Ik heb een probleempje met mijn inlogscript. De bedoeling is dat ik mijn inlogsystem kan includen en kan plaatsen op de plek waar ik dat wil.
Ik zou graag de foutmeldingen boven mijn inlogvelden willen hebben, maar dit wilt maar niet lukken.
Ik ben nog maar een beginnende PHP'er (wat je waarschijnlijk wel zult zien
), maar ik zou het wel zo snel mogelijke willen oplossen
Het inlogscript:
Door middel van deze code bepaalde ik waar de inlog-/ingelogdvelden zou moeten komen..
Als iemand nog tips heb zijn die ook altijd welkom
Ik zou graag de foutmeldingen boven mijn inlogvelden willen hebben, maar dit wilt maar niet lukken.
Ik ben nog maar een beginnende PHP'er (wat je waarschijnlijk wel zult zien

Het inlogscript:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
| <?php require ('connect.php'); $Continue = true; //Controleren of de gegevens in de cookie overeen komen if (isset($_COOKIE["jorkoekje"])) { $cookieinlog = mysql_query("SELECT * FROM gebruiker WHERE gebruikersnaam='".$_COOKIE['userkoekje']."' AND wachtwoord='".$_COOKIE['passkoekje']."'") or die(mysql_error()); $rowCheck2 = mysql_num_rows($cookieinlog); } //Als gegevens in de cookie overeen komen een sessie maken if ($rowCheck2 > 0) { session_start(); $_SESSION["user"] = 1; $_SESSION["naam"] = $_COOKIE['userkoekje']; } //Indien er op de inlogknop is gedrukt if(isset($_POST['submit'])) { //indien gebruikersnaam niet is ingevuld laat melding zien if (($Continue) and (empty($_POST['gebruikersnaam']))) { echo "U heeft geen gebruikersnaam ingevuld!"; $Continue = false; } //indien wachtwoord niet is ingevuld laat melding zien if(($Continue) and (empty($_POST['password']))) { echo"Je hebt geen wachtwoord ingevuld!"; $Continue = false; } //Als 'onthoud mij' is aangevinkt cookie's aanmaken if(($Continue) and (isset($_POST['rememberme']))) { setcookie("jorkoekje", md5(md5(Test)), time()+60*60*24*30, "/"); setcookie("userkoekje", $_POST['gebruikersnaam'], time()+60*60*24*30, "/"); setcookie("passkoekje", md5($_POST['password']), time()+60*60*24*30, "/"); } //indien beide velden zijn ingevuld controleren in database if ($Continue) { $sessioninlog = mysql_query("SELECT * FROM gebruiker WHERE gebruikersnaam='".$_POST['gebruikersnaam']."' AND wachtwoord= md5('".$_POST['password']."')") or die(mysql_error()); $rowCheck1 = mysql_num_rows($sessioninlog); //maak sessie aan als inloggegevens in dezelfde result staan if($rowCheck1 > 0) { //maak een sessie aan session_start(); $_SESSION["user"] = 1; $_SESSION["naam"] = $_POST["gebruikersnaam"]; } //als inloggegevens incorrect zijn geef foutmelding else { echo"Deze inloggegevens zijn incorrect!"; } } } //Deze functie zorgt ervoor dat dat de inlogvelden op de pagina verschijnen function displayInloggen() { //Als er een cookie is gevonden gegevens uit de database halen if (isset($_COOKIE["userkoekje"])) { $query = "select * from gebruiker where gebruikersnaam='".$_COOKIE["userkoekje"]."'"; $result = mysql_query($query); $item = mysql_fetch_object($result); } $action = $_Server['PHP_SELF']; $form = "<form action='$action' method='post'> Gebruikersnaam: <input type='text' name='gebruikersnaam' value='$item->gebruikersnaam'/><br> Wachtwoord: <input type='password' name='password'/><br> <input type='checkbox' name='rememberme' value='Onthoud mij!' /> Onthoud mij! <input type='submit' name='submit' value='Log in!' /> <a href='gegevens.php'>Registreren</a> | <a href='ww.php'>Wachtwoord vergeten</a> </form>"; //Als er een sessie is gevonden ingelogdblokje laten zien if($_SESSION["user"] == 1) { ?> U bent ingelogd als <?php echo $_SESSION["naam"] ?><br /> <a href='downloads.php'>Downloads</a><br /><br /> Wijzigen:<a href='gegevens.php'>Gegevens</a> | <a href='ww.php'>Wachtwoord</a><br /><br /> <a href='logout.php'>>Uitloggen</a> <?php $Continue = false; } //Als er geen sessie is gevonden inlogformulier laten zien elseif($_SESSION["user"] != 1) { echo "$form"; } } ?> |
Door middel van deze code bepaalde ik waar de inlog-/ingelogdvelden zou moeten komen..
PHP:
1
| <?php displayInloggen() ?> |
Als iemand nog tips heb zijn die ook altijd welkom