Zat van T-Mobile én iPhone - wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben op dit moment ongeveer een jaar in het bezig van een iPhone 3G i.c.m. relax 45 abonnement.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik ben er erg ontevreden over.
Ten eerste over T-Mobile, ik had eerst een iPhone 300 abonnement maar door de slechte belstatus ging ik telkens over m'n smsjes heen. Toen maar besloten om over te stappen naar Relax met een sms verdubbelaar want dat had het iPhone abonnement ook niet als mogelijkheid (belachelijk :/).
Sinds een maand had ik opeens ook geen 3G meer thuis. Als ik 3G aan zet gaat hij eerst een minuut lang zoeken, vervolgens krijg ik 4 minuten geen service en dan schakelt hij weer over naar het oude GSM netwerk.
En dat ligt aan me iPhone want in een andere stad heb ik wel gewoon bereik.

Om deze reden en dat m'n iPhone in zo'n anderhalf uur al leeg is met mobiel internet heb ik besloten om dit maar van m'n abonnement af te halen.
Nu heb ik dus een iPhone (waar je sowieso al bar weinig mee kan, maar goed dat was mijn inschattingsfout) waar buitenshuis alleen maar mee kan bellen en smsen bij wijze van spreken.

Nou zag ik in een topic een verhaal van iemand die ook geen 3G bereik had en van T-Mobile de mogelijkheid kreeg om 4 maanden 50% korting te hebben of het beëindigen van z'n abonnement maar dan moest hij wel zijn iPhone inleveren.
Dit lijkt voor mij de ideale oplossing, aangezien ik van beide (abonnement en telefoon) af wil en lekker een HTC Desire nemen bij Vodafone of KPN/Hi.
Heeft iemand hier ervaring met het op deze manier ontbinden van je contract? Of misschien een andere mogelijkheid (afkopen is geen optie) om het abonnement te ontbinden?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Sowieso gaat dit niet zomaar. Je zult eerst een klacht aan moeten maken, over je bereik of over je iphone, dat moet je zelf even zien, en dan maar eens kijken wat de uitslag van de klacht is. Het is zeker niet iets wat 1.2.3. geregeld is.

Daarbij geef je zelf al aan dat je een topic hebt gezien waar hetgeen wat jij wilt, ook gebeurde. Dan heb je toch genoeg info om te weten hoe dit in zijn werk gaat? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rossi schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:31:
Sowieso gaat dit niet zomaar. Je zult eerst een klacht aan moeten maken, over je bereik of over je iphone, dat moet je zelf even zien, en dan maar eens kijken wat de uitslag van de klacht is. Het is zeker niet iets wat 1.2.3. geregeld is.

Daarbij geef je zelf al aan dat je een topic hebt gezien waar hetgeen wat jij wilt, ook gebeurde. Dan heb je toch genoeg info om te weten hoe dit in zijn werk gaat? Of zie ik dat verkeerd?
Natuurlijk snap ik dat er een procedure daar voor is.
En in dat topic werd dat genoemd door iemand, maar zonder verdere uitleg e.d.
Dus ik hoopte dat iemand hier mij wat uitgebreider kon vertellen hoe ik dit zou moeten aanpakken en hoe groot de kans is dat ze dit bij iedereen doen of dat dit misschien een uitzondering was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Waarom claim je geen garantie? Je telefoon is overduidelijk kapot. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad geen 3G bereik of bel bereik. Doordat mijn iPhone continu aan het zoeken was naar een 3G of belverbinding liep mijn accu binnen een paar uur leeg. De simkaart werkte prima in een Nokia 6300

Ik ben terug naar de winkel geweest. In dit geval Belcompany maar kreeg de indruk dat ze me liever niet wilden helpen, als advies kreeg ik om 1st naar een T-Mobile zaak te gaan om de simkaart te testen. Daar was ik het niet mee eens. De sim werkte toch in een Nokia 6300. Ik had nog wel een verzekering van 9,95 per maand afgesloten. Volgens mij is dat niet eens nodig (dat zouden ze eens moeten aan kaarten bij TROS Radar) maar jah om van dit soort heisa af te zijn laat je je verleiden en doe je dat toch. Toch maar min of meer geëist dat ze mijn telefoon ter reparatie zouden opsturen. Vervolgens werd er nog even een formulier onder je neus gedrukt die je moet tekenenen en waar o.a. het volgende opstaat. U bent verplicht de eventuele kosten voor de reparatie te betalen Terwijl je geen flauw benul hebt wat het grapje mogelijk gaat kosten. Vervolgens vermelden ze ook nog dat het waarschijnlijk minimaal 3 weken gaat duren.

Vervolgens kon ik mijn iPhone binnen een week ophalen. Bleek dat ze mijn toestel hadden vervangen door een nieuw exemplaar. Dus hulde aan de service van Apple, maar al met al een redelijk drama bij Belcompany.

Maar goed je staat in je recht dus waarom zou je daar geen gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou 3 redenen;
- M'n abonnement is aan de dure kant, als ik nu een nieuw abonnement zou nemen met de HTC Desire ben ik veel goedkoper uit, en ik heb niet zo heel veel geld op dit moment.
- Als ik een nieuwe iPhone krijg heb ik nog steeds geen 3G bereik in mijn dorp.
- Ik ben niet tevreden over de iPhone (geen multitasken, gebrek aan customization)

Dus zoals ik al zei, het liefst ben ik van T-Mobile en de iPhone af.
Maar wil het niet lukken met het ontbinden van m'n contract dan is het inderdaad een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
Beste TS,

Met alle respect - maar je argumenten klinken wel heel erg loos; overduidelijk heb je spijt van je aanschaf en heeft dat weinig tot niets te maken met T-mobile. Het feit dat je geen 3G ontvangst hebt in je woonplaats is vervelend (maar goed - met jou vele andere gebruikers waaronder ikzelf) maar verder is er niets aan T-mobile te wijten.

Je kiest nou eenmaal voor een product waar je 2 jaar aan vast zit - het kost nou eenmaal geld. Wil je een andere telefoon? Koop 'n nieuwe en verkoop je Iphone. Simpel.

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:01:
Nou 3 redenen;
- M'n abonnement is aan de dure kant, als ik nu een nieuw abonnement zou nemen met de HTC Desire ben ik veel goedkoper uit, en ik heb niet zo heel veel geld op dit moment.
- Als ik een nieuwe iPhone krijg heb ik nog steeds geen 3G bereik in mijn dorp.
- Ik ben niet tevreden over de iPhone (geen multitasken, gebrek aan customization)

Dus zoals ik al zei, het liefst ben ik van T-Mobile en de iPhone af.
Maar wil het niet lukken met het ontbinden van m'n contract dan is het inderdaad een optie.
- Je had ook na kunnen denken over je financiële mogelijkheden voor een duur iphone abonnement nam en het daarna nog eens omzette in een nog duurder abbo...
- Daar gaat t-mobile niks aan doen, dat had je waarschijnlijk op de dekkingskaart kunnen zien
- Research naar het toestel had je van te voren kunnen doen.

Samengevat, je verhaal komt op mij over als: Shit ik heb een duur abbo met een telefoon die ik niet fijn vind, hoe kan ik hier vanaf komen... Tja, zo werkt het nu eenmaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Sander schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:11:
[...]

- Je had ook na kunnen denken over je financiële mogelijkheden voor een duur iphone abonnement nam en het daarna nog eens omzette in een nog duurder abbo...
- Daar gaat t-mobile niks aan doen, dat had je waarschijnlijk op de dekkingskaart kunnen zien

Samengevat, je verhaal komt op mij over als: Shit ik heb een duur abbo met een telefoon die ik niet fijn vind, hoe kan ik hier vanaf komen... Tja, zo werkt het nu eenmaal niet...
Helemaal mee eens :). Je hebt gekozen voor 2 jaar vast te zitten aan zowel T-Mobile als de iPhone. Dat kan je echt niet zomaar ontbinden. Ik vind het sowieso niet slim om 2 jaar abbo te nemen met toestel maar is imho natuurlijk ;). Je zult er mee moeten leven of een nieuwe telefoon kopen en hopen dat die beter 3G heeft ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch weer jammer dat jullie eigen en voorbarige conclusies trekken.
1-0-Ed schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:07:
Beste TS,

Met alle respect - maar je argumenten klinken wel heel erg loos; overduidelijk heb je spijt van je aanschaf en heeft dat weinig tot niets te maken met T-mobile. Het feit dat je geen 3G ontvangst hebt in je woonplaats is vervelend (maar goed - met jou vele andere gebruikers waaronder ikzelf) maar verder is er niets aan T-mobile te wijten.
Lees mijn post nog eens, ik heb altijd 3G gehad, maar tot ongeveer een maand geleden opeens niet meer.
Dat lijkt mij een andere zaak dan dat je ergens in een boerengat woont waar nooit bereik was.
Sander schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:11:
[...]

- Ik had vrede met de kosten, tot het moment dat m'n iPhone in een paar uur leeg is, de belstatus niet klopte waardoor mij verteld werd dat ik meer smsjes had dan ik werkelijk had (wat resulteerde in hoge buiten de bundel kosten), en ik geen 3G meer heb.
Dat ik overstapte naar een duurder abonnement was een noodzaak vanwege de belstatus.
- Zoals ik hier al boven zei, lees mijn post nog eens. Ik had altijd 3G, en nu niet meer. En op die dekkingskaart stond toen, en nu nog steeds dat ik 3G bereik zou moeten hebben.
- Op dat moment was er geen vergelijkbaar toestel aan de iPhone, nu wel, en aangezien ik niet tevreden ben met de dekking van T-Mobile en de batterij van de iPhone, lijkt me dat reden genoeg om proberen het contract te ontbinden.
Tenslotte, wat heb ik aan een iPhone zonder internet? Daarvoor heb ik hem nooit gekocht.
SanderPS3 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:23:
[...]

Helemaal mee eens :). Je hebt gekozen voor 2 jaar vast te zitten aan zowel T-Mobile als de iPhone. Dat kan je echt niet zomaar ontbinden. Ik vind het sowieso niet slim om 2 jaar abbo te nemen met toestel maar is imho natuurlijk ;). Je zult er mee moeten leven of een nieuwe telefoon kopen en hopen dat die beter 3G heeft ;).
Daar heb je gelijk in. Maar ik heb het abonnement afgesloten in de wetenschap dat ik bijvoorbeeld 5 uur op mobiel internet kan zitten en dat ik ook thuis 3G bereik hoor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:43:
Toch weer jammer dat jullie eigen en voorbarige conclusies trekken.

[...]

Ik heb het abonnement afgesloten in de wetenschap dat ik bijvoorbeeld 5 uur op mobiel internet kan zitten en dat ik ook thuis 3G bereik hoor te hebben.
Tien tegen een dat je thuis gewoon een draadloos netwerk hebt waar je iPhone naadloos op aansluit en wat 3G toegang thuis compleet overbodig maakt. Dat argument lijkt me dus niet heel steekhoudend.

Om je toch te helpen, hier de procedure die je kunt volgen om bij T-Mobile te klagen over je 3G dekking:

Stap 1:
Check de dekkingskaart en klik op de tab HSDPA

Stap 2:
Zoek je postcode op en kijk naar de dekking die je hoort te hebben

Stap 3:
Stuur een mailtje naar dekkingsvraag@t-mobile.nl met deze gegevens:
Om uw reactie in behandeling te kunnen nemen, willen we graag de volgende gegevens ontvangen:
Exacte locatie (postcode):
Dekkingsindicatie kaart:
Omschrijving probleem:
Binnen/buiten:
Start probleem:
Duur probleem:
Merk mobiele telefoon:
Type mobiele telefoon:
Mobiele telefoonnummer:
Alternatief telefoonnummer:

5 uur onafgebroken internet via 3G is trouwens heel erg veel. Daar hebben alle smartphones moeite mee en is geen manco van de iPhone. Je kunt ook een battery pack kopen of proberen een WiFi accesspoint te vinden.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallahan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09-2023

Hallahan

Bad Rooster

En wat betreft het 'teveel sms-en': als eerste geeft T-Mobile duidelijk aan dat de hele belstatus een indicatie is en dat je nergens recht aan kunt ontlenen en ten tweede: je krijgt elke maand op dezelfde datum je nieuwe beltegoed bij T-Mobile, hoe moeilijk is het je sms teller op nul te zetten?

Cock flavored soup mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:13
Ik heb zelf ook eens een klacht ingedient bij T-Mobile over hun bereik (2 jaar geleden ofzo). Dit probleem had ik op meerdere plaatsen in de randstad. Ze boden mij toen direct aan om het contract te ontbinden en alles retour te nemen (ook iPhone). Als je een klacht indient voor 1 locatie gaan ze het onderzoeken geloof ik.

Maar aangezien ik in de buitendienst zit was het bij mij op meerdere locaties en veel in hoge betonnen gebouwen. Overigens had ik met mijn werk telefoon (Vodafone) toen overal gewoon goed bereik.

Ik kreeg toen zelfs nog mijn aansluitkosten terug. Overigens heb ik nu weer een iPhone met T-Mobile, en heb geen problemen meer (overigens heb ik pas een jaar later weer een iPhone genomen, omdat vrienden geen/weinig problemen meer hadden kwa bereik).

Het kan dus wel.

Met T-Mobile heb je trouwens buiten vaak gewoon 3G, maar zodra je binnen staat word het GPRS. Een vriend van met een 3GS en Vodafone heeft hier veel minder last van.

[ Voor 9% gewijzigd door Master__R op 29-03-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 20:35
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:26:
Hallo Tweakers,

Ik ben op dit moment ongeveer een jaar in het bezig van een iPhone 3G i.c.m. relax 45 abonnement.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik ben er erg ontevreden over.
Ten eerste over T-Mobile, ik had eerst een iPhone 300 abonnement maar door de slechte belstatus ging ik telkens over m'n smsjes heen. Toen maar besloten om over te stappen naar Relax met een sms verdubbelaar want dat had het iPhone abonnement ook niet als mogelijkheid (belachelijk :/).
Sinds een maand had ik opeens ook geen 3G meer thuis. Als ik 3G aan zet gaat hij eerst een minuut lang zoeken, vervolgens krijg ik 4 minuten geen service en dan schakelt hij weer over naar het oude GSM netwerk.
En dat ligt aan me iPhone want in een andere stad heb ik wel gewoon bereik.

Om deze reden en dat m'n iPhone in zo'n anderhalf uur al leeg is met mobiel internet heb ik besloten om dit maar van m'n abonnement af te halen.
Nu heb ik dus een iPhone (waar je sowieso al bar weinig mee kan, maar goed dat was mijn inschattingsfout) waar buitenshuis alleen maar mee kan bellen en smsen bij wijze van spreken.

Nou zag ik in een topic een verhaal van iemand die ook geen 3G bereik had en van T-Mobile de mogelijkheid kreeg om 4 maanden 50% korting te hebben of het beëindigen van z'n abonnement maar dan moest hij wel zijn iPhone inleveren.
Dit lijkt voor mij de ideale oplossing, aangezien ik van beide (abonnement en telefoon) af wil en lekker een HTC Desire nemen bij Vodafone of KPN/Hi.
Heeft iemand hier ervaring met het op deze manier ontbinden van je contract? Of misschien een andere mogelijkheid (afkopen is geen optie) om het abonnement te ontbinden?

Alvast bedankt _/-\o_
Ik heb zelf de problemen met de zeer slechte dekking ook, heb na 2 maanden een klacht ingediend er werd mij verteld dat er een nieuwe mast zou worden geplaatst over 2 maanden. Ik kreeg toen 3 opties; 3 maanden lang 50% korting; een andere vorm van korting wat minder was dan de 50%, of wachten tot de nieuwe mast geplaatst werd en dan beslissen om op te zeggen of niet.

De mast is nog steeds niet geplaatst en ik heb een deal gemaakt met t-mobile en het abonnement ontbonden (na 6 maanden), de Iphone moet ik terugsturen. Helaas konden ze mij niet vertellen wat de kosten waren voor het overnemen van het toetstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DexterDee schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:13:
[...]

Tien tegen een dat je thuis gewoon een draadloos netwerk hebt waar je iPhone naadloos op aansluit en wat 3G toegang thuis compleet overbodig maakt. Dat argument lijkt me dus niet heel steekhoudend.

Om je toch te helpen, hier de procedure die je kunt volgen om bij T-Mobile te klagen over je 3G dekking:

Stap 1:
Check de dekkingskaart en klik op de tab HSDPA

Stap 2:
Zoek je postcode op en kijk naar de dekking die je hoort te hebben

Stap 3:
Stuur een mailtje naar dekkingsvraag@t-mobile.nl met deze gegevens:
Om uw reactie in behandeling te kunnen nemen, willen we graag de volgende gegevens ontvangen:
Exacte locatie (postcode):
Dekkingsindicatie kaart:
Omschrijving probleem:
Binnen/buiten:
Start probleem:
Duur probleem:
Merk mobiele telefoon:
Type mobiele telefoon:
Mobiele telefoonnummer:
Alternatief telefoonnummer:

5 uur onafgebroken internet via 3G is trouwens heel erg veel. Daar hebben alle smartphones moeite mee en is geen manco van de iPhone. Je kunt ook een battery pack kopen of proberen een WiFi accesspoint te vinden.
Allereerst bedankt, hier heb ik wat aan! :)

Wi-Fi is een beetje een probleem, ik weet niet of het aan m'n iPhone ligt, aan de router of misschien een combinatie maar ik heb vaak problemen om m'n router te vinden. Vroeger nooit last van maar nu wel. Ook wordt de verbinding ook vaak opeens verbroken. Met een laptop heb ik hier geen last van.
Verder heb ik een iPhone natuurlijk niet gekocht om alleen maar thuis op Wi-Fi te zitten, daar kan ik ook een laptop voor gebruiken.
Zoals ik al zei, in het hele dorp waar ik woon is geen 3G, en buiten school is dat toch de plek waar ik het meeste ben.

Als Apple op hun website zegt dat je 5 uur op 3G kan zitten, dan moet ik er toch van uit gaan dat dat mogelijk is? Oké ik snap dat het geen 5 uur video streaming zal zijn, maar als mijn iPhone het nog geen 2 uur volhoud met een beetje msn en browsen dan lijkt me toch dat er iets mis mee is?
Hallahan schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:35:
En wat betreft het 'teveel sms-en': als eerste geeft T-Mobile duidelijk aan dat de hele belstatus een indicatie is en dat je nergens recht aan kunt ontlenen en ten tweede: je krijgt elke maand op dezelfde datum je nieuwe beltegoed bij T-Mobile, hoe moeilijk is het je sms teller op nul te zetten?
Ik weet dat het een indicatie is, maar de afgelopen tijd (nu is het geloof ik weer in orde, in ieder geval voor mij) zat hij niet eens in de buurt. Als ze die belstatus niet eens 'indicatief' kunnen maken dan moeten ze het gewoon niet doen vind ik, en ik was niet de enige want het hele forum stond stijf van de klaagtopics destijds.
Maar goed dat is nu verholpen.
En de iPhone heeft geen sms teller en ook geen sms karakter teller, dus ik heb ook vaak genoeg smsjes van 161 tekens verzonden.

@Master__R & harry64; Bedankt voor jullie input, ik ga straks maar eens beginnen met de mail! :)

Edit; Oh en buiten heb ik ook geen bereik hoor. In het hele dorp is nergens bereik.
Heel soms in het noordelijkste gedeelte van het dorp krijg ik wat 3G bereik van de stad die 5km verder ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 21:49 ]

Pagina: 1