Suggestie: Google's Vertalingen Ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeemeerman2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 15:59
Hey, tweakers.

Ik zou graag deze site promoten op bij Engels-sprekende personen (vb. Amerikanen), voornamelijk dan vanwege de Pricewatch area.

Niet dat ik veel Amerikanen wil promoten op Nederlandse webshops te kopen (wat wel mooi meegenomen zou zijn moesten deze naar het buitenland exporteren), maar om gericht productprijzen te tonen afhankelijk van wat ze willen.

Voorbeeld: "Ik wil een 17 inch scherm met een resolutie van 720p, in welke prijsklasse zit dat?" Alles op Tweakers is up-to-date, dus dat is mooi meegenomen.

Euros zijn gemakkelijk om te rekenen naar ponden en dollars, dus daar zit het probleem niet.

Nee, het probleem zit bij de vertalingen van Google.
Link naar Engels vertaalde versie van Pricewatch

Op het eerste zicht lijkt alles te werken, met wat kleine bugjes als "Toon alle filters" wordt niet vertaald en de 3 goedkoopste aanbieders worden niet getoond bij een mouseover bij de prijs van een product.

Maar een groter probleem zit er in dat geen enkele filter nog werkt.
Elke aanpassing van een filter in een prijzendatabase, resulteert in 0 resultaten.

Suggestie: een vertaling vanuit Tweakers zelf naar het Engels, of ondersteuning voor Google Translate mbt filters.

Graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 17:48

LauPro

Prof Mierenneuke®

Voor het forum zie ik het niet zo zitten. In principe is het beleid vanuit Tnet altijd geweest om Nederlands als hoofdtaal te voeren. Op het moment dat Engelstalige gebruikers de Nederlandse reacties weer in het Engels kunnen lezen lijkt mij dat niet de bedoeling.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeemeerman2
Niet per se het forum, maar mijn suggestie gaat vooral uit naar de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 17:48

LauPro

Prof Mierenneuke®

De beperking die je hebt gespot komt waarschijnlijk doordat deze waardes vanuit javascript worden gegenereerd. Google's Vertalingen kan niet zonder meer deze 'labels' vertalen omdat hierbij de integriteit van de javascript code in het geding komt.

Eerlijk gezegd zou ik er meer voor voelen om de Pricewatch ook in het Engels aan te bieden (misschien als aparte site).

Overigens denk ik dat de prijzen in de VS veel concurrerender zijn, en het is al tijden zo dat iets wat 100 dollar in de VS kost ongeveer 100 euro hier in NL is ;) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Zoals LauPro al aangeeft wordt er gestreefd naar zo veel mogelijk gebruik van de Nederlandse taal. Ook in de Pricewatch proberen we anglicismen zo veel mogelijk te vermijden. De hele site (al dan niet geautomatiseerd) vertalen zal dus helaas voorlopig niet gebeuren.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Probeer de geïntegreerde vertaaltool in Google Chrome eens.
Ik heb eff snel gekeken en de pricewatch lijkt 100% bruikbaar in het Engels als je het vanuit Chrome zelf vertaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeemeerman2
Met die Chrome tool gaat het ook niet 100%. Alles wordt vertaald, tot je een keuze maakt van een product, en dan komt alles weer te staan in het Nederlands...
Pagina: 1