[T-mobile] Geen 3G bereik op veel plaatsen contractbreuk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Sinds ik in het bezit ben van de iPhone (al een aantal jaar) heb ik op veel plaatsen geen 3G bereik. In mijn eigen woonplaats heb ik op 80% van de plaatsen geen 3G bereik waaronder mijn woning. In mijn woning heb ik zelfs op sommige plaatsen niet eens GSM bereik, wat ik echt schandalig vind. Met andere providers heb ik dit probleem niet, dus het ligt sowieso aan T-mobile..

Ik heb aan het begin van mijn eerste iPhone abonnement al eens gebeld over dit gedoe. Zij boden mij toen een korting aan voor 6 maanden, die ik toen accepteerde. Zij hadden het echter al wel over verbetering wanneer zij samen gingen met Orange (als ik me niet vergis over de naam). Verbetering is er echter niet voor mij gekomen.

Ik merk echter wel dat we in mijn woonplaats op steeds meer plekken 3G bereik hebben sinds de laatste 2 maanden. Helaas niet op de plaatsen waar ik veel te vinden ben, en het signaal is erg onstabiel wat het nogal nutteloos maakt. Omdat ik na een jaar gekozen heb om mijn contract vervroegd te verlengen i.v.m. de komst van de 3GS, zit ik tot 2013 vast aan T-mobile.

Ik ben benieuwd of dit valt onder contractbreuk en of ik al dan niet mijn abonnement per direct kan beëindigen zonder mijn iPhone in te moeten leveren. Ik heb de iPhone immers gekocht voor 100 euro, nergens staat dat je het toestel huurt.

Bovendien, als dat niet mogelijk is, kan ik dan geen korting afdwingen totdat mijn abonnement afloopt, en niet voor een bepaalde tijd?

Edit: wou ook nog vermelden dat ik op mijn school (HU) simpelweg geen verbinding heb wanneer ik 3G aan laat staan op mijn iPhone? Alsof het netwerk overbelast is. Kan niet bellen, internetten of wat dan ook, ook al geeft de telefoon een vol 3G bereik aan. Heb dit alleen op de Uithof, waar ik dus veel te vinden ben. Wanneer ik 3G uitschakel heb ik wel GSM bereik (1 a 2 streepje(s))

[ Voor 12% gewijzigd door Dannydekr op 29-03-2010 15:11 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Omdat ik na een jaar gekozen heb om mijn contract vervroeg te verlengen i.v.m. de komst van de 3GS, zit ik tot 2013 vast aan T-mobile.
Hier heb je toen al kans gehad om van de provider af te komen, maar je hebt er specifiek en bewust voor gekozen om toch weer met hun in zee te gaan... Specifiek omdat je de 3GS wou...
Ik ben benieuwd of dit valt onder contractbreuk en of ik al dan niet mijn abonnement per direct kan beëindigen zonder mijn iPhone in te moeten leveren. Ik heb de iPhone immers gekocht voor 100 euro, nergens staat dat je het toestel huurt.
Nee klopt, maar die 100 euro moet je eigenlijk zien als een aanbetaling ,waarna je het toestel afbetaald door middel van je abonnement...

Niet om lullig te zijn maar je had al slechte ervaringen mee en toch heb je ervoor gekozen om je contract bij hun te verlengen dus eigen schuld dikke bult...
Het enige wat je kan doen is jullie contract nagaan om te kijken of 3g gegarandeerd wordt overal in nederland, zo niet dan is er zeker geen sprake van contractbreuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
De enige reden dat ik in zee ging met T-mobile is door de iPhone. Bovendien vertelden ze dat het allemaal beter zou worden (wat niet zo is).

In het geval van contractbreuk, hoe werkt dat dan met opzegging? Er wordt voor zover ik weet nergens gesproken over een aanbetaling van een telefoon die je afbetaald met je abonnement (ook al is dat in de praktijk wel zo natuurlijk). Ze adverteren sowieso alsof je het toestel echt koopt voor 100 euro. Ik neem aan dat ik de toestellen dus gewoon moet kunnen houden. Lijkt me sterk dat ze 1/3 van het toestel terug willen, omdat ik in principe al een gedeelte heb afbetaald volgens jouw veronderstelling :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:23
Nee ze adventeren dat je 100 euro + xxx euro per maand betaald voor een iPhone, wel heel slecht dat je geen bereik hebt, licht het niet aan je telefoon? sommige telefoons hebben nu eenmaal meer bereik dan de ander.

Waar ik 3 streepjes had, had me moeder er vaak geen.. met vodafone (dus kun je de simkaart misschien in een andere telefoon stoppen als je op een plek geen bereik hebt?)

[ Voor 15% gewijzigd door LeVortex op 29-03-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Vrienden van mij hebben hetzelfde probleem, dus ligt sowieso niet aan het toestel. Er zijn ook plekken waar ik uitstekend 3G bereik heb namelijk. Maarja, helaas niet de plekken waar ik het meeste ben :|

Heb overigens gekeken in het contract en daar staat dat T-mobile niet garant staat voor de snelheid/bereikbaarheid van hun diensten omdat radiogolven door atmosferische storingen en of externe bronnen verstoord kan worden 8)7

In dit geval lijkt het me duidelijk dat het niet komt door storingen of externe bronnen, maar simpelweg door de dekking. Het is ook al bevestigd dat de dekking in mijn woonplaats niet optimaal is. 3G bereik was zeer zwak/slecht maar GSM bereik zou volledig moeten werken (wat dus ook niet waar is). En dat verhaal op de uithof lijkt sterk op overbelasting

Zie overigens dat mijn 3GS abonnement pas 11 januari 2011 ingaat (tot die tijd betaal ik in principe dat 3G abonnement). Als ik mijn abonnement nu dus zal opzeggen kom ik in een zeer complexe situatie ben ik bang.

Heb het nieuwe 3GS abonnement echter verkregen zonder de diefstal-methode. Ik hoefde ook niet extra bij te betalen. Enkel de 100euro voor de telefoon zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 29-03-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallahan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09-2023

Hallahan

Bad Rooster

Als eerste: T-Mobile garandeert nergens in Nederland 100% dekking op het 3G netwerk, dus het feit dat jij op de Uithof/je school geen dekking hebt is voor T-Mobile geen reden om je contract te ontbinden.

Volgens de voorwaarden kunnen ze zelfs dat ontbinden weigeren wanneer je binnenshuis geen GSM dekking hebt, want die voorwaarden vertellen je dat je ook binnenshuis geen 100% garantie hebt. Maar hiervoor willen ze vaak wel een uitzondering maken.

Maar in jouw geval betwijfel ik of ze ook maar gaan denken aan een uitzondering: je gaat willens en wetens een vroegtijdige vernieuwing aan terwijl je zelf al aangeeft dat ook voor deze vernieuwing de dekking niet optimaal was.

Dus als eerste: je abo opzeggen gaat niet lukken, omdat je nog contractplichtig bent tot 11-01-2013, mochten ze om welke reden dan ook hiertoe wel overgaan zal sowieso je nieuwe 3GS terug moeten (ontbinden binnen de eerste helft van je contract eisen ze dit)...

Maar in mijn optiek heb je zelf om deze problemen gevraagd...

Cock flavored soup mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Ik herken veel van deze problemen. In zeker 20% heb ik geen 3G en dan heb ik t altijd over "binnen de bebouwde kom.". Als ik ergens op n weiland sta dan vind ik dat normaal.

Ik ben taxichauffeur in Amersfoort en de 3G dekking daar is heel matig. In de wijk waar ik woon (vathorst) heb ik bij de pizzeria helemaal geen internet en zodra ik bij de chinees naar binnen loop, kan ik niet eens meer bellen.

T-mobile gebeld om mn abbo op te zeggen maar volgens hem kwamen de problemen door de iphone!
Op internet zag ik echter meerdere verhalen van mensen met hetzelfde probleem, die echter verdwenen toen ze de sim van n andere provider in dezelfde iphone deden!

Vanavond nog s bellen om defenitief op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ferry34 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 10:36:
Ik herken veel van deze problemen. In zeker 20% heb ik geen 3G en dan heb ik t altijd over "binnen de bebouwde kom.". Als ik ergens op n weiland sta dan vind ik dat normaal.
Hier ook drama....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Doen jullie geen research vantevoren?
Het is naar mijn weten algemeen bekend dat de dekking van T-Mobile gewoon ontzettend schraal is, zeker als je het vergelijkt met de ''grotere'' spelers op de markt (KPN en Vodafone). Ik heb geen ervaringen met T-Mobile, puur om het feit dat ik overal om me heen hoor dat het niks is qua receptie.
Pagina: 1