[.Net Compact][C#] MouseEvents bij ListView

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 08:32
Hallo iedereen,

ik werk momenteel aan een kleine applicatie voor Windows CE in combinatie met een touchscreen. Aangezien de scrollbar niet van grootte kan veranderen, had ik het idee opgevat om bij ListView te scrollen à la iPhone. Nu ben ik op een vrij groot probleem gestoten bij de implementatie van ListView in het .Net Compact Framework.
Deze heeft namelijk geen MouseEvents! Microsoft vond het blijkbaar leuker om alles intern af te handelen, dus nu ben ik op zoek naar een manier om toch MouseEvents hierbij te gebruiken.

Ik heb net geprobeerd een custom Control te maken met daarop een ListView maar dit werkt niet, de Events komen nog altijd terecht bij de ListView en worden niet doorgegeven naar de Control. Jullie nog voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
mouseup/mousedown en mousemove worden volgens mij wel ondersteund in .net cf.
ze komen alleen niet voor in de designer.

als je de form.designer.cs aanpast moet het volgens mij wel lukken.
C#:
1
this.listView1.MouseMove += new System.Windows.Forms.MouseEventHandler(this.listView1_MouseMove);

verder niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 09:08

Sebazzz

3dp

bastv schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:18:
C#:
1
this.listView1.MouseMove += new System.Windows.Forms.MouseEventHandler(this.listView1_MouseMove);

verder niet getest
Je kan dat beter gewoon in je form doen, in je designer kan het worden overschreven. Het valt sowieso niet aan te raden om designer.cs bestanden aan te passen, die parsers zijn vrij gevoelig.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
bastv schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:18:
mouseup/mousedown en mousemove worden volgens mij wel ondersteund in .net cf.
ze komen alleen niet voor in de designer.

C#:
1

verder niet getest
Je kan dit wel doen, maar tijdens het builden krijg je dan een waarschuwing en het werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
zezke schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:50:
[...]

Je kan dit wel doen, maar tijdens het builden krijg je dan een waarschuwing en het werkt ook niet.
Welke waarschuwing? En waarom werkt het niet?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
code:
1
Warning 11  Members not supported by the device platform should not be called: System.Windows.Forms.ListView.add_MouseDown is not a supported method in this platform.

En het werkt niet omdat de EventHandler gewoon nooit opgeroepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als je zelf een control gaat maken, dan ga ik er vanuit dat je ListView extend, en dat je Control.OnMouseDown override. Daarbij staat expliciet het Compact Framework vermeld.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1