Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 13:57
Hallo :)
Mijn USB ding doet het niet meer. Als ik hem in [een] willekeurige computer plug, ziet die hem als een Unknown Device. Ik kan er niets mee. De USB stick werd gebruikt als Ubuntu Live USB. (FAT32)

Ik heb hem met geen mogelijkheid kunnen repareren:
- drivers verwijderen en herinstalleren lukt niet (Windows herkent hem niet)
- Er zit geen knop op, dus ik kan hem niet unlocken
- Formatteren lukt dus ook niet.

Wat info over het USB ding:
- Transcend jetFlash V30 4GB
- Geformatteerd als FAT32
- Zat/zit Ubuntu op
- Dop is kapot (slecht dun plastic)
- Vertoont geen zichtbare schade
- De laatste keer werkte die nog prima: Programma's konden nog van Windows worden uitgevoerd (zitten een paar bestanden op)

Ik zou erg blij zijn als jullie het antwoord weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341230

Hoogst waarschijnlijk is de onboard intelligentie defect. De chip die de afhandeling verzorgt tussen de "domme" flashchip en de USB connector. Dit komt erg vaak voor.
De reden kan eindeloos zijn, maar veelal (statische) elektriciteit op het moment dat je de USB stick aansluit of eruit haalt.
Oplossing: fysieke flash data recovery als er data op staat die je nog wil hebben. Flash chip verwijderen van de print, uitlezen in een speciale reader, de intelligentie emuleren en de data leesbaar maken. (professioneel werk, dat wel)
Als er geen belangrijke data op staat > naar het definitieve archief, afvalbak genaamd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Usb stick ook altijd software matig eerst losmaken en dan pas eruit trekken.
Pc niet geaard is ook een mogelijkheid, dan is het mogelijk dat er teveel stroom op de aarde van je pc staat(buitenste van je usb stick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344680

ikt schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:33:
De USB stick werd gebruikt als Ubuntu Live USB. (FAT32)

De laatste keer werkte die nog prima: Programma's konden nog van Windows worden uitgevoerd (zitten een paar bestanden op)
Het is onduidelijk, hoe de usb-stick tegelijkertijd gebruikt kon worden als bootstick voor Ubuntu en als opslag voor Windows, Wellicht ligt hier een oorzaak van het probleem.
Is de usb-stick zichtbaar in bios?
Is de usb-stick zichtbaar in Ubuntu, als besturingsprogramma of vanaf een live-cd?

Drivers verwijderen en installeren kan handmatig zonder en met de usb-stick.
Wat staat er in apparatenbeheer en in de vensters van apparatenbeheer?
Hoe oud is de usb-stick?
Zijn er mailtjes gestuurd naar de winkel en Transcend?
Wat is er te vinden op het forum en met google?

http://www.zhangduo.com/udi.html

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 344680 op 30-03-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 13:57
Oh, dan weet al al waarom hij is gestorven: Hij zat in een USB poort toen ik probeerde van een dode computer, maar de USB was niet zichtbaar. En volgens mij was mijn oom nog aan het rommelen ook met de aansluitingen van de front-USB ding. Wellicht is die daardoor doodgegaan. Jammer genoeg. Dankje, ik wist niet dat USB sticks zó gevoelig waren voor elektronische dingen. Ze moeten USB 3.0 dan wel noob-bestendig maken.

Zeg, al het hardware (van stofzuigers tot PC's) heeft in Europa toch altijd een standaard fabrieksgarantie van 2 jaar?
En indien ik het in principe terug kan sturen, hoe dan? Ik heb hem via school (iddink.nl) gekocht. Al denk ik dat een grotere nieuwere USB kopen toch handiger is. :)

@ boven:
Het is onduidelijk, hoe de usb-stick tegelijkertijd gebruikt kon worden als bootstick voor Ubuntu en als opslag voor Windows, Wellicht ligt hier een oorzaak van het probleem.
Nope, FAT32 en Ubuntu (Live) werkt gewoon.

Is de usb-stick zichtbaar in bios?
Nee.

Is de usb-stick zichtbaar in Ubuntu, als besturingsprogramma of vanaf een live-cd?
Ook niet.

Drivers verwijderen en installeren kan handmatig zonder en met de usb-stick.
Al geprobeerd, maar als dit op meerdere computers faalt is het toch de USB stick.

Wat staat er in apparatenbeheer en in de vensters van apparatenbeheer?
'USB Device not recognised'

Hoe oud is de usb-stick?
Anderhalf jaar oud.

Zijn er mailtjes gestuurd naar de winkel en Transcend?
Nope, ook niet nodig meer lijkt mij.

Wat is er te vinden op het forum en met google?
Nope, daarom ben ik het hier gaan vragen.

Ook heb ik een andere USB stick, die moeite heeft met het kopieren van bestanden: Bij het starten kopieert hij erg snel (bijna 100 MB/s), maar na een tijdje zit hij maar op 3 MB/s, nog steeds hetzelfde bestand.

En hij faalt ook vaak, dan komt er een melding dat 'het schijfstation niet kan worden gevonden' en het verwijderen van het bestand of het formatteren lukt dan niet omdat 'het station is beveiligd tegen schrijven'.

[ Voor 58% gewijzigd door ikt op 31-03-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344680

Garantie hangt onder andere af van de garantievoorwaarden van de webshop en de fabrikant.

Voor retournering van een usb-stick is het zaak om na te denken over de privacy-gevoeligheid van de data en over de voordelen om de usb-stick niet uit handen te geven. De kosten voor telefoontjes en porto wegen waarschijnlijk nauwelijks op tegen de kosten van een nieuwe usb-stick.

De snelheid, waarmee een usb-stick schrijft, daalt waarschijnlijk meestal tijdens een schrijfactie. De startsnelheid van de usb-stick van de topicstarter lijkt vrij hoog voor een usb-stick en de eindsnelheid is heel laag.

Voor een foutenvrije werking van een usb-stick is het noodzakelijk om altijd te klikken op het afkoppelingsicoontje voordat de usb-stick uit de computer gehaald wordt. Het is zelfs aan te bevelen om de usb-stick alleen in en uit de usb-poort te halen als de computer uit staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 344680 op 31-03-2010 16:20 ]

Pagina: 1