• Saints
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2023
Hi iedereen,

ik wil graag een mediaspeler kopen om films en dvd's in mijn woonkamer af te spelen (ben nl net verhuisd en heb nu het probleem dat mijn pc niet meer in dezelfde kamer als de tv staat).

Daarnaast heb ik een hekel aan kabels trekken. Maar vraag me af of wireless "sterk" genoeg is om mijn doeleinden te dienen (streamen of dowloaden van films en muziek om af te spelen op mijn tv).

Wat denken jullie? Hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat denk je zelf?

Of anders: wat heb je zelf al ondernomen om deze vragen beantwoord te krijgen. Beetje meer inzet mag wel.

T.net is geen helpdesk aka vraag-maar-raak community.

Ey!! Macarena \o/

• Saints
Nou het antwoord is altijd "het hangt ervan af"... Dus daarom vraag ik ook om ervaringen van anderen.

Ik kan me nl voorstellen dat het gevolgen heeft voor je router/modem omdat ik in een face-to-face rondvraag heb gehoord dat het "type" wireless van je router een probleem kan vormen.

Daarentegen zie ik tussen de enorme hoeveelheid mediaextenders veel draadloze connectiviteit terug dus vraag me af of dat idd zo is.

Heb je zo voldoende info? Zo niet reageer ik direct! ;-)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

802.11g is 54mbit/sec en dat zal intern sneller zijn dan een normaal ADSL internet lijntje. Kabel kan sneller, maar je geeft geen info. Dus ja, draadloos kan prima.

Ey!! Macarena \o/

• Saints
RaZ bedankt voor je snelle reply.

Maar klopt het dus ook dat g WLAN ook ondersteund dient te zijn door je router/modem of zal dat geen probleem vormen?

Daarnaast heb je zelf ervaringen met WLAN streaming?