Heei, ik heb een Dell XPS 420, met twee harde schijven in RAID 0. (is ook de fabrieksinstelling) Nu heb ik er de laatste tijd steeds meer last van dat de zijplaat van de kast gaat mee-resoneren, een zeer irritant geluid. Toen ik ging kijken merkte ik dat een van mijn 2 schijven veel harder trilde als de ander. Beide schijven zijn Seagate Barracuda's 7200-10 van 250GB
Dell zet de dingen standaard in flexbays, plastic framepjes die in de behuizing kunnen worden geklikt.
foto van hoe hij erin zit (foto is rechtop!)
gebruikershandleiding (niet erg nuttig)
documentatie
Nu heb ik al gekeken naar HDD silencers, maar het probleem is vooral dat deze niet in de behuizing passen. Er is verder onder de CD nog wel ruimte voor een HDD, maar de koeling is daar minder, en bij mij is er daar al een andere HDD kapot gegaan nadat die daar voor 2 maand heeft gedraaid. (en nee ik denk absoluut niet dat dat toeval was)
Weet iemand een goede oplossing? Ik zou het jammer vinden om telkens last te hebben van ten eerste de stomme resonantie, maar ten tweede ook een kortere levensduur en mindere prestatie van de schijf.
Bvd
EDIT: ze zijn net iets meer dan een jaar oud
Dell zet de dingen standaard in flexbays, plastic framepjes die in de behuizing kunnen worden geklikt.
foto van hoe hij erin zit (foto is rechtop!)
gebruikershandleiding (niet erg nuttig)
documentatie
Nu heb ik al gekeken naar HDD silencers, maar het probleem is vooral dat deze niet in de behuizing passen. Er is verder onder de CD nog wel ruimte voor een HDD, maar de koeling is daar minder, en bij mij is er daar al een andere HDD kapot gegaan nadat die daar voor 2 maand heeft gedraaid. (en nee ik denk absoluut niet dat dat toeval was)
Weet iemand een goede oplossing? Ik zou het jammer vinden om telkens last te hebben van ten eerste de stomme resonantie, maar ten tweede ook een kortere levensduur en mindere prestatie van de schijf.
Bvd
EDIT: ze zijn net iets meer dan een jaar oud