Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Controle tijden dat de pc aan is geweest?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Even een snel vraagje. Is het mogelijk om na te kijken op een Vista-laptop wanneer deze is aan geweest?

alvast bedankt!

Nick

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:37
Event viewer bekijken, daarin is genoeg te vinden over activiteiten van de laptop

[ Voor 58% gewijzigd door denyos op 29-03-2010 17:49 ]

Strava

Verwijderd

Topicstarter
configuratiescherm => systeem en onderhoud => hulpprogramma's voor en .... => linkse balk geavanceerde hulpprogramma's => betrouwbaarheids - en prestatie controle => betrouwbaarheidscontrole???

Dit vond ik op google, er staat dat hij gisteren voor het laatst is bijgewerkt, terwijl de laptop in kwestie vandaag nog aan en uit is geweest.

---------------------------------------

EDIT: Het is gelukt, de laptop stond niet aan. Enig idee hoe het dan kan zijn dat skype was aangemeld?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 17:58 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Iemand weet je login & password

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Kan haast niet, ben de enige die het wachtwoord weet en de laptop staat op automatisch aanmelden.
Is het mogelijk dat het op de een of andere manier gekraakt/gehackt/whatever is?

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand misschien weten wat dit zou kunnen zijn en hoe ik kan bepalen OF het überhaubt gehackt is?
Het is erg belangrijk voor mij om te weten.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:05
Skype hacken doe je niet zomaar. Deze techniek is echt wel in zoverre beveiligd dat niet je buurman jouw account "hacked". Waarschijnlijk heeft iemand je wachtwoord geraden, wat niet wil zeggen dat je gehacked bent! Wanneer je gewoon kunt inloggen met de bij jou bekende gebruikersnaam en wachtwoord, log dan in en verander voor de zekerheid je wachtwoord.

Misschien ben je ook wel eens eerder bij een vriend op Skype aangemeld onder jouw account, welke door die computer zijn onthouden en je vriend per ongeluk inlogde met jouw gegevens.

[ Voor 20% gewijzigd door Exception op 29-03-2010 20:28 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Hoe dan ook, wellicht is het zinvol om even je wachtwoord aan te passen. Mocht iemand dan je wachtwoord achterhaald hebben kunnen ze in ieder geval overnieuw beginnen.

Desktop | Server | Laptop

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

nog een antwoord op de originele vraag, dr zijn ook progseltjes voor die een grafiekje laten zien met wanneer de pc wel en niet aan was, de "gratis" reclameversie waarvan de naam me ff ontschoten is liet alleen de laatste 3 weken zien en verder geen details opvragen, maar als je de full versie had kan je alles over de geschiedenis van je pc over maanden terug uitlezen, tot op de minuut wanneer ie aan/uit ging, etc..

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:15
Aangezien de originele vraag lijkt opgelost...

Als je bent ingelogd met Skype maar je sluit niet netjes af (Skype krijgt de tijd niet om zich af te melden) dan blijft weet de Skype server niet dat je verdwenen bent en kan je nog een tijd lang online staan.

En omdat je het over een laptop hebt, hier heb ik ook wel eens "last" van als ik hybernate. Als Skype zich niet afmeldt bij de server kan het wel eens een tijdje duren voordat die er achter is dat je verdwenen bent.

Als je niet eerder ingelogd was, blijft alleen de optie over dat inderdaad iemand op jouw account in logt, misschien heb je ergens anders ingelogd bij iemand en daar blijft het zich aanmelden en heb je het niet in de gaten, misschien heeft iemand je wachtwoord geraden...

Only when it is dark enough, can you see the stars

Pagina: 1