Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebrafilm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03 13:42
Ik probeer mijn MacPro te voorzien van een ARECA 1680IX raid controller. Na wat hak en breek werk ook de mini SAS plug gevonden die de 4 onboard schijven bedient. Ik kom nu alleen ongeveer 10cm tekort om deze aan de ARECA te hangen.

Dus ben ik op zoek naar een SFF-8087 verleng kabel. (Min 10 cm lang)

Geen verbindingskabel zoals ik die overal aangeboden zie worden maar een verleng kabeltje. Iemand enig idee waar ik die in NL kan bestellen? (of nog beter ophalen in de buurt van Amsterdam)

BvbDank.

Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen er foto's geplaatst worden van de stekker aan het kabeltje en de aansluitpunten op de kaart?
Waarom was er hakwerk en breekwerk nodig?

Dit is misschien een verbindingskabeltje.

http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1830&cat=128

Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/dl_sas-36-sas-36.jpg

DeLock 36 pin mini SAS verbindings kabel 0,5m SFF8707

Misschien heeft www.allekabels.nl wel een verlengsnoertje.

Het is niet duidelijk of op deze pagina verbindingskabeltjes of verlengsnoertjes staan.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38
Ik kijk altijd op techcable, als het daar niet op staat, vergeet het dan maar:

http://www.techcable.com/HTML/MINI-SAS.htm

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe lang je kabels nu zijn, maar misschien is het handiger om andere kabels te kopen. De kabels die ik gebruik zijn 1 meter lang en heb eigenlijk nooit een probleem met te korte kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebrafilm
De MacPro heeft vier vaste SATA connectors aan het chassis zitten, die zitten met keurig weg gewerkte kabels aan een SAS port mulitplier. De Apple RAID kaart is full size en dan is het een kwestie van omprikken, de ARECA is een stuk korter en zelfs met het opensnijden van de krimpkous kon ik niet genoeg lengte creeren zonder grote aanpassingen. Ik ga straks even aan de slag met de links en zal proberen even een foto te maken. Bedankt alvast voor de tips!

@gol: hak en breekwerk, lees weg slijpen plastic van de fan assembly, was nodig om bij de extra onboard SATA poorten te komen. zodat ik extra (SSD) bootdisk in de bay voor de tweede DVD speler kon maken.
Als alles lukt heb ik dan 4 Drives in de bays via de RAID kaart en twee extra disks in de DVD bay.
Verder is het uit elkaar nemen van de MacPRo even een weetje met wat gedoe met schroefjes die veel te vast zitten met locktite en die ik weg moest slijpen, vandaar de term. De SAS multiplier port zit helemaal verstopt op het moederboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
Voor zo'n kabel zou je een mini-sas contra-connector nodig hebben en die is niet gespecificeerd. En ik heb ook nog geen pcbtjes met 2 mini-sas connectoren gezien als verloop.

Misschien is het wel lastig om die kabelboom uit je Mac Pro te halen, maar ik denk dat dat wel de enige manier is. (Of een raid kaart die langer is kopen natuurlijk)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik wel, maar die zijn dan weggewerkt in n slot backet, bedoeld om van intern naar extern te komen :) n beetje creatief gebruik daar van komt al een heel eind, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebrafilm
Creatief wil ik zeker zijn en ben ook niet vies van wat soldeer werk als het nodig is.

Ik heb vandaag mijn verste SATA connector losgemaakt waardoor ik de miniSAS connector wat verder kon trekken en even inpluggen en de boel testen. Het werkt allemaal prima met SATA en SAS disk dus de controller mag blijven. Ik zou het als een def oplossing kunnen laten zitten maar dan verlies ik een HD slot. Het is ook niet eenvoudig om de HD er in te hangen met een andere kabel, omdat de nu los zittende connector in de weg zit en nergens heen kan.
Er komen twee draadjes/draadboompjes van de SATA connector in tape. Ik zou dat kunnen door knippen en wat verlengen. Hoeveel draden lopen er normaal naar een SATA connector?

Het mooiste blijft een verlengkabeltje. Zijn die brackets niet uitgevoerd met net een andere versie SAS connector?

voor de mensen die nog steeds geen idee hebben wat ik in godsnaam aan het doen een plaatje:

(klik op het plaatje voor een grotere versie)

Afbeeldingslocatie: http://www.zebrahosting.nl/tmp/detailsthumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ja, dr zijn gewoon 8078 to 8078 extern brackets etc.. vast wel iets waar je wat aan hebt :)

Afbeeldingslocatie: http://mitron.com.tw/joomla/ProductImages/SAS-PCI-8887L-2x400.jpg
zo iets dus, maar dan met 8078 to 8088 kabels ofzo, of je moet een versie vinden met aan beide kanten dezelfde kabelversie :)

overigens is sata 2x (twisted) pair + 2x mantel afaik, op zich wel te solderen als je het heel secuur doet.

[ Voor 15% gewijzigd door AlexanderB op 30-03-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebrafilm
Alexanders hulp dat er maar twee x twee draadjes in zaten hebben me doen besluiten de boel open te knippen en te verlengen. Natuurlijk best oppassen dat er geen stukjes draad of tin op het moederboard vallen want de ruimte om te werken is ook nogal krap. Gelukkig is de operatie vlekkeloos gegaan en draaien er nu 6 schijven in de MacPro.

Voor wie zich afvroeg waar het allemaal voor is:
Ik draai veel digitaal op de RED camera en dat is dus een kopieer en backup aktie op de set, daarna veel uit renderen waar ik een speciale kaart voor heb (REDRocket) die er offline ProRes van maakt en later DPX files uit draaien. Dat laatste is een image squence (elk plaatje apart) en daarmee is je HD systeem de bottleneck.
Ook HD werken in FInal cut vraagt om een RAID systeem.
De Apple RAID kaart krijgt geen al te goeie recensies daarom ben ik voor een ARECA gegaan (en er blij mee tot nu toe)

Ik heb nu dus een SSD als opstart schijf, een 2x 15k 300gb Seagate SAS RAID 0 als temp opslag en render disk, 3x Hitachi 1 TB in RAID 5 als opslag voor userfiles and backups.

Iedereen bedankt voor alle berichten!

Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als een indrukwekkend apparaat met veel mogelijkheden. Het is aan te raden, dat bestanden, waar later nog behoefte aan bestaat om ze te gebruiken, ook op andere plaatsen opgeslagen worden als backup. Een backup-schijf in een NAS, die ook gebruikt wordt voor dagelijkse computerbezigheden en userfiles is waarschijnlijk onderhevig aan uitvalkansen en dataverlies. Een enigszins aanvaardbare backup bestaat uit verschillende kopietjes op verschillende opslagmedia, die niet voor dagelijkse computerbezigheden gebruikt worden, op verschillende locaties, zoals een usb-stick, cd, dvd, externe harde schijf en internetopslag naast opslag in andere vormen, zoals afgedrukt op papier en tapes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebrafilm
Mee eens maar dat is al geregeld, ik heb een low power NAS/Windows Home Server draaien met 10 TB storage. (Tranquil box http://www.tranquilpc-sho...HOME_SERVER_Series_2.html

Daar hangt dan weer een tweede extensiebox aan met nog eens 5 schijven om dat weer te backuppen. Natuurlijk in verschillende ruimtes.

[ Voor 11% gewijzigd door zebrafilm op 31-03-2010 16:20 ]

Pagina: 1