Verwijderd

Topicstarter
Na enige twijfel, wil ik graag een media center bouwen. Om het mezelf moeilijk te maken :S :
1. ik ben Ziggo klant
2. heb als eerste experimenten alleen maar pc's gebouwd voor 'huis, tuin & keuken gebruik'.
3. ben nog in het bezit van een ouderwetse tv die nog geen 5 jaar oud is, dus niet vervangen wordt.

Ik ben nog ontzettend onwetend als we het hebben over media centers }:O ... Ik heb al veel gelezen en bekeken op internet. Maar ik heb toch nog wat praktische zaken waarop ik graag een antwoord heb voor ik aan de slag ga.

Vraag 1:
Welke aansluiting levert het beste beeldkwaliteit op bij een oude tv (SCART blok, tulp stekker, ...)?

Vraag 2:
Ik ga voor de Anysee E30C plus en ga vervolgens programma X opnemen. Heb ik dan nog een tv kaart nodig om nog tv te kijken?

Vraag 3:
Ondersteunt een eigen HTPC (met anysee & Windows) Timeshift??

Vraag 4:
Ik wil het media center aansluiten op mijn steen oude stereotoren om eindelijk een mijn cassettebandjes te digitaliseren.
4a. Is dit überhaupt mogelijk?
4b. Waarop moet ik dan letten bij de geluidskaart die ik aanschaf?

O+ Bedankt voor jullie tips en hulp!!! d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 17:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Als je even wat verder kijk in de lijst van subfora zie je Mediaspelsers & HTPC's...

Move OH -> MH

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zal de volgende keer beter opletten... Doe ik het meteen fout bij mijn eerste bericht.

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-02 17:39
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:35:

Vraag 1:
Welke aansluiting levert het beste beeldkwaliteit op bij een oude tv (SCART blok, tulp stekker, ...)?

Vraag 2:
Ik ga voor de Anysee E30C plus en ga vervolgens programma X opnemen. Heb ik dan nog een tv kaart nodig om nog tv te kijken?

Vraag 3:
Ondersteunt een eigen HTPC (met anysee & Windows) Timeshift??

Vraag 4:
Ik wil het media center aansluiten op mijn steen oude stereotoren om eindelijk een mijn cassettebandjes te digitaliseren.
4a. Is dit überhaupt mogelijk?
4b. Waarop moet ik dan letten bij de geluidskaart die ik aanschaf?
Antwoord 1:
Waarschijnlijk SCART maar dat weet ik niet zeker.

Antwoord 2:
Kort antwoord: Praktisch niet
Lang antwoord: De TV kanalen zitten gegroepeerd in soort "transport streams" en aangezien de Anysee E30 1 tuner bevat, kun je slechts op 1 transport stream tegelijk ingetuned staan. Dat betekent dat als je een programma opneemt, dat je alleen andere kanalen binnen die transport stream kunt bekijken. Sommige streams bevatten echter maar enkele kanalen en dus kun je niet echt 'zappen' tijdens het opnemen.

Antwoord 3:
Met een HTPC is erg veel mogelijk. Ook timeshifting. Dit is een kwestie van de juiste software bij elkaar verzamelen. Dat is dan ook meteen de uitdaging van een HTPC.

Antwoord 4:
a: Wanneer je stereotoren een 'audio out' heeft wel. Maar dat is niet gebruikelijk.
b: Nagenoeg alle moederborden hebben tegenwoordig een line-in aansluiting op de onboard geluidskaart. Moet dus geen probleem zijn. De vraag is waarmee je het geluid naar die line-in toe krijgt.

Zelf heb ik ook Ziggo en ik ben inmiddels 2 maanden aan het hobbyen om digitale TV op mijn HTPC te krijgen. Mijn HTPC (Atom ION systeempje) was niet krachtig genoeg voor Windows 7 dus ik probeerde het met Linux (Ubuntu 9.10). Als je de anysee E30 in linux wil gebruiken zul je een aparte cardreader moeten kopen en de interne CAM software op de Anysee E30 moeten emuleren. Dit is vrij lastig. Uiteindelijk heb ik besloten een krachtigere HTPC te bouwen en die gewoon op Windows 7 + Anysee CNO drivers te draaien. Ook vanwege het feit dat mijn vriendin DRM beveiligde RTL-gemist content wil kunnen kijken en de Intel Atom niet krachtig genoeg was om x.264 plus shaders vloeiend af te spelen.

Wat ik wil zeggen is, wanneer je niet veel ervaring hebt met HTPC's en je wil digitale TV van Ziggo met een Anysee E30, dan raad ik je aan om een iets krachtiger en minder zuinig systeem te pakken waar je zonder al teveel optimalisaties en concessies prima x.264 (HD) TV af kunt spelen.