Toon posts:

[SBS 2003] Middennacht 'eruit gegooit'*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik heb een maand of 4-5 geleden bij een klant een SBS 2003 geinstalleerd. Gaat allemaal goed. Alleen krijg ik deze week te horen dat er iets vreemd aan gang is. De klant werkt vaak tot laat in de nacht door.

Hij zegt dat er precies om 00.00 uur (dus middennacht) hij er helemaal word uitgekikt en dat alle belangrijke programma's waarmee hij bezig is zich zelf afsluiten op één en of andere manier:S?

Ik heb in de log in schedule gekeken..maar die staat voor 24 uur per dag toegang verstrekt voor die persoon?

Iemand iets?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Logfiles
scheduled task
zijn 80 verschillende dingen, zonder goede informatie kunnen wij ook niet helpen he.
Wat staat er in de eventlogs?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
Wat heb je zelf verder al gedaan ?

Je moet dingen gaan uitsluiten, ligt het aan de client, server of netwerk.
Vandaar uit ga je dan verder zoeken.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:36
- Is er een back-up programma actief?
- Logon hours ingesteld?

Voor de rest zou je idd eens moeten naar de tips van LuckY.

[ Voor 56% gewijzigd door The_Greater op 29-03-2010 23:13 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
LuckY schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:57:
Logfiles
scheduled task
zijn 80 verschillende dingen, zonder goede informatie kunnen wij ook niet helpen he.
Wat staat er in de eventlogs?
Eventlogs gecheckt,,niks bijzonders die iets te maken zouden kunnen hebben.
The_Greater schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:58:
- Is er een back-up programma actief?
- Logon hours ingesteld?
Elke dag back-up --> 03.00
Logon hours 24 uur toegang
Yippie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:57:
Wat heb je zelf verder al gedaan ?

Je moet dingen gaan uitsluiten, ligt het aan de client, server of netwerk.
Vandaar uit ga je dan verder zoeken.
alleen deze laptop maakt snachts gebruik van het netwerk..andere zijn voor middennacht al afgesloten...echt diepe onderzoek nog neit gedaan...muv internet...ivm school weining tijd om er na toe te gaan...ik dacht dat het misschien een standaar instelling was van sbs2003

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32

_AN

Even voor de duidelijkheid..Hoe wordt hij eruit gekikt? Hoe werkt de gebruiker? Op een TS? met een VPN verbinding? Welke programma's worden afgesloten? Is er sprake van een server die opnieuw opstart?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niet een of ander ding wat standaard om 12 uur iets update en daarna reboot?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal inderdaad eerst eens moeten definiëren met wat 'eruit gekikt' eigenlijk betekent, want hier kan echt helemaal niemand iets mee :)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 07:41
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:25:
...ik dacht dat het misschien een standaar instelling was van sbs2003
Negeer de laptop ook niet. Die logfiles zullen ook interessanter zijn. Misschien ging die vrolijk een auto update installeren.

Verwijderd

Topicstarter
w
_AN schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:05:
Even voor de duidelijkheid..Hoe wordt hij eruit gekikt? Hoe werkt de gebruiker? Op een TS? met een VPN verbinding? Welke programma's worden afgesloten? Is er sprake van een server die opnieuw opstart?
Neej. Laptop client werkt lokaal aan het netwerk. De server heeft geen reboot uitgevoerd.
elevator schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:00:
Je zal inderdaad eerst eens moeten definiëren met wat 'eruit gekikt' eigenlijk betekent, want hier kan echt helemaal niemand iets mee :)
_H_G_ schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:01:
[...]

Negeer de laptop ook niet. Die logfiles zullen ook interessanter zijn. Misschien ging die vrolijk een auto update installeren.
Ik zal proberen om even langs te gaan voor de logs

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je van de server was getrapt, sloten de programma's niet af. In een TS-sessie zou je dus niets zien aflsuiten, maar pats boem, weg scherm.

Probleem zal je in de laptop moeten zoeken. Misschien een soort van blaster achtig scriptje binnen gehad die fijn een "shotdown -f -t1" uitvoerde?

Ey!! Macarena \o/

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:34
hm, zou de route eens gaan bekijken. Misschien een switch die op een geschakeld stroomnet staat wat om 0:00 uit gaat?

We hebben dat eens gehad met de receptie die klaagde dat het wifi netwerk er stipt om 23:00 mee kapte. Bleek uiteindelijk dat het AP aan een stopcontact hing wat op dezelfde groep zat als de halverlichting :P

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
Staat automatisch updates installeren en daarna rebooten toevallig aan?

Oh, server niet gereboot.. misschien wat services herstart wat uit de logs te halen valt?

[ Voor 39% gewijzigd door Aars op 31-03-2010 16:30 ]

-

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32

_AN

Gebeurt het alleen bij die persoon op die laptop..?
Het zou natuurlijk ook een probleem in de netwerkapparatuur kunnen zijn..

Maargoed, ik denk dat we nog steeds te weinig info hebben..

Welke programma's worden afgesloten. Kunnen deze wel direct weer opgestart worden zonder problemen? Als de programma's worden afgesloten, kan je dan nog wel het internet op? Of een netwerkschijf benaderen?

Dit soort dingen zijn handig om te weten..

Overigens vermoed ik dat het probleem op de laptop zit en niet aan de serverkant..
Controleer eens de virusscanner op de laptop op automagische scans..of updates
Pagina: 1