Hallo,
Ik heb een probleem met mijn APC CS-650 en twee APC CS-500's (welke praktisch identiek zijn). Het probleem is zo veel EMI (electromagnetische interferentie) dat het problemen geeft. Op mijn gewone PC hoor je het uit de speakers (wat weg gaat zodra je de USB kabel loshaalt), en twee servers gooien steeds de USB-hub eruit, met deze melding:
In ieder geval op 1 server is gebruik van een USB schijf moeizaam, omdat hij steeds de verbinding verliest. Dit is aardig lastig.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
Als iemand suggesties heeft om dit te fixen, hoor ik ze graag.
Ik heb een probleem met mijn APC CS-650 en twee APC CS-500's (welke praktisch identiek zijn). Het probleem is zo veel EMI (electromagnetische interferentie) dat het problemen geeft. Op mijn gewone PC hoor je het uit de speakers (wat weg gaat zodra je de USB kabel loshaalt), en twee servers gooien steeds de USB-hub eruit, met deze melding:
code:
1
| kernel: hub 5-0:1.0: port 1 disabled by hub (EMI?), re-enabling... |
In ieder geval op 1 server is gebruik van een USB schijf moeizaam, omdat hij steeds de verbinding verliest. Dit is aardig lastig.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
- Via een losse USB hub aansluiten. Als ik dat doe, dan vindt de computer de UPS niet. lsusb zegt wel dat hij er is, maar de daemon kan hem niet bereiken.
- Ferrietringen om beide kanten van de kabel. Heeft geen effect.
- 47 uF condensator tussen +5V en GND in de UPS. Volgens de scope zat er op de 5V pin het meeste ruis, zo'n 150 mV peak-to-peak. Met deze condensator is dat minder. Ik weet nog niet wat voor effect het heeft op dat USB disconnect probleem (nog niet kunnen testen), maar dat geluid dat uit mijn luidsprekers komt, is er nog.
Als iemand suggesties heeft om dit te fixen, hoor ik ze graag.