Toon posts:

[DVB-S] een goede compatiebele kaart?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Jetro2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-05 09:26
Ik ben even aan het zoeken geweest en nu al redelijk verward.

Momenteel kijk ik TV Vlaanderen op mijn Dreambox DM600. Dit is natuurlijk enkel SD beeld.
Ik heb nu een oude pc als media center ernaast staan. Het uiteindelijke doel is om deze samen te smelten in een HD media player.

Ik wil voorlopig al eens experementeren met een sateliet tuner in men oude pc, om later waarschijnlijk een volledig systeem rond een ION bordje te bouwen(als ik het beet heb ;) ).

De 2 mogenlijkheden zijn Windows (7 mce) en linux (mythTV/XBMC). Na wat lezen lijkt het makkelijkste om met windows te beginnen, maar Linux lijkt me stabieler, dus dat is het uiteindelijk streefdoel. Ook zou hij met CCCam moeten kunnen verbinden op men oude DM600.

Na veel blabla komt hij dus:
Welke (ietswat prijsvriendelijke) kaart is zowel geschikt op op Windows als Linux HD te ontvangen?

I'm not a geek! I'm a lvl 12 Paladin!

• Jetro2
Iemand een mening over de
hauppauge nova hd s2
of de
technisat skystar hd2

Werken bijde kaarten goed onder Linux?

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 15:04

nwagenaar

God, root. What's the differen

De NOVA-HD-S2 werkt perfect onder Linux! Zie mijn VDR Wiki (das die link onder bij mijn signature :+), aangezien dat dit mijn voorgaande DVB-S2 kaart was (maak sinds kort gebruik van de Tevii USB660).

[Voor 32% gewijzigd door nwagenaar op 30-03-2010 23:55]

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 15:50
Paar ideetjes misschien:
- als je regelmatig andere PC's eraan hangt is een USB tuner handiger (ook aangezien de meeste mITX kastjes geen/weinig ruimte hebben voor interne kaarten
- als je een dual tuner opstelling wilt, moet je met 2 kaarten/kastjes aan de slag, tenzij je dit ding kan vinden
- voor de ION PC: kijk naast zelfbouw ook eens naar de Acer Revo R3610 of Asus EB1012, voor de prijs van die dingen loont het bijna niet om zelf te bouwen

specs

• Jetro2
De kast moet niet echt super mini zijn.
De technisat is wel goedkoper en zou volgens wat ik gelezen heb ook moeten werken.
Is de schakeltijd goed met de NOVA?

ps jou site gaat nog van pas komen nwagenaar

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 15:04

nwagenaar

God, root. What's the differen

Jetro2 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:27:
De kast moet niet echt super mini zijn.
De technisat is wel goedkoper en zou volgens wat ik gelezen heb ook moeten werken.
Is de schakeltijd goed met de NOVA?
De Technisat is inderdaad goedkoper, maar ik had enorm veel problemen met deze kaart onder Linux. Het was enorm instabiel, de CI-module deed het gewoon niet goed en ik vernam indertijd veel artifacts bij het bekijken van zowel SDTV als HDTV zenders.

En ja, de NOVA-HD-S2 is duurder maar hij heeft mij nooit in de steek gelaten (zowel onder Windows icm DVB Viewer Pro en DVBLink TVsource met MCE7, als Linux icm VDR en TVHeadend). Als prijs een issue is, dan zou ik gaan voor één van de Tevii varianten. Die maken gebruik van dezelfde chipset, maar zijn over het algemeen goedkoper en verkrijgbaar in PCI, USB en PCI Express varianten.
ps jou site gaat nog van pas komen nwagenaar
Ik ga hem binnenkort (waarschijnlijk vandaag nog) updaten, op dit moment maak ik gebruik van VDR 1.7.14 en dit draait echt lekker :) En ik heb hem dualboot draaien zodat ik ook gewoon kan testen met MCE7 icm DVBLink TVSource, alleen hier ervaar ik beeld artifacts bij diverse HDTV zenders (vermoeden is een brakke codec) maar het werkt behoorlijk goed en je hebt wat meer mogelijkheden zoals Blu-Ray afspeelmogelijkheden.

Hm. Ik las dus enkele minuten terug dat er een nieuwe versie uit is van DVBLink TVSource (2.1 om precies te zijn). En met deze nieuwe versie icm de ffdecsa.dll gaat alles goed. Geen enkele artifacts meer bij het bekijken van HDTV zenders!

[Voor 7% gewijzigd door nwagenaar op 05-04-2010 10:30]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee