Range Extender lagere download snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerrieh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-03-2010
Beste mensen,

Ik heb net een range extender gekocht en aangesloten, het werkt allemaal prima, alleen mijn downloadsnelheid op de range extender is 0.51 Mbps en de upload 1.5 Mpbs terwijl mijn normale verbinding een downloadsnelheid heeft van 20 Mbps en een upload van 1.5 Mpbs, weet iemand hoe ik dit kan maken?

Vriendelijk bedankt,

Thierry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:47
Dit kan met van alles te maken hebben. Als eerste moet je niet vergeten dat draadloos een shared medium is en dat een range extender van hetzelfde medium gebruik maakt als jij. Dat betekent dus dat als jij iets naar de range extender zendt deze het door moet zenden naar het access point. Hierdoor heb jij maar de helft van de capaciteit die je zou hebben wanneer je alleen met het access point zou praten.

Daarnaast is het ook afhankelijk van de afstand van de range extender tot aan het access point en jouw afstand tot de range extender.

Wat is de snelheid die je normaal haalde wanneer je direct gebruik maakte van je access point?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Beetje weinig informatie, welke range extender en welk acces point om te beginnen? Hoe connecten die met elkaar en welke wireless standaard gebruiken ze? Gebruik je beveiliging en hoe connect je met de range extender (draadloos of bedraad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerrieh
alvast bedankt voor de informatie,
mijn range extender is die Wireless Range Extender 300N van Sitecom, en ik gebruik een Linksys Router.
Mijn normale snelheid is 20 Mbps, en ik heb mijn range extender op de 4e verdieping staan van het huis zodat ik op de 5e internet heb. Mijn router staat op de begane grond maar ik heb wel vol bereik. Ik zal nu even gaan checken of ik boven of beneden verschillen zie in de snelheid.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 17:37
Logica zou zeggen dat je met je range extender op de 3e verdieping een relatief beter signaal moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerrieh
Ik heb mn range extender beveiligd en ik connect er draadloos mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerrieh
Ik heb nu de 7 Mbps gehaalt door hem een verdieping naar beneden te gooien, ik denk dat ik hiermee tevreden ben. Mag ik iedereen vriendelijk bedanken! Logica is soms de oplossing :)
Pagina: 1