Dag dames en heren,
Om te beginnen leg ik even uit wat de situatie nu een beetje is.
De zomer is weer in aankomst en mijn pc staat op mijn zolderkamer (35+ C in de zomer), heeft al watercooling MAAR door de enkele radiator maakt de Fan toch een tering herrie om hem een beetje aangenaam te houden. In de zomer raakt me CPU de 55 C aan zonder ook maar echt inspanning te moeten doen en aangezien ik nog wel eens een game speel is het niet te doen.
korte specs:
(Koelkastje)
Dus dan zou de flowchard zijn...
CPU --> koelkastje --> Pomp met radiatortje --> CPU
intake koelkastje bovenin outtake onderin... zwaartekracht gebruiken voor extra drukkracht in de leiding.
Maar nu komt het gedeelte wat vinden jullie van het idee en waar zou ik rekening moeten houden binnen in het koelkastje op het stroom VS water gedeelte na
is het beter om een radiator binnen het koelkastje te zetten of gewoon een aantal liter binnenin in een reservaar. Zou er condensatie op de slag kunnen komen? en dat soort dingen.
Laat het me horen, ik heb zo vlug niets kunnen vinden hierover maar misschien kunnen jullie me helpen.
Ps. NEE ik heb geen genoeg geld voor nieuwe hardware zowel watercooling of pc.
Om te beginnen leg ik even uit wat de situatie nu een beetje is.
De zomer is weer in aankomst en mijn pc staat op mijn zolderkamer (35+ C in de zomer), heeft al watercooling MAAR door de enkele radiator maakt de Fan toch een tering herrie om hem een beetje aangenaam te houden. In de zomer raakt me CPU de 55 C aan zonder ook maar echt inspanning te moeten doen en aangezien ik nog wel eens een game speel is het niet te doen.
korte specs:
- AMD Athlon X2 x64 4200+ (939) in de winter standaard overclock van 10%
- Asus K8N32-SLI deluxe
- 4 HD's
- Leadtek 7800 GTX
- Thermaltake Armour (Big Tower)
- Coolermaster Aquagate V1
- Coolermaster CPU block
(Koelkastje)
Dus dan zou de flowchard zijn...
CPU --> koelkastje --> Pomp met radiatortje --> CPU
intake koelkastje bovenin outtake onderin... zwaartekracht gebruiken voor extra drukkracht in de leiding.
Maar nu komt het gedeelte wat vinden jullie van het idee en waar zou ik rekening moeten houden binnen in het koelkastje op het stroom VS water gedeelte na

Laat het me horen, ik heb zo vlug niets kunnen vinden hierover maar misschien kunnen jullie me helpen.
Ps. NEE ik heb geen genoeg geld voor nieuwe hardware zowel watercooling of pc.