Cod4 Freeze en Blue Screen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatyYe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 18:37
Beste Twakers.net Forum Gebruikers,

Ik heb sinds een tijdje een Upgrade van mijn PC gedaan en sinds dien heb ik problemen met het spelen van Call of Duty 4. Ik kan het spel voor een paar rondes 2-20 rondes in een Private server gewoon spelen en daarna heb ik ineens dat mijn PC stilslaat en dan hoor je het laatste geluidje wat er is gemaakt heel vaak achter elkaar, oftewel mijn PC freezed/loopt vast, vaak als ik hem 20 seconden aan laat crasht die met een BSOD en dan restart hij de PC, ik krijg meestal dan een STOP 0x00000*** Error en dan restart die.

De Specs van mijn nieuwe pc zijn:
Moederbord - GA-P55A-UD3
Prosessor - i5 750 @ 2.67 (Zo stond het gelijk ingesteld, standaard 2.66)
RAM - OCZ Dual Channel DDR3 Ram (1333Mhz), inmiddels vervangen door Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9
Voeding - 500Watt van onbekent merk, inmiddels vervangen door Techsolo 650Watt ATX Power Supply
Videokaart - Peak Nvidia GeForce 9600gt 512MB 256bit
Hardeschijf - Maxtor 500GB SATA2
Kast - Coolermaster HAF 922

Invoeraparaten:
Toetsenbord - Logitech Media Keyboard
Muis - Steelseries Kinzu Optical
Beeldscherm - Samsung SyncMaster P2450H, tevens mijn problemen gekregen op LG Flatron W1934S
Headset - GameCom 367

Besturingssysteem:
Windows 7 x64 Ultimate

-----
Ik ben geweest naar een computer zaak en die hebben mijn Ram en Voeding vervangen omdat het mogelijk daar aan zou kunnen liggen.
De eerste dag na het vervangen heb ik met geen enkel spel problemen gehad, maar de dag na die dingen veranderd zijn is CoD4 weer vast gelopen. Het is het enigste spel wat vastloop, en voorheen waren het alle spellen. Mogelijk denk ik nu persoonlijk dat mijn Videokaart te warm wordt met het spelen van Call of Duty 4, maar het kan aan mijn liggen, en dat het aan iets anders ligt.

Ik hoop dat jullie wat tips hebben om het te kunnen uitproberen

OCCT en 3DMark Vantage laten testen al voor ruim 2-3 uur na het aanraden van een vriend, geen problemen gevonden en opgelopen.

Ik speel Call of Duty 4 op Max Kwaliteit en heb dees al teruggezet, maar het probleem is er nog steeds. In tegendeel speel ik Battlefield Bad Company 2 ook op Max Kwaliteit en heb nog geen vast loper gehad, andere spellen die ik heb geprobeerd zijn League of Legends en hier heb ik ook geen problemen opgelopen en/of tegengekomen.

Alvast bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwand3r3r
  • Laatst online: 06-11-2024
Heb je de drivers etc al geupdate? Dat is eigenlijk het eerste wat je moet doen als je blue screens krijgt.
Hebben andere mensen hetzelfde probleem met COD? Probeer het forum van het spel ook eens.

Het klinkt eerder als een software probleem dan hardware. Je kan proberen om een je temperatuur op te nemen als je aan het spelen bent. Als hij bij andere games niet te warm wordt kan dit ook weer een driver issue zijn.

En ik denk dat dit even naar het problemen gedeelde van het spielerij forum moet worden verplaatst. Maar dat zal een modje wel snel doen.

Probeer echt alles gewoon te updaten. Inclusief muis en toetsenbord etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatyYe
Heb alles al geupdate tot het laatste.

Windows al opnieuw erop. Maar niks te veranderd.

Temperaturen nog niet gechekt omdat hij niet gemeten KAN worden, via OCCT geen verandering gezien op GPU en zal wel niet verschillen met Everest zou het even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft heb ik het topic verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
Ik zou niet direct weten wat het is, maar ik heb ernstige twijfels dat jij beide spellen (vooral bad company) op max kan draaien met een 9600GT. Ter vergelijking, ik heb hier een overgeklokte 9800GT en ik heb alles op medium staan om een beetje fatsoenlijke FPS (60) te krijgen op 1280x1024.

Zet voor de gein eens de specs op low, en besteed vooral aandacht aan de texture quality. 512 MB is vaak niet genoeg voor high-quality textures heb ik gemerkt en laat je kaart bottlenecken. Verder zou (true) 650 watt meer dan voldoende moeten zijn voor je systeem, dus ben ik toch geneigd te gaan voor een driver, of een moederbordprobleem. Misschien overhit je moederbord wel?

Kast open, ventilator er op, kijken of dat enig verschil maakt ;)

Om je videokaart te testen kan je Furmark proberen, dat drijft je kaart tot het uiterste, en geeft meteen de temperatuur mee.

[ Voor 8% gewijzigd door citruspers op 29-03-2010 18:07 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatyYe
[b][message=33727421,noline] Misschien overhit je moederbord wel?

Kast open, ventilator er op, kijken of dat enig verschil maakt ;)
ik heb 2x 200mm Fan en 1x 120mm fan, en de kast is voor meer dan 50% open met gaatjes en over koeling is ruim voldoende, me prosessor haalt 60 graden max.

Verder voor mijn videokaart speel ik Bad Company 2 op Medium met een ruim van 50 FPS met Extra draait die ook normala maar dan 20 fps waardoor het lagt.

Cod4 op 1680x1050 en alles Texture High en Model High, en die andere Medium en dan haal ik 250 FPS aangezien ik me CFG getweaked heb.

League of Legends 80 FPS Hoger kan niet helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door PatyYe op 29-03-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Aha, je hebt je CFG getweaked. Zet eens een backup terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatyYe
citruspers schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:26:
Aha, je hebt je CFG getweaked. Zet eens een backup terug ;)
Heb al gespeeld met standaard CFG geen enkel verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32-bit eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatyYe
Kan ik wel doen, maar een reinstall heb ik ff gëën zin in tenzij het echt het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Bij mij werkt COD overigens prima op 64 bit windows 7, dus aan incompatibility (alleen het spel) zal het niet liggen. Driver incompatibility is nog steeds mogelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-04 15:27
Kheb je temps van je graka nog niet gezien. Probeer Evga precision eens.
En meet je CPU met CPU cool Core temp bedoel ik

[ Voor 27% gewijzigd door highmastdon op 30-03-2010 11:44 ]

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-04 15:27
PatyYe schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:13:

Cod4 op 1680x1050 en alles Texture High en Model High, en die andere Medium en dan haal ik 250 FPS aangezien ik me CFG getweaked heb.
kun je mij die cfg sturen? ;)
m'n xfire staat links

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

Pagina: 1