[Just Cause 2] Het Grote Stuntfilmpjes Topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2e5k4mp.jpg

Just Cause 2

Deze game zelf behoeft geen introductie. Toch even een korte inleiding wat het spel te bieden heeft:

Just Cause 2 speelt zich af in Panau, een fictief land in Azië wat vreselijk corrupt is. Jij speelt agent Rico Rodriguez, een Amerikaanse agent die samen met drie rebelse groeperingen samenwerkt om de dictator, Pandak "Baby" Panday, om ver te werpen. Dit is mogelijk om chaos te creëren, en dat doe je door alles kapot te maken wat van de overheid is. Hier is Rico een held in, want met een grappling hook, zijn connecties in de zwarte markt, en zijn awesome looks maakt hij alles kapot wat in hem in de weg loopt.

Filmpjes
Aangezien je volledige vrijheid hebt in een gamewereld die groter is dan die van GTA: San Andreas, en je de beschikking hebt tot vette stunts, en het natuurlijk voor de hand ligt dat je dit met de hele wereld wilt delen, besluit ik dit topic te maken, zodat je hier al je vette stuntfilmpjes kunt posten.

Hoe maak ik een filmpje?
Dit kan op verschillende manieren:

PlayStation 3
Voor de PS3 heeft Avalanche een heel erg makkelijke manier geïmplementeerd om je filmpjes op Youtube te zetten. Het volgende filmpje vat dit mooi samen:

http://www.gamersland.com...log-1-youtube-on-ps3.html

Kort samengevat: De game onthoudt de laatste 30 seconden die je gespeeld hebt. Als er iets leuks gebeurt kan je vervolgens via het menu deze laatste 30 seconden naar een Youtube account sturen door je naam en wachtwoord hiervan in te vullen. Daarnaast is er de mogelijkheid om tot 10 minuten aan gameplay op te nemen vanaf een bepaald punt. Helaas zal je filmpje dan veel filler bevatten. Ik weet niet zeker of je filmpjes van Youtube kan downloaden om ze vervolgens te bewerken en weer te uploaden, maar anders zou dat een mogelijke oplossing voor dit probleem zijn. Veelal zal je sowieso genoeg hebben aan de 30 seconden oplossing.

Belangrijk: Vergeet niet om je Youtube account van prive af te halen, want anders kunnen wij je filmpjes niet zien.

PC
Op de PC zijn er meerdere manieren. Hier worden twee manieren besproken: Fraps en Xfire

Fraps

Fraps is een programma dat gemaakt is om filmpjes te schieten in games. Het is shareware, maar de trial biedt de mogelijkheid 30 seconde lang te filmen. Dit is vaak genoeg. Tip: Zet de instellingen van de video-capture op 30fps en op half-size zodat je filmpje niet gigabytes groot word, en dus niet zoveel tijd kost om te uploaden. Hierna kun je er voor kiezen om het filmpje te editten, dit kan met oa. Windows Movie Maker, Sony Vegas of Adobe Premiere Pro. Hoe dat werkt, dat kun je vast zelf wel op internet vinden.

Xfire

Xfire is een IM gericht op games, maar heeft ook de mogelijkheid te filmen in-game. Hiervoor is het wel noodzakelijk dat je Xfire geïnstalleerd hebt, een account hebt én bent ingelogd. In de FAQ op de site staat vrij duidelijk uitgelegd hoe je een filmpje opneemt
* How do I record videos using Xfire?
As of Xfire version 1.86, we have added the ability to record video clips while playing games.

First, go to the Tools | Options | Video tab in your Xfire client. Make sure the checkbox labeled “Enable Video Capture” is checked. Note this tab also contains all of the option settings related to Xfire Video Capture.

Now launch your favorite game that has Xfire In-Game messaging support (make sure XIG is working for you). To begin recording press the default key combination “Scroll Lock + V” and you should see the recording overlay appear in game. This indicates that you are recording. Press Scroll Lock + V again to stop recording.

When you exit your game your video files will appear on the Xfire files tab (or the videos tab/button on newer Xfire skins). You can double click a video on the list to launch it. They can be played back in most .avi compatible media players.
How do I upload videos I have recorded to my Xfire Profile page?
As of Xfire update 1.89, we have added the ability to upload your Xfire Videos to your Xfire Profile page. Here's how:

* Once you have captured some videos, exit your game (this is important because the encoding process takes a lot of CPU power and writes to your hard drive).
* Click the Videos button on the Xfire client (Files tab for older/third party skins). Highlight the file you wish to upload and select Tools | Video | Upload Video (or just right click on the file name).
* You will be presented with a dialog to add a title and description to your Video. These are required fields.
* Click OK and this begins the encoding process.

Once the encoding is complete, the file will automatically begin uploading. Once the upload is complete, your Xfire Info view will refresh and display a thumbnail that links to the video on your Profile page.
Uploaden

Het uploaden van filmpjes is natuurlijk voor vele tweakers geen probleem meer. Het is heel makkelijk te doen via YouTube of een andere populaire website.

Xbox 360
Helaas is het voor de Xbox 360 niet mogelijk via software een filmpje op te nemen. Dit is dus wat harder knutselen, maar dat is natuurlijk alleen maar 'n leuke uitdaging voor de gemiddelde tweaker.

Little_Captain heeft ondertussen wel wat hardware opgenoemd die je kunt gebruiken, zie daarvoor: Little_captain in "[Just Cause 2] Het Grote Stuntfilmpjes T..."

Mods
Er zijn natuurlijk mensen die niet genoeg nemen met de standaard mogelijkheden in de game. Voor deze mensen is er BOLOpatch. Deze mod zorgt ervoor dat je grapples sterker worden en je meerdere grapples (20+) tegelijkertijd in de game kan hebben zodat je hier helemaal los mee kan gaan. Tevens bevat de mod allerlei cheatmogelijkheden, zoals godmode. Deze laatste is handig als je niet wil sterven tijdens je gestunt. Het fijne aan deze mod is dat het een exe is die je op moet starten als de game al draait. Vervolgens kan je selecteren welke opties je wel of niet wil hebben. Je hoeft dus niets aan je installatie te veranderen.

Als je zelf nog een coole mod tegenkomt, laat het me weten en ik voeg hem toe.

Wat kan ik zoal laten zien?
Alles wat jij cool vind. Hoe cooler, hoe beter. Het hoeft natuurlijk niet beperkt te worden tot filmpjes. Coole screenshots of GIFjes zijn ook toegestaan.

Waar wacht je nog op?
Post je filmpjes!

Topicwijzigingen
DatumWijziging
29-03-2010Aanmaak topic
29-03-2010Wat typfoutjes aangepast

30-03-2010
Xbox 360 opname-mogelijkheden toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Laat ik zelf maar aftrappen. :+

Een sprong uit een vliegtuig van extreem hoge hoogte. Bekijkbaar in 1080p!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142689

Geen stunt maar modachtig en omdat ik de nachtcycle in free roam games haat:

Voornamelijk gemaakt om de time of day te locken op de middag. De memory addresses heb ik aan de BOLOpatch maker gegeven dus dat zal daar wel ooit in verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 13:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Goed topic. Zal ik zeker blijven volgen. Ik heb een xbox dus voor mij niet de mogelijkheid om filmpjes te uploaden.

En nu je toch bezig bent, maak meteen een goede TS voor de JC2 thread :D

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 12:16

DefLite

Why so serious?

Er zijn voor een Xbox ook verschillende manieren om gameplay op te nemen bijv HD PVR of een Dazzle(Bij een dazzle zijn er meerdere mogelijkheden) bijv DVC 170.
Of een Black Magic Intensity Pro.
Ook zijn er mensen die hun xbox op bijv een dvd recorder aansluiten en die op hun PC om gameplay op de Xbox op te nemen.
Zijn dus verschillende opties maar niet zo makkelijk als bij de PS3 :<

En over uploaden naar YouTube > downloaden & bewerken dan > uploaden.
Ja dit kan MAAR kost enorm veel kwaliteit omdat het in totaal 3x gerenderd wordt, 1x na de eerste keer uploaden vanaf PS3 > YouTube, dan bij het bewerken en dan weer bij het uploaden.
Dit kost door de vele lagen van compressie gewoon heel veel kwaliteit :(

[ Voor 27% gewijzigd door DefLite op 30-03-2010 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:03

kronolith

[EDIT]

:D Ik zal eens kijken of ik wat leuke filmpjes kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
MRELynx schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:39:
Goed topic. Zal ik zeker blijven volgen. Ik heb een xbox dus voor mij niet de mogelijkheid om filmpjes te uploaden.

En nu je toch bezig bent, maak meteen een goede TS voor de JC2 thread :D
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, want die huidige TS is niks waard. En hij vraagt 't nog ook:
MRELynx schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:40:
EDIT: Als iemand zich geroepen voelt om een nette openings post te maken...Be my guest :D
Dus zal 's kijken of ik iets leuks kan maken. :)

Anoniem: 142689 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:36:
Geen stunt maar modachtig en omdat ik de nachtcycle in free roam games haat:

[video]

Voornamelijk gemaakt om de time of day te locken op de middag. De memory addresses heb ik aan de BOLOpatch maker gegeven dus dat zal daar wel ooit in verschijnen.
Dat ziet er wel gruwelijk uit. Ik vind persoonlijk de zonsondergangen/opgangen echt genieten en zo maak ik nacht niet mee dus ik laat 't lekker zo.

@little_captain: Ik heb naar jouw post verwezen in de TS. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Mr. Awesome op 30-03-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

hyptonize schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:31:
[...]

Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, want die huidige TS is niks waard. En hij vraagt 't nog ook:

[...]

Dus zal 's kijken of ik iets leuks kan maken. :)

[...]

Dat ziet er wel gruwelijk uit. Ik vind persoonlijk de zonsondergangen/opgangen echt genieten en zo maak ik nacht niet mee dus ik laat 't lekker zo.

@little_captain: Ik heb naar jouw post verwezen in de TS. ;)
Lol TS daar ben ik, of had je dat niet door ;) . Maar goed te lezen dat er ook mogelijkheden zijn voor de xbox. Misschien dat je dat in de OP kan opnemen. Ik ga er eens naar kijken of dat werkt op mn xbox. Ik heb namelijk wel een pvr.

Edit: stond al in de OP en ik heb wel een PVR maar geen HD PVR en op de mijne zit al helemaal geen hdmi aansluiting. Shizzle is nog best prijzig...gem rond de 199$

[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 30-03-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
MRELynx schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:26:
[...]

Lol TS daar ben ik, of had je dat niet door ;) . Maar goed te lezen dat er ook mogelijkheden zijn voor de xbox. Misschien dat je dat in de OP kan opnemen. Ik ga er eens naar kijken of dat werkt op mn xbox. Ik heb namelijk wel een pvr.
Oh, haha, dat had ik dus niet door. 8)7 'Tis nog veel te vroeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Rico aan het dansen met de vrouwjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

Niellie41

[object Object]

whahaha hoe droog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

How to kill a colonel, Baghdad style... Erg leuk verzonnen :D

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tTjFbWemOM8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
MRELynx schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:21:

[video]
Haha, inderdaad nice. Ik snapte de Baghdad style wel laat, trouwens. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:00

[video]
Wat is de toets(encombinatie) om explosieven tot ontploffing te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 08:26
zie topic just cause 2

[ Voor 65% gewijzigd door leosand op 01-04-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
bas1986 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:10:
[...]

Wat is de toets(encombinatie) om explosieven tot ontploffing te brengen?
Rechtermuisknop inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Zijn er eigenlijk nog mensen die dit spelen en ook actief (stunt)filmpjes maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 09:19

Darkasantion

Just keep swimming!

Laatst nog geprobeerd een tank vast te knoppen aan dat grootte militaire vliegtuig, was geen succes. Opstijgen ging wel erna ging ie neer. Laatste zou ook kunnen omdat ik maar wat schoot en waarschijnlijk het vliegtuig raakte :P

Maar moet nog een tank aan de 474 vastknopen, kijken of dat wil xD

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354075

Hoe krijg je zoveel ventjes aan je plane zonder gekilled te worden?

ps. wacht nog op het filmpje van het ventje wat op een explosievat gaat zitten en daarna lek schiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 09:19

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 354075 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:50:
Hoe krijg je zoveel ventjes aan je plane zonder gekilled te worden?

ps. wacht nog op het filmpje van het ventje wat op een explosievat gaat zitten en daarna lek schiet
Mod gebruikt waardoor ik geen ammo en HP verlies, en ondertussen sterker touw krijg dat ik vaker kan gebruiken.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369184

[video]
Hahaha geweldig deze, ga ik ook maar eens proberen :P
Pagina: 1