Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik gebruik maken van truecrypt encryptie op mijn Android telefoon. Truecrypt gebruik ik al een tijdje op mijn laptop en USB disks om te voorkomen dat alle (bedrijfs) geheimen voor iedereen beschikbaar komen als ik mijn usb stick in een huurauto laat liggen of als ik mijn laptop bij het grof vuil zet ;-)

Ook bij mobieltjes is de kans aanwezig dat deze kwijtraken of gestolen worden, inclusief de aanwezige data. En de hoeveelheid data neemt hand over hand toe met microSD cards van 32 GB of bijvoorbeeld de ingebouwde 500GB harddisk bij een Archos Internet Tablet.

Zou toch fijn zijn als ik deze opslagmedia kan encrypten en kan gebruiken vanaf zowel mijn mobiel als de laptop. Vroeger heb ik wel eens zoiets gedaan met mijn Windows Mobile device en OTFE, maar helaas is dat wat omslachtig en niet beschikbaar voor andere platformen. Truecrypt werkt perfect op alle Windows versies en Linux. Ik gebruik het ook op beide. Nu Android nog..

Nou heb ik begrepen dat Android een Java VM boven op een heel dun linux laagje is. Dus theoretisch zou je Truecrypt moeten kunnen installeren in deze linux laag en evt een app zou dan voor de GUI kunnen zorgen.

Wie denkt met me mee.. Hoe kan ik dat aanpakken, of misschien is er al iemand die zoiets geflikt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Helaas heb ik geen idee hoe je dat aan zou moeten pakken, maar vergeet niet dat truecrypt behoorlijk processorintensief is (en terecht, anders zou brute forcen wel erg makkelijk zijn). De batterij van je telefoon zou zeker veel korter meegaan, en de snelheid zal ook te wensen overlaten.

[ Voor 8% gewijzigd door Magic op 29-03-2010 15:52 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Je zou kunnen beginnen met het compileren van truecrypt met een Android toolchain. Misschien lukt het. Als het lukt, probeer maar een bestandje aan te maken en deze te mounten. Lukt dat niet, dan zal je moeten programmeren.

Succes toegewenst

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er geen support. Maar mogelijk kun je een alternatief vinden op:

http://www.androlib.com/r.aspx?r=encryption

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 12:04
Je kan ook eens kijken naar optie om je telefoon op afstand af te sluiten en de data te resetten. http://www.androlib.com/a...n.com-wsandroid-qwBq.aspx

Je kan er ook je telefoon weer mee opsporen, en kijken welke sim erin zit e.d.