Beste allemaal, ik heb een probleempje met php en ik kom er niet uit. Hopelijk kunnen jullie mij uitleggen waarom het fout gaat. Ik wil namelijk graag een website maken waarbij ik een lijst heb met alle films die ik gezien heb en die wil ik mijn eigen score meegeven. Om deze lijst te maken copy-paste ik de filmnamen uit een tekst bestandje in een html-formulier en die verstuur ik naar onderstaand php-script. Tot zover gaat het goed, maar ik wil voorkomen dat hij films dubbel in de database zet vandaar dat ik hier een check op wil uitvoeren. Echter voert hij de if-functie niet uit. Kijk ik ergens over heen? Wat begrijp ik verkeerd?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <? include("dbconnect.php"); if ($_POST["films"] != "") { // filmlijst splitsen per regel $films = explode("\n", $_POST['films']); foreach ($films as $film) { // check database of film er al in staat $filmcheck = mysql_query("SELECT * FROM films WHERE titel LIKE '$film'"); $num_rows = mysql_num_rows($filmcheck); // tijdelijke echo - hier gaat het nog wel goed, bijvoorbeeld: The Matrix = 0 of Away We Go = 1 echo "$film = $num_rows<br />"; // maar toch werkt deze if niet if ($num_rows = 0) { mysql_query("INSERT INTO films (gezien, titel, score)". "VALUES ('nee', '$film', '0')"); echo "+ $film<br />"; } } mysql_close(); } ?> |