreft een tikje richting Spielerij - Problemen & Vragen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens nog even het spel opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat lijkt niet te werken, het probleem dat ik vooral wil oplossen is de muis die in-game steeds blijft draaien naar links, het menu probleem is geen show-stopper, maar het 'mouselook' probleem maakt het spel onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwand3r3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Je hebt niet toevallig en gamepad liggen die een beetje raar aan het doen is? Of al een andere muis geprobeerd? Doet hij het nog steeds als je de muis eruit trekt?

En de muis besturing in Dead Space is vet bagger :[

Cheap port ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, mouse lag is ook altijd een probleem geweest, maar heb VSync uit staan. Anyway, ik heb wel een G500 van Logitech die op SetPoint (x64.) software draait, misschien is dat de oorzaak, zal even het een en ander proberen en laat het even weten of er iets veranderd of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, nog even wat geprobeerd, maar de muis en software van de muis lijken niet de oorzaak te zijn, had de muis vervangen en software verwijderd, ook had ik de mouse drivers in apparaat beheer verwijderd, maar niks lijkt het probleem op te lossen.

In-game viel me nog even op dat de muis niet alleen naar links blijft gaan, maar ook omhoog. Oh en, dit is alleen met aimen, niet als ik pauze druk, dan blijft de muis-pointer gewoon netjes stilstaan als ik niet doe.

Ik kan dus niet echt vinden waarom dit gebeurd, heb het idee dat het te maken heeft met mogelijke incompatibiliteit tussen Dead Space and Windows 7/Windows 7 x64. Maar niet met de muis en de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Het je m al in compabiliteitsmodus gedraaid? Dat helpt vaak ook bij vervelende probleempjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat in compabiliteitsmodus? Het spel of Windows? Het spel heeft geloof ik geen compabiliteitsmodus, en als het probleem zich wel of niet voor doet in Windows in compabiliteitsmodus, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, geen geluk met compabiliteitsmodus, en het spel kan inderdaad niet in een soort compabiliteitsmodus starten, want die is er niet. Niet dat ik het kan vinden althans...

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwand3r3r
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:11:
Nou, geen geluk met compabiliteitsmodus, en het spel kan inderdaad niet in een soort compabiliteitsmodus starten, want die is er niet. Niet dat ik het kan vinden althans...

Iemand nog een idee?
Compatibiliteitsmodepas je aan in de snelkoppeling van het spel. Rechtermuisknop op de snelkoppeling>eigenschappen>compatibiliteit. Daar kan je kiezen waarop je hem wilt draaien. zo kun je XP SP3 geloof ik kiezen of Windows Vista, wat je ook maar wilt.

Ik heb zelf ook Dead Space op de Windows 7 x 64 maar ik heb dit probleem niet. Dus vraag me af of het gaat helpen.
Sowieso wel handig om te weten hoe je Compatibiliteitsmode aan moet zetten voor andere games/programma's :). Met oudere applicaties is dit soms nodig.

Ik deed net even een Google en zag dat er andere mensen waren met dit probleem. Ik kan de websites niet op want die worden geblokkeerd door het netwerk hier op het werk. Heb je ook al gekeken wat andere mensen ermee gedaan hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door Darkwand3r3r op 31-03-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke zoek term(en) heb je dan gebruikt? :$

Edit: Compatibiliteit modus bracht geen verandering.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwand3r3r
"Dead space windows 7 mouse move" en dan de tweede hit. Zoals ik al zei kan ik er zelf niet naar kijken want het wordt geblokkeerd. Dus ik kan niks garanderen dat het wat is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
geen joystick of stuurwiel(of andere controller) aangesloten? (dat zou precies passen bij het "niet in het menu wel in aim mode" fenomeen.) en zo niet, ook aangesloten gehad? misschien nog oude drivers/software?

ik heb het een week geleden(na een lange pauze) nog uitgespeeld op win64x dus het kan prima.
wel een AMD +ATI systeem maar dat zal het probleem niet zin verwacht ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Countess op 01-04-2010 09:06 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Logitech G13 waarvan het stuurknuppel een joystick is met alle functies van een joystick inbegrepen, ik zal daar eens naar kijken, maar eerst even kijken naar de tip van Darkwand3r3r.

't Zou wel heel goed kunnen ja, want dit is het zelfde effect als een slecht geconfigureerd joystick.

Edit: Um ja.... Checkte net de zoek term, maar dat is dus ook mijn post, maar onder een andere naam... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 13:26 ]

Pagina: 1